Krmítko na ESF 1 Zadavatel 1.1 Živnostník, provozovatel dvou zavedených fungujících kaváren na MU 1.2 Student MU, absolvent politologie (2005), současně student ESF - podnikového hospodářství 2 Současný stav Krmítko na FF Krmítko na FSS Café na ESF (předpoklad) Založeno 2000 2005 2008 (otevření 24.11.2008) Zaměstnanců 7 10 4 Roční obrat 500.000,- Kč 1,000.000,- Kč 1,000.000,- Kč Charakter Pultový prodej Pultový prodej Kavárna s obsluhou Konkurence · Večerka přes ulici · Blízké hospody · Existující bufet Domeček (areál Arne Nováka) · Bufet SKM na LF MU · Blízké hospody · Obchody na Čáře · Bufet SKM přímo v budově a na lepším místě · Blízké hospody 2.1 Krmítko je zavedený podnik na FF a FSS MU. Vedení ESF MU požádalo provozovatele zmíněných dvou zavedených provozoven, aby vytvořil na ESF kavárnu v prostoru bývalé posilovny. 2.2 Před několika měsíci se na Plkárně v ISu objevovaly určité připomínky kritizující rozhodnutí vedení školy o zřízení kavárny a volající zároveň po znovuzavedení posilovny. 2.3 Vedení ESF ve shodě s provozovatelem má za to, že podmínky pro pobyt na fakultě jsou pro studenty nevyhovující. Na ESF je jen velmi málo prostoru pro odpočinek a posezení. S ohledem na počty studentů jsou kapacity křesílek na chodbách zcela nedostačující. Studenti pak o přestávkách mezi hodinami musejí postávat podél zdí, sedí na bočním schodišti, nebo mají-li více času, vyplatí se jim budovu opustit a jet do kavárny či na jiné místo několik zastávek MHD dále. Provozovatel dále usoudil, že škola a fungování budovy jsou nevlídné a chladné. Už v 18:00 je zavřený bufet SKM i knihovna, světla v atriu jsou zhasnutá, svítí se jen po stranách, zatímco v atriu na FSS je tou dobou normální provoz jak knihovny, tamního Krmítka, tak atria, kde se svítí, posedávají v něm studenti a řeší své studijní i nestudijní záležitosti. Cílem provozu Café na ESF je nabídnout studentům a učitelům další (a svou povahou vlastně vůbec nový) prostor, kde budou moci posedět mezi přestávkami a pobýt v něm. 3 Rozpočet na propagaci 3.1 20.000,- Kč 4 Cílová skupina 4.1 Denní i dálkoví studenti ESF 4.2 Vyučující ESF 4.3 Studenti ubytovaní na kolejích Vinařská 5 Cíl marketingové komunikace 5.1 Informovat cílové skupiny o vzniku provozovny a o tom, co od ní mohou očekávat 5.2 Vzbuzení zájmu u cílových skupin o navštívení prostor Café (a poskytnutím kvalitních přijmout zákazníky k opakovaným návštěvám Café) 5.3 Připomenutí existence nové kavárny začátkem jarního semestru 2009 5.4 Dosáhnout stejných objemů prodejů jako v Krmítku na FSS v rozmezí 3 měsíců od otevření provozovny 6 Rizika 6.1 Očekávaný start provozu začátkem prosince bude následován 14 dny prázdnin o Vánocích dále zkouškovým obdobím, během kterého poklesnou tržby na 60 % během prvních tří týdnů a na 40 % během dalších tří týdnů. 6.2 Studenti na ESF netráví v budově školy tolik času, jako například na FSS. 6.3 Značnou konkurencí je zavedený bufet SKM v atriu, který: · Je na lepším místě · Nabízí platbu přes ISIC (nový provozovatel tuto službu poskytovat nemůže, protože nesdílí databázi držitelů ISIC) · Nabízí sortiment teplých jídel dovážených z menzy · Nabízí dotovanou stravu 7 Ostatní informace 7.1 Sortiment Café bude běžný kavárenský: káva, pivo, limonády, některé míchané nápoje, drobné občerstvení jako toasty, hermelín atp. 7.2 Konkurenční výhodou Café může být jednak delší provoz do 20:00 (eventuelně i déle, pokud se bude zájem ze strany studentů ubytovaných na kolejích), klidné příjemné prostředí, kterého se v atriu ESF nemůže studentům dostat a také poskytování novin a časopisů a příjemná obsluha z řad studentů (bohužel minimálně přímo z ESF). 7.3 Barvy Café budou sytě modrá a sytě červená na pozadí šedé (viz fotografie z 13.10. níže v tomto dokumentu)