Téma 9: Stakeholderské pojetí podniku Shareholderské pojetí Podnik je organizace, která má vytvářet hodnotu pro vlastníky. Stakeholderské pojetí Podnik je střetem zájmů stakeh older ů -účastníků podnikání. Úloha podnikání není pouze ve vytváření hodnoty pro vlastníky, ale spočívá v odpovědnosti za všechny stakeholdery. VLASTNICI MANAGEMENT Pp předmětný podnik Sp stakeholder předmětného podniku Pí jiný podnik (jiné podniky) působící na předmětném trhu Si stakeholder jiného podniku Důležitost stakeholderu 100 ■ n 90 80 70 g 60 fl 50 D 40" 30 20 10 o ///// '/ Typy vlastnické struktury 01 Jediný vlastník FO 02 Jediný vlastník PO 03 Jediný vlastník PO - KON 04 Majoritní vlastník FO 05 Majoritní vlastník PO 06 Majoritní vlastník PO - KON 07 Majoritní vlastník FO 08 Majoritní vlastník PO 09 Majoritní vlastník PO - KON 10 Několik velkých vlastníků FO CZ 11 Několik velk vlast. FO+POCZ 12 Několik velkých vlastníků PO CZ 13 Ostatní CELKEM 11,16 11,98 18,60 7,02 2,48 7,02 1,24 1,65 0,83 25,62 4,96 1,24 6,20 100,00 I I I I I I I I ID I i =l i 0,00 5,00 10,00 15,00 20,00 25,00 30,00 Témata seminárních prací a prezentací: Stakeholderskv přístup pramen: BLAŽEK, L. Výzkum konkurenceschopnosti podniku. Aplikace stakeholderskeho přístupu. In. Vývojové tendence podniků. Svazek I. Brno : Masarykova univerzita 2005. ISBN 80-210-3847-0. s. 13-28