Značka Značka = jméno, název, výtvarný projev n. jejich kombinace. Brand Equity = hodnota značky (r) peněžní hodnota (r) nehmotná hodnota (r) vnímaná kvalita (r) rozšíření značky Strategie řízení multiznaček (r) single brand identity Ex: Tide, Cheer, Bold (r) umbrella Ex: Sony (r) multi-brand categories Ex: pro polévky Campbell´s, pro džusy V8 (r) family of names Ex: Nescafé, Nesquik, Nestea Pojmy (r) master brand (MB) Ex: 3M ve značce 3M Accuribbon (r) endorser brand Ex: General Mills podporuje Yoplait (r) subbrand Ex: Škoda má podznačku Fabia (r) descriptors (r) product brand Ex: MB + subbrand n. MB + descriptor Pravidla podle MaM (r) p. barev (r) p. bratrství (r) p. firmy (r) p. hranice (r) p. jména (r) p. kategorie (r) p. kvality (r) p. publicity (r) p. reklamy (r) p. slova Vlastnosti značky (r) generické vlastnosti Ex: dosažitelné bankomaty, odstraní špínu (r) funkční vlastnosti Ex: známost, vzdělanost (r) emocionální hodnota - ODA (Observe-Deduce-Apply) Ex: rozumí mým potřebám (r) estetické vyjádření Ex: hezké logo (r) etická odpovědnost Ex: šetrná k životnímu prostředí (r) inovativní pohled Ex: neustále uvádí nové služby, max. využívá el. komunikaci Nabídka hodnoty = je v rámci značky prohlášení o: Funkčních požitcích -- založeny na vlastnostech výrobku, které může zákazník funkčně využít Emočních požitcích -- založeny na poskytnutí příjemného pocitu z nákupu n. užívání Požitku sebevyjádření -- založen na nabídce způsobu, jak vyjádřit svou představu o sobě samém Identita značky Identita značky - LACOSTE Přístupy k vytvoření identity značky Identita a image 10 ikon reklamy not The Marlboro Man not Ronald McDonald not The Green Giant not Betty Crocker not The Energizer Bunny not The Pillsbury Doughboy not Aunt Jemima not The Michelin Man not Tony the Tiger not Elsie Kovboj Marlboro Produkt: cigarety Marlboro Rok zavedení: 1955 Tvůrce: Leo Burnett Co. Ronald McDonald Produkt: restaurace McDonald's Rok zavedení: 1963 Tvůrce: Franšízant O. Goldstein a jeho místní reklamní agentura Králíček Energizer Produkt: baterie Energizer Rok zavedení: 1989 Tvůrce: Chiat/Day Panáček Michelin Produkt: pneumatiky Michelin Rok zavedení: 1898 Tvůrce: idea formulována E. Michelinem Tygr Tony Produkt: Kellogg's Sugar Frosted Flakes (později Frosted Flakes) Rok zavedení: 1951 Tvůrce: Leo Burnett Co. Použitá literatura (r) AAKER, D. A. Brand building : budování značky (r) ANDERSSON, M. -- WESSLAU, A. Organising for EVENT MARKETING in Order to Change Brand Image and Increase Sales. http://www.handels.gu.se/epc/archive/00002681/01/andersson_2000_44_inlaga.pdf (r) ECKERSTEIN, A. Evaluation of Event Marketing -- Important indicators to consider when evaluating Event Marketing. http://www.handels.gu.se/epc/archive/00002699/01/gbs_thesis_2002_25.pdf (r) Encyklopedie Wikipedia [online]. http://www.wikipedia.org/wiki (r) KOTLER, P. Marketing Management -- 10. rozšířené vydání (r) PŘIBOVÁ, M. Strategické řízení značky : brand management (r) http://www.adage.com/century/ad_icons.html (r) TOMEK, I. Image -- jak vzniká a co ho ovlivňuje. Hospodářské noviny ze dne 26.5.2004 (r) Příloha časopisu Marketing and Media -- Top značky (r) KAPFERER, J. N. Les marques.