Integrovaná marketingová komunikace Přímý marketing Záruky n nepodmíněná – „Vy buďte soudcem“ n podmíněná časově omezená omezení poškození způsob použití pouze oprava n. výměna n dvojitá záruka n konkurenční n zdramatizovaná n nabídka ponechání Přímý prodej Multilevelmarketing n 1940 – California Vitamins, později přejmenována na Nutrilite n 2 nejlepší distributoři Rich DeVos a Jay Van Andel založili Amway Corporation n 1960 Glen Turner založil společnost Glen W. Turner Enterprises n 1975 – Federal Trade Commission a tzv. „Pyramidový zákon“ n Rozsudek FTC vs- Amway 93 FTC 618 Neadresná distribuce Neadresná distribuce Počet významných firem na trhu = do 10 n Průměrná cena roznosu = 0,30 Kč/1 ks n Cenové rozpětí roznosu = 0,20 – 1,00 Kč/1 ks n Mění se struktura klientů podle vývoje retailu n Zákazníci podle letáků nakupují (GfK/Incoma) n Trend: POMALÝ RŮST Adresný direct mail Adresný direct mail 3 významní poštovní operátoři na trhu (Česká pošta, Mediaservis, TNT Post) n Desítky firem „agenturního typu“ n Průměrná cena poštovného 2005-6: cca 5 Kč/1ks n Průměrné celk. náklady: cca 20 Kč/1 ks n Cenové rozpětí velké n Trend: STAGNACE Telemarketing Telemarketing n Počet významných externích CC na trhu: do 30 n Poměr aktiv/pasiv: 40:60 n Běžné cenové rozpětí – aktiv: 15 – 75 Kč/1 hovor n Běžné cenové rozpětí – pasiv: 3 – 65 Kč/1 hovor n Těžko srovnatelná čísla počtu operátorských míst n Trend: RŮST Nepřetržité programy n předplatné n automatické plány zásilek n klubové plány Způsoby přihlášení: n záporná volba n závazek n členský plán (slevová služba, předplatné katalogu a přizpůsobená služba) Fixies - DM kampaň: „Rodičovský rádce“ produkt: plenkové kalhotky Fixies cíl. skupina: těhotné ženy gynekologové mající těhotné pacientky Telemarketing n out-bound (=odchozí) telemarketing = aktivní n in-bound (=příchozí) telemarketing = pasivní Převzaté zdroje: n http://www.admaz.cz/o_nas.asp n http://www.fedsa.be/en/5_publications/5-2_pwc.html n http://www.fedsa.be/en/4_facts_figures/4-2_evolution.html n http://www.multilevelmarketing.cz n http://www.x-entertainment.com/messages/512.html n Telemarketing a právní aspekty po vstupu do EU – MAM z 1. 12. 2003 n Výdaje firem na přímý marketing v roce 2002 vzrostly o 14 procent – MAM n Mezi Čechy slábne zájem o adresné nabídky a reklamy – MAM z 21. 9. 2004 n GENERATION NEXT – MAM z 2. 6. 2003 n Evropa žije direct marketingem – MAM z 28. 4. 2003 n Přímý prodej v číslech – MAM z 15. 4. 2002 n Přímý marketing. Strategie z 03.11.2003 n NASH, E. Direct marketing n Fixies pracují s direct marketingem. Strategie z 03.03.2003 n Komerční call centra zažívají boom. Strategie z 03.03.2003 n TÁCHA, D. Teleshoppingový boom v ČT. Strategie z 14.07.2003 n Internetový marketing a elektronické obchodování. Strategie z 03.11.2003 n Integrovaný přímý marketing. Strategie z 03.11.2003