Management 2

Cíle a obsah předmětu

Cíle předmětu

Kurz Management II představuje nadstavbu nad předmětem Management I. Studium by mělo vést k rozvoji systémového stylu myšlení, vytvářejícího předpoklady pro vnímání širokých souvislostí, hlubšího chápání zpětnovazebních procesů, vztahů mezi částí a celkem, statiky a dynamiky apod. Mělo by vést rovněž k získání poznatků, a to jak teoretického, tak i faktografického charakteru. Po jeho absolvování by měl být student schopen zejména
- vysvětlit dlouhodobé vývojové trendy ekonomického a sociálního prostředí podniků
- vysvětlit vývojové trendy podniků a jejich řízení na prahu třetí civilizační vlny
- analyzovat typické jevy současné praxe podnikového managementu.

 

Obsah předmětu

I. Teoreticko-metodologická východiska. Vývojové trendy ekonomického a sociálního prostředí.

1. Teorie řízení jako věda o řízení v technických, biologických a společenských systémech.

2. Vývoj systémů - přirozená a kulturní evoluce.

3. Specifika vývoje a řízení společenských systémů.

4. Charakteristické rysy a základní principy industriální éry.

5. Vývojové tendence na prahu postindustriální éry.

II. Vývojové trendy podniků a jejich řízení.

6. Proměny práce a vývoj podniků.

7. Od hierarchií k sítím.

8. Vysoce zhodnocující podniky.

9. Stakeholderské pojetí podniku.

III. Přístupy a metody soudobého managementu a jeho kulturní a etické aspekty.

10. Vybrané přístupy a metody soudobého managementu.

11. Organizační kultura.

12. Manažerská etika.