POZNÁMKY KE ZKOUŠCE Z
TRANSFORMACE
Chápu, že tato netradiční forma zkoušky všem nevyhovuje (nikdy nic nebude vyhovovat všem :-)). Pokuste se k tomu přistoupit tak, že je to nová zkušenost. Jsem veden snahou vás naučit něco nového – nevím jestli jsem Vám říkal, ale např. v Anglii se nepíší jiné zkoušky než eseje. :-) Žádný učený z nebe rozhodně nespadl! A škole je tu od toho, abyste se něco naučili. Píši tyto poznámky proto, abyste se svou prací ještě jednou zamysleli a uvážili, co jste mohli udělat lépe! :-)
Libor
PS.: pokud se chce někdo pokusit o zlepšení známky, tak jsem tomu určitě nakloněn.
Změnil jsem trošku systém, tak aby byl pro Vás snad přehlednější. A souběžně mi napomohl s Vaším hodnocením. Rozšířené výsledky jsou v následující tabulce.
číslo |
A_test |
B_pojmy |
C_esej |
suma |
známka |
|
S |
K |
DT |
N |
vl N |
_000 |
42,2 |
15 |
38 |
95,2 |
A |
|
B- |
A- |
A |
|
|
_007 |
32,4 |
14 |
18 |
64,4 |
E |
|
E- |
C- |
E |
|
|
_010 |
34,7 |
7 |
20 |
61,7 |
E |
|
D |
E |
C |
|
|
13 |
38,1 |
15 |
38 |
91,1 |
A |
|
A |
B- |
A |
|
|
23 |
37,6 |
12 |
37 |
86,6 |
A |
|
A |
B- |
A |
|
|
27 |
34,4 |
10,5 |
8 |
52,9 |
F |
|
E- |
F |
F |
|
|
31 |
26,4 |
8 |
2 |
36,4 |
F |
|
F |
F |
F |
|
|
77 |
37,1 |
15 |
20 |
72,1 |
C |
|
B |
E |
D |
|
|
80 |
27,7 |
6 |
12 |
45,7 |
F |
|
B |
E- |
C |
xx |
|
100 |
34,4 |
15 |
18 |
67,4 |
D |
|
A- |
D |
D |
x |
|
111 |
35,1 |
12 |
17 |
64,1 |
E |
|
E- |
D |
C |
x |
|
123 |
33,5 |
11,5 |
21 |
66 |
D |
|
C |
E- |
B |
x |
|
154 |
31,9 |
12 |
8 |
51,9 |
F |
|
E- |
E- |
E- |
x |
x |
181 |
39,2 |
11,5 |
30 |
80,7 |
B |
|
A |
C |
B |
|
|
184 |
27 |
12 |
10 |
49 |
F |
|
E- |
E- |
E- |
x |
|
215 |
35 |
13,5 |
9 |
57,5 |
F |
|
E- |
E- |
F |
|
|
234 |
31,3 |
10 |
18 |
59,3 |
E |
|
A- |
E- |
C |
|
|
235 |
33,4 |
13,5 |
26 |
72,9 |
C |
|
A- |
A |
E |
x |
|
254 |
33,3 |
11 |
34 |
78,3 |
C |
|
A |
B- |
A |
|
|
383 |
28,7 |
7,5 |
23 |
59,2 |
E |
|
B |
E |
C |
|
|
390 |
35,5 |
13 |
32 |
80,5 |
B |
|
A- |
C |
B |
|
|
465 |
25,5 |
9,5 |
27 |
62 |
E |
|
B- |
D- |
B |
|
|
597 |
32,9 |
12 |
18 |
62,9 |
E |
|
B |
C |
D |
x |
|
666 |
28,8 |
9 |
22 |
59,8 |
E |
|
C- |
C |
C |
x |
|
701 |
25,5 |
7,5 |
5 |
38 |
F |
|
F |
E- |
E |
xx |
|
746 |
35,1 |
14 |
17 |
66,1 |
D |
|
E |
D |
B |
x |
|
751 |
33,6 |
8,5 |
25 |
67,1 |
D |
|
A |
D |
B |
|
|
789 |
30,9 |
11,5 |
8 |
50,4 |
F |
|
F |
E- |
C |
x |
|
797 |
31,5 |
7,5 |
18 |
57 |
F |
|
B |
C |
E- |
x |
|
838 |
38,8 |
15 |
15 |
68,8 |
D |
|
D |
E- |
E- |
|
|
840 |
31,1 |
9,5 |
15 |
55,6 |
F |
|
B |
E |
E- |
|
|
1866 |
34,6 |
11,5 |
18 |
64,1 |
E |
|
A- |
D |
B |
x |
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
100-86 |
85-80 |
79-71 |
70-66 |
65-60 |
-59 |
Jak vidíte, v tabulce je 5 dalších sloupečků, které blíže charakterizují Vaši práci.
