English 1, semester 3, Autumn 2004 Assignment 5/5 -- deadline: Wednesday, 5 January 2005 (to be collected in seminars, NOT via electronic mail !) Review -- Units 12 & 13 I. Vocabulary (30 pts.) Translate into English. 1. přilákat pozornost -- 2. dočasné snížení ceny -- 3. podpora prodeje -- 4. nabídnout vyzkoušení (výrobku) zdarma - 5. krátkodobé pohledávky - 6. aktiva a pasiva -- 7. přeměnit na hotovost - 8. tok hotovosti z provozních činností -- 9. pořízení dlouhodobého majetku -- 10. účetní výkazy - 11. obrovský dopad na veřejnost - 12. podmínky úvěru - 13. vyjma počátečního stádia - 14. zamaskovat skutečný úmysl - 15. nedokončená výroba (účetně) - II. Prepositions (10 pts.) Fill the gaps with suitable prepositions or adverbials, if necessary. 1. This field is still owned _______ a co-operative. 2. All transactions are entered both as a credit and a debit ______ two different accounts. 3. We sold shares ________ their nominal value. 4. He´ll be punished _______ filing the return late. 5. I expect everything _______ the campaign to be perfect. 6. How can we best attract attention ________ our products? 7. ________ my opinion, promotion should be related ________ currently marketed products. 8. They are fond ________ trying new things, but, on the other hand, are doubtful ________ the planned profit. III. Grammar (15 pts.) Put the verbs and other words in brackets into the correct forms. Add auxiliary verbs, prepositions or particle to where necessary. 1. I apologize for this inconvenience. But if you _______________________________ (you, allow, we, discuss) the design earlier, no modification to the assembly ________________________ (need). 2. He ______________________________________________________ (not + be capable, suspect, his boss, be) dishonest. 3. Can you __________________________________________________ (imagine, thirty graduates, struggle, get) the job? 4. We ______________________________________________ (hope, succeed, gain) control. IV. Translation (10 pts.) 1. Vlastní jmění firmy zahrnuje její akciový kapitál, emisní ažio, nerozdělený zisk uplynulých let a rezervy. 2. Zákazník, který dostane skvělé služby, avšak nijak úžasný výrobek, se spíše vrátí a bude věrný značce, než kdyby výborný výrobek byl provázen mizernými službami. Total: 65 points