Lobbing tutoriál 2 blok Etapy lobbinové kampaně p Vymezení problému, který se má řešit – vymezení předmětu potenciálního lobbingového konání p Zaujmutí stanoviska k problému – ohrožení osob nebo celé rozhodovací struktury, do jejichž kompetencí náleží i řešení daného problému ve formě schválení odpovídajícího právního aktu. p Stanovení cíle lobbingu a postupu k jeho dosažení p Setřídění osob a institucí podle toho, zda patří mezi příznivce našeho zájmu či patří ke skupině odpůrců p Ustavení hlavních i pomocných orgánů s kompetencemi přesně odpovídajícími předmětu našeho lobbování p Definování všech důležitých prostředí, kde se tvoří názory (mimo samotných rozhodovacích orgánů), které jsou přímo či nepřímo zainteresovány na řešení problému a mají tu moc zveřejňovat jak pozitivní, tak negativní názory po celou dobu trvání kampaně p Stanovení postupu k dosažení cíle