POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE MANUÁL VYUŽITÍ POP PROSTŘEDKŮ V LOKÁLNÍCH MO ŘETĚZCÍCH Vážení přátelé, naše asociace POPAI Central Europe sdružuje subjekty podílející se na vzniku, realizaci a využití POP projektů. Jedním ze základních cílů je maximální snaha o zlepšování kultury místa prodeje. Právě v rámci těchto snah vám předkládáme materiál, který by měl být prvotním vodítkem především pro vaše dodavatele (značek) v případě plánování nových komunikačních kampaní. Materiál obsahuje zhodnocení všech lokálních zástupců maloobchodních řetězců jednotlivých existujících typů POP prostředků. POPAI Central Europe Daniela Krofiánová - General manager Daniel Jesenský - člen rady, sekce teorie POP PODLAHOVÉ POP PROSTŘEDKY Průměr celkem Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] Mean 4,3 4,3 3,7 2,9 2,1 2,4 2,4 2,4 1,7 Stojany a Podlahové Paletové Paletové Regálová Podlahová Přemostění a displeje poutače, ostrovy dekorace čela grafika reklamní totemy brány Shop in Promostolky A stojany shop PODLAHOVÉ POP PROSTŘEDKY Globus Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] Stojany a Podlahové Paletové Paletové Regálová Podlahová Přemostění a Shop in Promostolky A stojany displeje poutače, ostrovy dekorace čela grafika reklamní shop totemy brány PODLAHOVÉ POP PROSTŘEDKY Delvita Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 4 4 4 3 3 2 2 1 1 2 1 I Stojany a Podlahové Paletové Paletové Regálová Podlahová Přemostění a Shop in Promostolky A stojany displeje poutače, ostrovy dekorace čela grafika reklamní shop totemy brány PODLAHOVÉ POP PROSTŘEDKY Tesco 5 Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 55 4 2 2 2 1 2 Stojany a Podlahové Paletové Paletové Regálová Podlahová Přemostění a displeje poutače, ostrovy dekorace čela grafika reklamní totemy brány Shop in Promostolky A stojany shop Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 4 1 2 1 11 2 11 " ■ 1 n Stojany a Podlahové Paletové Paletové Regálová Podlahová Přemostění a Shop in Promostolky A stojany displeje poutače, ostrovy dekorace čela grafika reklamní shop totemy brány PODLAHOVÉ POP PROSTŘEDKY Ahold Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] + 4,5 4,5 4 3,5 2,5 2,5 2 2 2 2 Stojany a displeje Podlahové poutače, totemy Paletové ostrovy Paletové dekorace Regálová čela Podlahová grafika Přemostění a reklamní brány Shop in shop Promostolky A stojany REGÁLOVÉ POP PROSTŘEDKY Průměr celkem Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] Mean 4,7 Regálové Info lišty Držáky vzorků Podavače Wobblery Stoppery Nadregálové Regálové Držáky letáků a děliče a dekorace vlajky kuponů vymezovače /traye REGÁLOVÉ POP PROSTŘEDKY Globus 5 Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 5 5 5 4 4 Regálové děliče a vymezovače /traye Info lišty Držáky vzorků Podavače Wobblery Stoppery Nadregálové Regálové Držáky letáků a dekorace vlajky kuponů REGÁLOVÉ POP PROSTŘEDKY Delvita Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 Regálové Info lišty Držáky vzorků Podavače Wobblery Stoppery Nadregálové Regálové Držáky letáků a děliče a dekorace vlajky kuponů vymezovače /traye REGÁLOVÉ POP PROSTŘEDKY Tesco Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 3 3 2 2 1 2 I 2 1 ■ 1 ■ Regálové Info lišty Držáky vzorků Podavače Wobblery Stoppery Nadregálové Regálové Držáky letáků a děliče a dekorace vlajky kuponů vymezovače /traye Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 55 3 2 1 1 2 1 2 1 ■ ■ ■ Regálové Info lišty Držáky vzorků Podavače Wobblery Stoppery Nadregálové Regálové Držáky letáků a děliče a dekorace vlajky kuponů vymezovače /traye REGÁLOVÉ POP PROSTŘEDKY Ahold Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] Regálové Info lišty Držáky vzorků Podavače Wobblery Stoppery Nadregálové Regálové Držáky letáků a děliče a dekorace vlajky kuponů vymezovače /traye POP PROSTŘEDKY K POKLADNÁM Průměr celkem Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] Mean 4,3 4,1 3,4 2,9 2,5 J_ Pokladní pultové displaye Mincovníky Držáky letáků Poutače Polepy pokladních pásů POP PROSTŘEDKY K POKLADNÁM Globus Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 5 4 1 Pokladní pultové displaye Mincovníky Držáky letáků Poutače Polepy