POZNÁMKY KE ZKOUŠCE Z TRANSFORMACE

 

Chápu, že tato netradiční forma zkoušky všem nevyhovuje (nikdy nic nebude vyhovovat všem :-)). Pokuste se k tomu přistoupit tak, že je to nová zkušenost. Jsem veden snahou vás naučit něco nového – nevím jestli jsem Vám říkal, ale např. v Anglii se nepíší jiné zkoušky než eseje. :-) Žádný učený z nebe rozhodně nespadl! A škole je tu od toho, abyste se něco naučili. Píši tyto poznámky proto, abyste se svou prací ještě jednou zamysleli a uvážili, co jste mohli udělat lépe! :-)

Libor

 

PS.: pokud se chce někdo pokusit o zlepšení známky, tak jsem tomu určitě nakloněn.

 

Změnil jsem trošku systém, tak aby byl pro Vás snad přehlednější. A souběžně mi napomohl s Vaším hodnocením. Rozšířené výsledky jsou v následující tabulce.

 

číslo

A_test

B_pojmy

C_esej

suma

známka

 

S

K

DT

N

vl N

_000

42,2

15

38

95,2

A

 

B-

A-

A

 

 

_007

32,4

14

18

64,4

E

 

E-

C-

E

 

 

_010

34,7

7

20

61,7

E

 

D

E

C

 

 

13

38,1

15

38

91,1

A

 

A

B-

A

 

 

23

37,6

12

37

86,6

A

 

A

B-

A

 

 

27

34,4

10,5

8

52,9

F

 

E-

F

F

 

 

31

26,4

8

2

36,4

F

 

F

F

F

 

 

77

37,1

15

20

72,1

C

 

B

E

D

 

 

80

27,7

6

12

45,7

F

 

B

E-

C

xx

 

100

34,4

15

18

67,4

D

 

A-

D

D

x

 

111

35,1

12

17

64,1

E

 

E-

D

C

x

 

123

33,5

11,5

21

66

D

 

C

E-

B

x

 

154

31,9

12

8

51,9

F

 

E-

E-

E-

x

x

181

39,2

11,5

30

80,7

B

 

A

C

B

 

 

184

27

12

10

49

F

 

E-

E-

E-

x

 

215

35

13,5

9

57,5

F

 

E-

E-

F

 

 

234

31,3

10

18

59,3

E

 

A-

E-

C

 

 

235

33,4

13,5

26

72,9

C

 

A-

A

E

x

 

254

33,3

11

34

78,3

C

 

A

B-

A

 

 

383

28,7

7,5

23

59,2

E

 

B

E

C

 

 

390

35,5

13

32

80,5

B

 

A-

C

B

 

 

465

25,5

9,5

27

62

E

 

B-

D-

B

 

 

597

32,9

12

18

62,9

E

 

B

C

D

x

 

666

28,8

9

22

59,8

E

 

C-

C

C

x

 

701

25,5

7,5

5

38

F

 

F

E-

E

xx

 

746

35,1

14

17

66,1

D

 

E

D

B

x

 

751

33,6

8,5

25

67,1

D

 

A

D

B

 

 

789

30,9

11,5

8

50,4

F

 

F

E-

C

x

 

797

31,5

7,5

18

57

F

 

B

C

E-

x

 

838

38,8

15

15

68,8

D

 

D

E-

E-

 

 

840

31,1

9,5

15

55,6

F

 

B

E

E-

 

 

1866

34,6

11,5

18

64,1

E

 

A-

D

B

x

 

 

A

B

C

D

E

F

100-86

85-80

79-71

70-66

65-60

-59

Jak vidíte, v tabulce je 5 dalších sloupečků, které blíže charakterizují Vaši práci.

S – struktura (jak podkapitolky, tak i vnitřní); připomínám že například struktura by měla být vyvážená; podnadpisy by měly být na stejné logické úrovni; vnitřní struktura (když píšete např. o jednotlivých letech) by měla být stejná; …

K – komplexnost = Vaše znalosti a proto velmi významné

DT – držení se tématu – jestli neodbíháte od toho co bylo cílem eseje

N – nesmysly („x“ jako, že byly :-))

Vl N – jestli Vám nechybí vlastní názor

Snažil jsem se první 3 charakteristiky oznámkovat od A do F. Výsledná známka není průměrem! A jednotlivé dílčí známky mohou mít různou váhu (například u eseje A je struktura prakticky jasná) a jsou pouze pomocné. Slouží k tomu, abyste měli lepší představu o tom, co se mi na Vaší práci líbilo nebo nelíbilo. Rozhodně není možné srovnání – chci tím říct, že možná najdete 2 stejné kombinace a jiné celkové bodové hodnocení.

Známky byly následně rámcově převedeny na body – dle tabulky. Ale připomínám, že nejde o průměr! Někdo má velké „X“ u „nesmyslů“ a může mít úžasnou strukturu a stejně bude mít málo bodů.

A

B

C

D

E

F

40-35

ð30

ð25

ð20

ð15

10-0

 

 

ESEJ

některé dílčí poznámky, týkají se většinových nedostatků, ne že je máte všichni!

 

A. hospodářská politika a výsledky 1993-6

·        jasně členit HP a výsledky – mnoho z Vás mixuje bez ladu a skladu a bez hledání vzájemných kauzalit.

·        téma hodně náročné na komplexnost – určitě mělo být – daňová reforma, směnitelnost koruny, fluktuační pásmo, měnová restrikce, vliv rozdělení ČSFR, privatizace, deregulace + případně Tošovského dilema …

 

B. polštáře:

·        jejich vznik byl vedlejší efekt! vedlejší efekt devalvace a fixu (devalvace vedena snahou zajistit rovnovážný kurz – tj. takový, který nepovede k tlakům na změnu) a vedlejší efekt liberalizace cen!

·        mezi dopady, které jste měli uvážit

o       mzdový – sociální dopady - ò kupní síly, oslabení AD, podpora pro transformaci?

o       kurzový - ñ cenové hladiny!, drahé dovozy (i stroje a suroviny - problém pro restrukturalizaci ?), turistika

o       + oba vliv na restrukturalizaci

·        možná něco o vyprazdňování - i když jsem nebral jako nedostatek pokud jste neměli

 

C. různé interpretace krize v roce 1997

·        hlavní problém jaká krize! není možné směšovat měnovou krizi a hospodářskou! mnozí v tom mají trošku chaos – zadání bylo záměrně volné a bylo na vás jak se s tím vypořádáte.

o       + pochopitelně neopomenout vzájemnou vazbu

·        určitě bylo potřeba definovat o čem vlastně píšete

·        očekával jsem, že zmíníte názory Klause a Dědka ale mohli jste vycházet i z Loužka

·        skoro nikdo z Vás nemá nic o institucích

·        co mohlo (mělo) být zmíněno – def BÚ (a jeho příčiny – přehřívání ek, ñw > produktivity, fiskální, …); měnová politika; systém kurzu; liberalizace kapitálových toků, politická nestabilita, instituce (?)