MPE_MIE2 Plán výuky na podzimní semestr 2009 a podmínky úspěšného absolvování předmětu Tématický plán přednášek (podle týdnů výuky): 1) Východiska teorie spotřebitele a analýza chování spotřebitele při tržních změnách 2) Analýza spotřebitelské poptávky 3) Produkční analýza firmy. Analýza chování firmy při tržních změnách 4) Analýza nákladů a příjmů firmy 5) Dokonalá konkurence a efektivnost dokonale konkurenčních trhů 6) Monopol a protimonopolní regulace, 7) Oligopol a rovnováha na oligopolních trzích 8) Firmy na trzích monopolistické konkurence 9) Trh výrobních faktorů a jeho specifika. Trh práce v dokonalé konkurenci 10) Trh práce v nedokonalé konkurenci. Formování nabídky práce 11) Trh kapitálu 12) Všeobecná rovnováha 13) Analýza tržních selhání Literatura ke studiu: a) Základní Varian, H.R: Mikroekonomie, Victoria Publishing, Praha 1995 Soukupová, J. a kol: Mikroekonomie, Management Press, Praha 1996 (nebo pozdější vydání) b) doporučená Macáková, L. a kol: Mikroekonomie - Repetitorium Macáková, L. a kol: Mikroekonomie – Cvičebnice (pro inženýrské studium), Melandrium, Slaný, 1997 (nebo pozdější vydání) Zkouška: písemný test, nutno absolvovat alespoň s 60% úspěšností