Vztahy se zákazníky Průběh procesu STP Typy kupního chování Shluky zákazníků Mapa konkurujících si produktů Mapa konkurujících si produktů s ideálními vektory Customer Lifetime Value = Celoživotní hodnota spotřebitele = peněžně vyjádřený ukazatel reprezentující přínos klienta pro společnost. Je tvořený současnou i budoucí hodnotou a měl by zahrnovat jak aspekty hmotné (náklady, výnosy), tak nehmotné (reference, kvalita vztahu) Návratnost reklamní kampaně CRM = Customer Relationship Management = Řízení vztahu se zákazníky = představuje cestu ke zvýšení obratu a ziskovosti podniku prostřednictvím koordinace, konsolidace a propojení všech kontaktů podniku s jeho zákazníky, dodavateli, obchodními partnery a zaměstnanci, což v důsledku integruje veškeré marketingové, obchodní a servisní aktivity = je podnikatelská strategie založená na porozumění zákazníkům a z něho vycházející předvídání potřeb současných a budoucích zákazníků podniku CRM Jeho prvky jsou: n technologie n lidé (kvalifikace) n obchodní procesy n data Rozlišujeme CRM ve smyslu: n funkcionálním n institucionálním CRM ve funkcionálním smyslu znamená management vztahů se zákazníky Jednotlivé fáze vztahu: CRM v institucionálním smyslu představuje organizační jednotku podniku, ve které dochází k plánování, řízení a kontrole celého sledu interakcí Přínos CRM n bezproblémový průběh obchod. procesů n více individuálních kontaktů se zákazníky n více času na zákazníka n odlišení se od konkurence n vylepšení image n přístup k informacím v reálném čase n spolehlivé a rychlé předpovědi n komunikace mezi marketingem, odbytem a službami n nárůst efektivity teamové spolupráce n růst motivace pracovníků Použité zdroje n Encyklopedie Wikipedia [online]. http://www.wikipedia.org/wiki n KOTLER, P. Marketing Management – 10. rozšířené vydání n DE PELSMACKER, P. – GEUENS, M. – VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace n WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM : strategie, praktické příklady a scénáře n Diplomová práce Edity Papežové: Řízení vztahů se zákazníky n http://www.systemonline.cz/site/prehledy_systemu/crm/supreme.htm n http://www.systemonline.cz/site/data-warehousing/6ness.htm n http://www.systemonline.cz/site/prehledy_systemu/crm/adastra.htm n http://modernirizeni.ihned.cz/1-10005770-13425380-600000_detail-33