Kampaň DVOŘÁKOVÁ, Renata KOŠAŘOVÁ, Lenka PRNKA, Lukáš ŠRUBAŘOVÁ, Hana Hugo Boss HUGO Apple Analýza prostředí • •Vlastní výzkum, průzkum trhu s parfémy (e-shopy, parfumerie), návštěva parfumerií FAnn •dotazník (celkem 64 respondentů, muž - 20 až 30 let) •55 % přímé dotazování, 45 % respondentů na stránce www.vyplnto.cz Dotazník • •Známost značky Hugo Boss, 97 % respodentů •Sama si nekupuje parfém, ale používá ho, 39 % •Parfém je vhodným dárkem, 86% •Neznalost parfumérií FAnn Vlastní výzkum • •silná konkurence •většina zákazníků nepreferuje konkrétní značku •sleva a soutež Problémy/příležitosti •Problémy –Nákup přes internet –HB – luxusní (mimo finanční možnosti) – neodpovídá image – znají HB BOSS ne HUGA –Silná konkurence –Neznalost FAnn •Příležitosti –Internet –Odbourat předsudky „tohle není pro mě“ –Zaujmout nevyhraněné (28 %) Marketingové cíle •Hlavní cíl: –Zvýšit obrat značky Hugo Boss za měsíc prosinec o 15% –(resp. navýšení obratu Hugo Boss v parfumeriích FAnn o 15% oproti prosinci 2009) – •Vedlejší cíl: –Zvýšit povědomí o značce • Cílová skupina •Hlavní cílová skupina: –Mladí muži 20-30 let –Chceme přesvědčit hlavně, ty kteří parfém používají, kupují si ho, ale nemají vyhrazenou preferenci (9 %) •Vedlejší cílová skupina –Ženy (kupující/darující) – přítelkyně, manželky, matky –Sami parfém používají –(celých 19 % respondentů: –Používá –Nekupuje –Nemá preference) –Předvánoční období, 86 % parfém = dobrý dárek – Cílová skupina Hlavní myšlenka kampaně •„FAnny HUGO BOSS“ –Má odlehčit představu – značky Hugo Boss jako úspěšného, ale profesionálního muže a spojit úspěšného muže i s pohodou, zábavou, hudbou – vychutnávajícího si život (a tak ho víc přiblížit realitě cílové skupiny) –Odtud tedy anglické slovíčko „funny“ –Pro naši kampaň vhodně nahrazeno „FAnny“ pro podvědomé spojení s parfumerií FAnn Komunikační strategie •KOMUNIKAČNÍ MIX –Soutěž o iPody, slevy na další nákup –Direct mail –Banner –Přímé oslovení –Letáky „Soutěž“ •Na přání zadavatele jsme začlenili soutěž o iPody a slevy •Každý, kdo si v prosinci koupí v parfumerii FAnn vůni či produkt z tělové péče Hugo Boss získá slevový kupón na další nákup v síti parfumerií FAnn a možnost získat iPod Touch 8GB 3. generace •Slevy mají zapůsobit především na cílovou skupinu ženy, na mladé muže má pak zapůsobit možnost získání iPodu • Direct mail •Počítáme se zasláním jednoho DM – upozorňující na řadu Hugo Boss HUGO a informující o soutěži a propojenosti s FAnn •(včetně elektronické podoby letáku) •Počítáme s tím, že takto oslovíme i muže, ale především ženy – stálé zákaznice FAnn - používají parfém • - znají FAnn •Rozeslání v pátek 10.12. • Banner •Během prosince na stránkách e-shopu FAnn •Měl by připomínat rozeslaný DM •A obecně upozorňovat na řadu HB HUGO a probíhající akci v parfumeriích FAnn •Kromě dříve oslovených pomocí DM, chceme oslovit také např. mladé muže, kteří na internetu hledají dárky apod. • Přímé oslovení •Jedná se o nenásilné oslovení, před parfumeriemi FAnn •Proběhne ve 3 vlnách v 31 vybraných (vnitřních) parfumeriích FAnn – během 3 předvánočních víkendů (vždy po 11 prodejnách – v Brně akce proběhne 2krát) •„Hostesky“ – slušně (moderně) upravený chlapec, dívka (18 – 30 let) –Muži by oslovovali ženy: “Přivoňte si, inspirujte se, ..” –ženy by oslovovaly muže (primárně muže z cílové skupiny) : “Přivoňte si, okouzlete ji, ..” Parfém pro muže .. FAnny HUGO BOSSHUGO Líc: Rub: K skvělému vánočnímu dárku získejte také slevu či dokonce iPod.. pouze ve FAnn Letáky •V průběhu kampaně plánujeme nasadit i letáky v parfumeriích FAnn, které by měly spíše potvrzovat vizuálně (bez ptaní), že akce probíhá Časový harmonogram •V průběhu celého prosince plánujeme nasazení soutěže •První 4 týdny v prosinci (01.-28.12.): – banner na e-shopu – letáčky „doiformujících“ o kampani •Direct mail bude rozeslán v pátek 10.12. (tj. 14 dní před Vánocemi) •„Hostesky“ budou nasazeny během 3 předvánočních víkendů Rozpočet Nástroj Popis Termín nasazení Částka v Kč Soutěž - iPody - 50 ks - slevy (200 Kč) - hrazena polovina - kupony se začátkem kampaně (prosinec) 217 500 250 000 4 875 Přímé oslovení - “hostesky” - testry - parfémy 3 předvánoční víkendy: 4.-5.12., 11.-12.12., 18.-19.12. 49 600 21 405 29 370 Banner na FAnn - e-shop prosinec 40 000 Direct mail - registrovaným zákazníkům FAnn 10. 12. 2010 60 000 Letáčky - vystavení v prodejnách FAnn - 100 ks prosinec 20 000 300 (Typo)grafické úpravy - kupony - letáky - bannery - testry během listopadu 10 000 Technická podpora soutěže, hostingu; kontrola, rezerva listopad - leden 26 950 Celkem 730 000 Přidělený rozpočet na kampaň je 30 000 EUR, což je 730 000 Kč (1EUR = 24,5CZK). Kontrola •Hlavní cíl: –Zvýšit obrat značky Hugo Boss za měsíc prosinec o 15% •Kontrola: Obrat/tržby za prosinec 2010 v parfumeriích FAnn budou srovnány s prosincem 2009, v závislosti na požadovaném letošním plánu. • •Vedlejší cíl: –Zvýšit povědomí o značce •Kontrola: Dotazníkové šetření (či budoucí nárůst tržeb Hugo Boss) • • Děkujeme za pozornost