POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE MANUÁL VYUŽITÍ POP PROSTŘEDKŮ V LOKÁLNÍCH MO ŘETĚZCÍCH Vážení přátelé, naše asociace POPAI Central Europe sdružuje subjekty podílející se na vzniku, realizaci a využití POP projektů. Jedním ze základních cílů je maximální snaha o zlepšování kultury místa prodeje. Právě v rámci těchto snah vám předkládáme materiál, který by měl být prvotním vodítkem především pro vaše dodavatele (značek) v případě plánování nových komunikačních kampaní. Materiál obsahuje zhodnocení všech lokálních zástupců maloobchodních řetězců jednotlivých existujících typů POP prostředků. POPAI Central Europe Daniela Krofiánová - General manager Daniel Jesenský - člen rady, sekce teorie POP PODLAHOVÉ POP PROSTŘEDKY Průměr celkem Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] Mean 4,3 4,3 3,7 2,9 3 2,1 2,4 2,4 2,4 1,7 Stojany a Podlahové Paletové Paletové Regálová Podlahová Přemostění a displeje poutače, ostrovy dekorace čela grafika reklamní totemy brány Shop in Promostolky A stojany shop POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE PODLAHOVÉ POP PROSTŘEDKY Globus Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] Stojany a Podlahové Paletové Paletové Regálová Podlahová Přemostění a Shop in Promostolky A stojany displeje poutače, ostrovy dekorace čela grafika reklamní shop totemy brány POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL PODLAHOVÉ POP PROSTŘEDKY Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 4 4 4 3 3 22 2 1 1 1 1 Stojany a Podlahové Paletové Paletové Regálová Podlahová Přemostění a Shop in Promostolky A stojany displeje poutače, ostrovy dekorace čela grafika reklamní shop totemy brány POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE PODLAHOVÉ POP PROSTŘEDKY Tesco Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 5 Stojany a Podlahové Paletové Paletové Regálová Podlahová Přemostění a Shop in Promostolky A stojany displeje poutače, ostrovy dekorace čela grafika reklamní shop totemy brány PODLAHOVÉ POP PROSTŘEDKY Spar Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 4 2 2 1 1 1 JJ I Stojany a Podlahové Paletové Paletové Regálová Podlahová Přemostění a displeje poutače, ostrovy dekorace čela grafika reklamní totemy brány Shop in Promostolky A stojany shop 1 1 1 PODLAHOVÉ POP PROSTŘEDKY Ahold Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 4,5 4,5 4 3,5 2,5 2 2 2 2,5 2 Stojany a Podlahové Paletové Paletové Regálová Podlahová Přemostění a Shop in Promostolky A stojany displeje poutače, ostrovy dekorace čela grafika reklamní shop totemy brány REGÁLOVÉ POP PROSTŘEDKY Průměr celkem Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] Mean 4,7 2,9 3,3 2,7 2,7 2,4 2,3 2,1 2,3 Regálové děliče a vymezovače /traye Info lišty Držáky vzorků Podavače Wobblery Stoppery Nadregálové Regálové Držáky letáků a dekorace vlajky kuponů REGÁLOVÉ POP PROSTŘEDKY Globus 5 Regálové děliče a vymezovače /traye Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 5 5 5 Info lišty Držáky vzorků Podavače Wobblery Stoppery Nadregálové Regálové Držáky letáků a dekorace vlajky kuponů REGÁLOVÉ POP PROSTŘEDKY Delvita Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 4 3 3 3 2 2 2 1_ Regálové děliče a vymezovače /traye Info lišty Držáky vzorků Podavače Wobblery Stoppery Nadregálové Regálové Držáky letáků a dekorace vlajky kuponů 1 REGÁLOVÉ POP PROSTŘEDKY Tesco Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 3 3 2 2 2 2 ■ 1_ Regálové Info lišty Držáky vzorků Podavače Wobblery Stoppery Nadregálové Regálové Držáky letáků a děliče a dekorace vlajky kuponů vymezovače /traye 1 1 REGÁLOVÉ POP PROSTŘEDKY Spar Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 3 2 2 2 1 ■ ■ ■ Regálové Info lišty Držáky vzorků Podavače Wobblery Stoppery Nadregálové Regálové Držáky letáků a děliče a dekorace vlajky kuponů vymezovače /traye 1 1 REGÁLOVÉ POP PROSTŘEDKY Ahold Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] Regálové Info lišty Držáky vzorků Podavače Wobblery Stoppery Nadregálové Regálové Držáky letáků a děliče a dekorace vlajky kuponů vymezovače /traye POP PROSTŘEDKY K POKLADNÁM Průměr