S – struktura (jak podkapitolky, tak i vnitřní); připomínám že například struktura by měla být vyvážená; podnadpisy by měly být na stejné logické úrovni; vnitřní struktura (když píšete např. o jednotlivých letech) by měla být stejná; …
K – komplexnost = Vaše znalosti a proto velmi významné
DT – držení se tématu – jestli neodbíháte od toho co bylo cílem eseje
N – nesmysly („x“ jako, že byly :-))
Vl N – jestli Vám nechybí vlastní názor
Snažil jsem se první 3 charakteristiky oznámkovat od A do F. Výsledná známka není průměrem! A jednotlivé dílčí známky mohou mít různou váhu (například u eseje A je struktura prakticky jasná) a jsou pouze pomocné. Slouží k tomu, abyste měli lepší představu o tom, co se mi na Vaší práci líbilo nebo nelíbilo. Rozhodně není možné srovnání – chci tím říct, že možná najdete 2 stejné kombinace a jiné celkové bodové hodnocení.
Známky byly následně rámcově převedeny na body – dle tabulky. Ale připomínám, že nejde o průměr! Někdo má velké „X“ u „nesmyslů“ a může mít úžasnou strukturu a stejně bude mít málo bodů.
A |
B |
C |
D |
E |
F |
40-35 |
ð30 |
ð25 |
ð20 |
ð15 |
10-0 |
ESEJ
některé dílčí poznámky, týkají se většinových nedostatků, ne že je máte všichni!
A. hospodářská politika a výsledky 1993-6
· jasně členit HP a výsledky – mnoho z Vás mixuje bez ladu a skladu a bez hledání vzájemných kauzalit.
· téma hodně náročné na komplexnost – určitě mělo být – daňová reforma, směnitelnost koruny, fluktuační pásmo, měnová restrikce, vliv rozdělení ČSFR, privatizace, deregulace + případně Tošovského dilema …
B. polštáře:
· jejich vznik byl vedlejší efekt! vedlejší efekt devalvace a fixu (devalvace vedena snahou zajistit rovnovážný kurz – tj. takový, který nepovede k tlakům na změnu) a vedlejší efekt liberalizace cen!
· mezi dopady, které jste měli uvážit
o mzdový – sociální dopady - ò kupní síly, oslabení AD, podpora pro transformaci?
o kurzový - ñ cenové hladiny!, drahé dovozy (i stroje a suroviny - problém pro restrukturalizaci ?), turistika
o + oba vliv na restrukturalizaci
· možná něco o vyprazdňování - i když jsem nebral jako nedostatek pokud jste neměli
C. různé interpretace krize v roce 1997
· hlavní problém jaká krize! není možné směšovat měnovou krizi a hospodářskou! mnozí v tom mají trošku chaos – zadání bylo záměrně volné a bylo na vás jak se s tím vypořádáte.
o + pochopitelně neopomenout vzájemnou vazbu
· určitě bylo potřeba definovat o čem vlastně píšete
· očekával jsem, že zmíníte názory Klause a Dědka ale mohli jste vycházet i z Loužka
· skoro nikdo z Vás nemá nic o institucích
·
co mohlo (mělo) být zmíněno – def BÚ (a jeho příčiny –
přehřívání ek, ñw
> produktivity, fiskální, …); měnová politika; systém kurzu; liberalizace
kapitálových toků, politická nestabilita, instituce (?)