pokladních pásů POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE POP PROSTŘEDKY K POKLADNÁM Delvita Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 3 3 3 2 1 Pokladní pultové displaye Mincovníky Držáky letáků Poutače Polepy pokladních pásů POP PROSTŘEDKY K POKLADNÁM Tesco Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 4 2 Pokladní pultové displaye Mincovníky Držáky letáků Poutače POP PROSTŘEDKY K POKLADNÁM Spar Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 4 2 2 1 Pokladní pultové displaye Mincovníky Držáky letáků Poutače Polepy pokladních pásů POP PROSTŘEDKY K POKLADNÁM Ahold Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 3,5 3,5 3,5 2 Pokladní pultové displaye Mincovníky Držáky letáků Poutače Polepy pokladních pásů NÁSTENNÉ POP PROSTŘEDKY Průměr celkem Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] Mean 4,9 4,9 I---1---1---1 Poster rámy a plakáty Světelné reklamy Vlajky 1 =!•! zJ±% II POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE NÁSTĚNNÉ POP PROSTŘEDKY Globus Akceptace POP aplikace na škále 1 - S, kde 1 = akceptováno a S = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] sss i i i i Poster rámy a plakáty Světelné reklamy Vlajky NÁSTĚNNÉ POP PROSTŘEDKY Delvita Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 4 4 2 I---1---1---1 Poster rámy a plakáty Světelné reklamy Vlajky POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE NÁSTĚNNÉ POP PROSTŘEDKY Tesco Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 55 4 I---1---1---1 Poster rámy a plakáty Světelné reklamy Vlajky NASTENNE POP PROSTŘEDKY Spar Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 1 I---1---1---1 Poster rámy a plakáty Světelné reklamy Vlajky POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE NÁSTĚNNÉ POP PROSTŘEDKY Ahold Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 5 4,5 I---1---1---1 Poster rámy a plakáty Světelné reklamy Vlajky ostatní pop prostředky Průměr celkem Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] Mean 4,7 4,9 3,3 I I I I Okenní grafika Závěsné poutače /ze stropu/ Elektronická a interaktivní média POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE OSTATNÍ pop prostředky Globus Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 55 3 I I I I Okenní grafika Závěsné poutače /ze stropu/ Elektronická a interaktivní média ostatní pop prostředky Delvita Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 4 4 3 I I I I Okenní grafika Závěsné poutače /ze stropu/ Elektronická a interaktivní média 1 =!•! zJ±% II POINT.OF.PURCHASE ADVERTISING INTERNATIONAL CENTRAL EUROPE OSTATNÍ POP PROSTŘEDKY Tesco Akceptace POP aplikace na škále 1 - S, kde 1 = akceptováno a S = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] ss i i i Okenní grafika Závěsné poutače /ze stropu/ OSTATNÍ POP PROSTŘEDKY Spar Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 55 2 Okenní grafika Závěsné poutače /ze stropu/ Elektronická a interaktivní média ostatní pop prostředky Ahold Akceptace POP aplikace na škále 1 - 5, kde 1 = akceptováno a 5 = neakceptováno + CELKOVÉ HODNOCENÍ [suma průměrů] 5 4,s 3,s I I I I Okenní grafika Závěsné poutače /ze stropu/ Elektronická a interaktivní média - Včasná komunikace ohledně instalace zjednodušuje celý proces - Optimální je spolupráce s řetězci ohledně POP aplikací již ve fázi jejich příprav, několik měsíců před zamýšlenou instalací - Vítána je pomoc obchodního zástupce během instalace - POP materiály v podobě prodejního zařízení by měly být umístěny a zkonstruovány tak, aby bylo snadné do nich doplňovat zboží - Zákazník by měl mít k prodejním zařízením na prodejně snadný přístup - Na rozhodnutí o povolení POP prostředků se podílejí oddělení marketingu, merchandisingu, nákupu a prodeje POP aplikace by měly splňovat následující kriteria : - kvalita provedení - papírové lepenky jsou často nestabilní - přiměřené prostorové nároky - nesmí omezovat výhled - musí respektovat specifika plochy - alespoň obecná konzistence s vizuální prezentací řetězce - nenarušující atmosféru prodejny - zabezpečení péče o POP aplikaci - vítány jsou pružné, snadno modifikovatelné materiály přizpůsobitelné především velikostně SM/HM - snadná manipulace a instalace - nenáročná údržba