celkem Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] Mean 4,3 4,1 2,9 3,4 2,5 I_I Pokladní pultové displaye Mincovníky Držáky letáků Poutače Polepy pokladních pásů POP PROSTŘEDKY K POKLADNÁM Globus Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 5 4 1 Pokladní pultové displaye Mincovníky Držáky letáků Poutače Polepy pokladních pásů POP PROSTŘEDKY K POKLADNÁM Delvita Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 3 3 3 2 1 Pokladní pultové displaye Mincovníky Držáky letáků Poutače Polepy pokladních pásů POP PROSTŘEDKY K POKLADNÁM Tesco Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 4 2 Pokladní pultové displaye Mincovníky Držáky letáků Poutače POP PROSTŘEDKY K POKLADNÁM Spar Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 4 2 2 1 Pokladní pultové displaye Mincovníky Držáky letáků Poutače Polepy pokladních pásů POP PROSTŘEDKY K POKLADNÁM Ahold Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 3,5 3,5 3,5 2 J_i Pokladní pultové displaye Mincovníky Držáky letáků Poutače Polepy pokladních pásů NÁSTĚNNÉ POP PROSTŘEDKY Průměr celkem Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 4,9 4,9 Mean Q 7 Poster rámy a plakáty Světelné reklamy Vlajky 1 =1*1 =7i* II POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE NÁSTĚNNÉ POP PROSTŘEDKY Globus Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 5 1 1 1 1 Poster rámy a plakáty Světelné reklamy Vlajky NÁSTĚNNÉ POP PROSTŘEDKY Delvita Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 4 4 2 I---1---1---1 Poster rámy a plakáty Světelné reklamy Vlajky POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE NÁSTĚNNÉ POP PROSTŘEDKY Tesco Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 4 i---1---1---1 Poster rámy a plakáty Světelné reklamy Vlajky NÁSTĚNNÉ POP PROSTŘEDKY Spar Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 1 Poster rámy a plakáty Světelné reklamy Vlajky NÁSTĚNNÉ POP PROSTŘEDKY Ahold Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 55 4,s Poster rámy a plakáty Světelné reklamy Vlajky OSTATNÍ POP PROSTŘEDKY Průměr celkem 4,7 Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 4,9 Mean 3,3 Okenní grafika Závěsné poutače /ze stropu/ Elektronická a interaktivní média POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE OSTATNÍ POP PROSTŘEDKY Globus Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 55 3 I I I I Okenní grafika Závěsné poutače /ze stropu/ Elektronická a interaktivní média OSTATNÍ POP PROSTŘEDKY Delvita Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 44 3 I I I I Okenní grafika Závěsné poutače /ze stropu/ Elektronická a interaktivní média OSTATNÍ POP PROSTŘEDKY Tesco Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 _ Okenní grafika Závěsné poutače /ze stropu/ OSTATNÍ POP PROSTŘEDKY Spar Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 55 2 I I I I Okenní grafika Závěsné poutače /ze stropu/ Elektronická a interaktivní média OSTATNÍ POP PROSTŘEDKY Ahold Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 4,s 3,s Okenní grafika Závěsné poutače /ze stropu/ Elektronická a interaktivní média DALŠÍ POSTŘEHY Včasná komunikace ohledně instalace zjednodušuje celý proces Optimální je spolupráce s řetězci ohledně POP aplikací již ve fázi jejich příprav, několik měsíců před zamýšlenou instalací Vítána je pomoc obchodního zástupce během instalace POP materiály v podobě prodejního zařízení by měly být umístěny a zkonstruovány tak, aby bylo snadné do nich doplňovat zboží Zákazník by měl mít k prodejním zařízením na prodejně snadný přístup Na rozhodnutí o povolení POP prostředků se podílejí oddělení marketingu, merchandisingu, nákupu a prodeje DALŠÍ POSTŘEHY POP aplikace by měly splňovat následující kriteria : - kvalita provedení - papírové lepenky jsou často nestabilní - přiměřené prostorové nároky - nesmí omezovat výhled - musí respektovat specifika plochy - alespoň obecná konzistence s vizuální prezentací řetězce - nenarušující atmosféru prodejny - zabezpečení péče o POP aplikaci - vítány jsou pružné, snadno modifikovatelné materiály přizpůsobitelné především velikostně SM/HM - snadná manipulace a instalace - nenáročná údržba