MKT VÝZKUM DISTRIBUCE metoda „12 C“ metoda „9 C“ jednotlivé C optikou distribuce!!!!! country - všeobecné údaje o zemi, customers/consumers and their data ze SLEPTky, characteristics - vliv dimenzí prostředí kdo nakupuje, kdo rozhoduje, kdo na podnikání/obchodování se podílí na nakupování, věk, v dané zemi pohlaví, pozice, profese, příjem, choices - analýza zásobování /krytí kupní síla, sídlo, bydliště….. potřeb, culture - kultura a kupní chování, konkurence na trhu, pracovní doba/otvírací hodiny, konkurenčních sil a slabin svátky, dovolené, feminita vs concetration - struktura tržních segmentů, maskulinita, ochota a vstřícnost geografické pokrytí k zákazníkovi, ekonomie času, culture/customer behaviour - povaha důležitost osobního kontaktu, rozhodování, korupce, dárky, krádeže….. hlavní vlivy na kupní chování, character - image distribučního kanálu diverzita kulturních skupin – (zákazníci, prodejní metody, charakteristiky zákazníků lokalizace, vzhled prodejen…..) consumption - analýza poptávky a konečné capital – pracovní, fixní, ztráty – na spotřeby ekonomických sektorů – vytvoření a udržování d. kanálu segmentů, užívajících produkt, cost - podpora článků, náklady spojené tržní podíly segmentů, růstový s obchodní marží potenciál segmentů, competition – charakter, chování, hodnocení hrozeb substituce používané nástroje, síla, capacity to pay - tvorba cen, koncentrace kultura ovlivňující tvorbu cen, coverage – vzhledem k strateg. cílům a platební podmínky, možnostem, konkurenci podmínky pojištění a zákazníkům – koncentrace, currency - stabilita, restrikce, kurzy sortiment….. channels - kupní chování, schopnosti a continuity – podmínky existence kompetence článků, kanálu – ohrožení, rizika, pokrytí distribučních nákladů, příležitosti, trendy…. infrastruktura fyzické distribuce, control – možnosti, omezení a velikost objednávek a stupeň podmínky kontroly fungování zpracování distribuce commitment - přístup na trh, obchodní bariéry a incentivy, celní tarify, ++++legislativa v „C“!!!!!! jiné poplatky, vládní regulace, communication - infrastruktura a dostupnost médií, náklady komunikace, charakter komunikace a efektivní komunikační přístupy, běžné prodejní praktiky, charakter médií contractual obligations – obchodní praktiky, pojištění, právní závazky caveats - faktory, na které je potřebné dát pozor