PR audit organizace struktura 1. Identifikace organizace poslání organizace principy práce cíle (vize) Základní kritéria PR auditu: * srozumitelnost sdělení pro veřejnost, * informační hodnota sdělení, * jak sdělení podporuje obraz jedinečnosti organizace, * zda je sdělení dostatečně zveřejňováno a známo. 2. Institucionální kultura Zásady jednání a) s klienty a zaměstnanci, externími spolupracovníky, dobrovolníky b) s vnější veřejností (se spolupracující organizacemi a partnery, s konkurenčními organizacemi, s předpokládanými příznivci, s předpokládanými odpůrci) Základní kritéria PR auditu: * jsou tato pravidla vymezena, * jsou konkrétní a srozumitelná pro nás a naše partnery, * jsou vymezena pravidla interní (neveřejná) a veřejná, * jsou pravidla, která organizace chápe jako ,,veřejný závazek", dostatečně zveřejňovaná a známá? 3. Institucionální design (vizuální styl) Základní kritéria PR auditu * Existují základní prvky institucionálního designu? * Je vizuální styl organizace jednotný? * Podporují prvky designu jedinečnost organizace, její profil, image? * Jsou programově, dlouhodobě a všestranně užívány? 4. Institucionální komunikace 4.1 vymezení cílových skupin pro dlouhodobou komunikaci Základní kritéria PR auditu: konkrétnost vymezení cílových skupin, odůvodněnost cílových skupin z hlediska činnosti organizace, plnost pokrytí potenciálních cílových skupin, stanovení prioritních cílových skupin. Projekt je podporován z programu PHARE Evropské unie. 1 Jak je u jednotlivých skupin stanoven: * cíl (očekávaný efekt) komunikace, * obsah komunikace, * prostředky komunikace, * časový plán komunikace 4.2 revize komunikačních nástrojů Základní kritéria PR auditu: Využíváme všechny vhodné komunikační nástroje? * Osobní rozhovory, * klasická pošta, * e- mailová korespondence, * direct ­mail, * komunikace prostřednictvím médií, * special events, * propagace ad? Jsou tyto komunikační nástroje vhodně užívány s ohledem na jednotlivé cílové skupiny? 4.3. revize obsahu a formy sdělení jednotlivým cílovým skupinám * Revize dokumentů a materiálů z hlediska * jejich srozumitelnosti, * informační hodnoty, * zajímavosti pro cílové skupiny, * vizuální jednoty, * stanovení stabilních prvků komunikace, * zásad vyvážené symetrické komunikace. 1.4.4 revize integrované komunikace * koordinování všech sdělení (obsahové a organizační) * efektivní využití komunikačních nástrojů * komunikace se všemi relevantními cílovými skupinami 5. image organizace * Máme sami jasno o tom, jak chceme být (jako organizace) vnímáni? * Víme, jak nás vnímá veřejnost? * Existuje mezi těmito aspekty soulad? * Neexistuje? Co uděláme proto, aby tento soulad nastal? Projekt je podporován z programu PHARE Evropské unie. 2