English 1, semester 3, Autumn 2004 Assignment 4/5 -- deadline: Wednesday, 15 December 2004 (to be collected in seminars, NOT via electronic mail !) Review -- Units 10 & 11 I. Vocabulary (20 pts.) Translate into English. 1. upravit jisté prvky -- 2. snažit se uspokojit potřeby -- 3. široký výběr nábytku - 4. zvýšit výdaje na reklamu - 5. nevěnovat pozornost klesajícím výnosům.- 6. zavádějící tvrzení -- 7. navrhnout mimořádně trvanlivou tkaninu -- 8. provést konečný výběr -- 9. přilákat pozornost potenciálního zákazníka -- 10. zjištění průzkumu - II. Prepositions (10 pts.) Fill the gaps with suitable prepositions or adverbials, if necessary. 1. There is no need ________ readvertising. 2. He had an idea ________ a new system of storage. 3. The data relevant ________ your region will not be available _________ the 30^th of the month. 4. This concept, _______ the contrary, involves dividing the market ________ a number of segments. 5. I can´t say it ________ sure _________ this point of campaign. 6. I don´t have access ________ the company´s funds. 7. How did you cope _________ reducing your budget? III. Grammar (15 pts.) Put the verbs and other words in brackets into the correct forms. Add auxiliary verbs, prepositions or particle to where necessary. 1. Advertising often ________________________________ (persuade, people, buy) unnecessary things. 2. You ______________________________________________ (not+suppose + help + we), so we were surprised a lot by your kind assistance. 3. Why do you think that those people ________________________________________ (must + compel + sell off) their property? Was the price apparently low? 4. Please ___________________________________ (remember + mention) our offer to your colleagues. 5. The staff _____________________________________ (be proud + work) a company with a 150-year-old tradition. IV. Translation (10 pts.) 1. Jakmile je nalezen cílový trh, společnost se musí rozhodnout, které zboží nebo služby nabídne, t.j. které neuspokojené nebo nově vytvořené potřeby uspokojí. 2. Jaké výhody hledají velké firmy, když spíše zadávají zakázky agenturám, než by zakládaly vlastní reklamní oddělení? Total: 55 points