Základy marketingu

Organizace předmětu

V tomto předmětu se ponoříme do základních principů marketingu, od pochopení potřeb zákazníků a segmentace trhu až po tvorbu efektivních marketingových strategií a inovativních kampaní. Objevíme, jak úspěšné značky vytvářejí silnou identitu, jak komunikují své hodnoty a jak se odlišují v konkurenčním prostředí.

Výukové hodiny jsou koncipovány jako kombinace přednášek a seminářů, tedy po přednášeném úvodu do tématu následuje aplikace na konkrétním případu. 

Výuka probíhá v čase 12:00 až 13:40 bez přestávky v učebně P104.


1. Harmonogram výuky

Týden
Datum Téma
Vyučující
1
18.2. Začínáme s marketingemKuchynková
2
25.2.Marketingové prostředí  - makro trendy, které mění hru
Čuhlová
3
4.3. Marketingové prostředí  - mikro faktory, které mění hru
Kuchynková
4
11.3. Spotřebitelské chování aneb co nás motivuje k nákupu Částek
5
18.3. Branding a umění budování silné značky
Čuhlová
6
25.3.Jak cílit na správné zákazníky (STP a persona)
Kuchynková
7

reading week
8
8.4.Získání cenných informací marketingovým výzkumem Částek
9
15.4. Marketingový mix I. (produkt, cena, distribuce)
Kuchynková
10
22.4. Marketingový mix II. (komunikace) Čuhlová
11
29.4. Využití online světa prostřednictvím digitálního marketingu Jan Řičánek
host ze Seznam.cz
12
6.5.Sociální sítě
Mladenović
13
13.5. Etické a právní aspekty marketingu Kuchynková

*Případné změny harmonogramu (např. změna vyučujícího) vyhrazeny.


2. Podmínky absolvování předmětu

Součástí výuky každého tématu je krátký kvíz (3 otázky), který shrne klíčové poznatky, a je tak užitečným procvičením pochopení dané problematiky. Obvykle bude probíhat přes aplikaci KvIS (je třeba mít chytrý telefon nebo vlastní notebook), nebo dle instrukcí, a to po "přednáškové" části nebo zcela na konci. Je třeba absolvovat min. 9 z 12 kvízů.

Podmínkou je aktivní účast, např. aktivní řešení týmového úkolu během výuky.

Předmět je ukončen kolokviem, v podobě prakticky orientovaného testu. Test bude kombinací otevřených a uzavřených otázek. Za špatné odpovědi se body neodečítají. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba získat nejméně 60 % z celkového počtu bodů.


3. Studijní literatura a zdroje

  • Ke každému probíranému tématu je jednotlivá záložka, kam budou průběžně vkládány odkazy na relevantní zdroje.

  • Doporučená literatura:

  • Jak na marketingovou komunikaci. Editoval Miroslav KARLÍČEK. 1. elektronické vydání. Grada, 2023, 1 online. ISBN 9788027150137. URL info

  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 5., rozšířené a aktualiz. Praha: Grada Publishing, 2023, 360 stran. ISBN 9788027136544. URL info

  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar a Petr JANEČEK. Strategický marketing : strategie a trendy. 3. přepracované a rozší. Praha: Grada Publishing, 2023, 428 stran. ISBN 9788027137220. URL info

  • Klíčovým autorem pro studium marketingu je Philip Kotler. Pro zájemce doporučujeme komplexně zpracovanou knihu, která je užitečná napříč (nejen) všemi tématy, která budeme v průběhu semestru řešit:
  • KOTLER, Philip, Kevin Lane KELLER, Mairead BRADY, Malcolm GOODMAN a Torben HANSEN. Marketing management. 4th European edition. Harlow, England: Pearson, 2019, xxxvii, 80. ISBN 9781292248448.

  • 🎁Bonusové materiály

    Making a Marketer 2: Lessons from the World’s Top Marketers
    Dokument o klíčových otázkách v marketingu s předními světovými odborníky, 2024
    Google Digitální garáž
    Kurzy, s certifikací

    Několik filmů z prostředí marketingu: Thank You for Smoking (2005); The Joneses (2009);  The Social Network (2010); The Greatest Movie Ever Sold (2011); Jobs (2013); Joy (2015); The Founder (2016); What Women Want (2000)