Doporučená literatura
Informační minimum
Sociálně-ekonomické informace a práce s nimi. Edited by Jiří Poláček - Lucie Kuželíková - Jaroslav Nekuda. 1. vyd. Brno : Masarykova universita, 2008. 88 s. ISBN 9788021045774.
Plný text je dostupný zde: is.muni.cz/do/1499/el/estud/esf/js08/informace/socialne_ekonomicke_informace.pdf
Příběh výzkumníka Josefa K.
Příběh je dostupný zde: www.econ.muni.cz/t447/
Manuál studenta ke knihovním službám
Dostupný zde: www.econ.muni.cz/t702/
Základy metodologie vědy
BABBIE, Earl R. The practice of social research. 12th ed. Belmont, CA : Wadsworth, 2010. 530 s. ISBN 9780495598411.
RAGIN, Charles C. Constructing social research : the unity and diversity of method. Thousand Oaks : Pine Forge Press, 1994. 194 s. ISBN 0803990219.
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Praha : Karolinum, 2002. 374 s. ISBN 8024601397.
HENDL, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1997. 243 s. ISBN 8071845493.
PUNCH, Keith F. 2006. Úspěšný návrh výzkumu. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. 230 s. ISBN 9788073674687
SILVERMAN, David; ŠTULRAJTER, Martin. Ako robiť kvalitatívny výskum : praktická príručka. Bratislava : Ikar, 2005. 327 s. ISBN 805510904.
TAYLOR, Stephanie. Locating and conducting discourse analytic research. In WETHERELL, M., TAYLOR, S. and YATES, S.J. Discourse as Data. London : Sage, 2001, p. 40-45.
Základy akademického psaní a etika vědeckovýzkumné práce
Jak napsat diplomovou práci. Edited by Umberto Eco. Olomouc : Votobia, 1997. 271 s. ISBN 80-7198-173-7.
Manuál studenta k závěrečným pracím
Dostupný zde: www.econ.muni.cz/t619/
Směrnice ESF MU č. 2/2009 k odevzdávání a zveřejňování závěrečných (bakalářských a diplomových) prací
Dostupná zde: https://is.muni.cz/auth/do/1456/predpisy/smernice/prehled/6899813/SMERNICE2009_2.pdf
Směrnice č. 3/2008 k zamezení plagiátorství na ESF MU
Dostupná zde: is.muni.cz/auth/do/1456/predpisy/smernice/prehled/5009480/Smernice2008-3.pdf
Doplňková a rozšiřující literatura
FAJKUS, Břetislav. Filosofie a metodologie vědy : vývoj, současnost a perspektivy. Vyd. 1. Praha : Academia, 2005. 339 s. ISBN 8020013040.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2008. 121 s. ISBN 9788025121832.
MERVART, Josef. Způsoby poznávání světa. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2003. 129 s. ISBN 8021032278.
REICHEL, Jiří: Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009.. -- 184 s. ISBN 9788024730066