Téma 9: Stakeholderské pojetí podniku Shareholderské pojetí Podnik je organizace, která má vytvářet hodnotu pro vlastníky. Stakeholderské pojetí Podnik je střetem zájmů stakeholderů -účastníků podnikání. Úloha podnikání není pouze ve vytváření hodnoty pro vlastníky, ale spočívá v odpovědnosti za všechny stakeholdery. VLASTNÍCI VLASTNÍCI MANAGEMENT Pp predmetný podnik Sp stakeholder předmětného podniku Pi jiný podnik (jiné podniky) působící na předmětném trhu Si stakeholder jiného podniku Důležitost stakeholderů Typy vlastnické struktury 01 Jediný vlastník FO 11,16 02 Jediný vlastník PO 11,98 03 Jediný vlastník PO - KON 18,60 04 Majoritní vlastník FO 7,02 05 Majoritní vlastník PO 2,48 06 Majoritní vlastník PO - KON 7,02 07 Majoritní vlastník FO 1,24 08 Majoritní vlastník PO 1,65 09 Majoritní vlastník PO - KON 0,83 10 Několik velkých vlastníků FO CZ 25,62 11 Několik velk vlast. FO+PO CZ 4,96 12 Několik velkých vlastníků PO CZ 1,24 13 Ostatní 6,20 CELKEM 100,00 □ □ 0,00 5,00 10,00 15,00 20,00 25,00 30,00 Témata seminárních prací a prezentací: Stakeholderskv přístup pramen: BLAŽEK, L. Výzkum konkurenceschopnosti podniku. Aplikace stakeholderského přístupu. In. Vývojové tendence podniků. Svazek I. Brno : Masarykova univerzita 2005. ISBN 80-210-3847-0. s. 13 -28