Integrovaná marketingová komunikace Přímý marketing Záruky n nepodmíněná – „Vy buďte soudcem“ n podmíněná časově omezená omezení poškození způsob použití pouze oprava n. výměna n dvojitá záruka n konkurenční n zdramatizovaná n nabídka ponechání Přímý prodej Multilevelmarketing n1940 – California Vitamins, později přejmenována na Nutrilite n2 nejlepší distributoři Rich DeVos a Jay Van Andel založili Amway Corporation n1960 Glen Turner založil společnost Glen W. Turner Enterprises n1975 – Federal Trade Commission a tzv. „Pyramidový zákon“ nRozsudek FTC vs- Amway 93 FTC 618 Neadresná distribuce Počet významných firem na trhu = do 10 n Průměrná cena roznosu = 0,30 Kč/1 ks n Cenové rozpětí roznosu = 0,20 – 1,00 Kč/1 ks n Mění se struktura klientů podle vývoje retailu n Zákazníci podle letáků nakupují (GfK/Incoma) n Trend: POMALÝ RŮST Adresný direct mail 3 významní poštovní operátoři na trhu (Česká pošta, Mediaservis, TNT Post) n Desítky firem „agenturního typu“ n Průměrná cena poštovného 2005-6: cca 5 Kč/1ks n Průměrné celk. náklady: cca 20 Kč/1 ks n Cenové rozpětí velké n Trend: STAGNACE Telemarketing n Počet významných externích CC na trhu: do 30 n Poměr aktiv/pasiv: 40:60 n Běžné cenové rozpětí – aktiv: 15 – 75 Kč/1 hovor n Běžné cenové rozpětí – pasiv: 3 – 65 Kč/1 hovor n Těžko srovnatelná čísla počtu operátorských míst n Trend: RŮST Nepřetržité programy n předplatné n automatické plány zásilek n klubové plány Způsoby přihlášení: n záporná volba n závazek n členský plán (slevová služba, předplatné katalogu a přizpůsobená služba) Telemarketing n out-bound (=odchozí) telemarketing = aktivní n in-bound (=příchozí) telemarketing = pasivní