DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MKH_DIS1 ALINA DAVIDENKO, UČO 381688 Studium: Studium ESF N-EKM PEM kombin. [sem 3] Vedoucí diplomové práce: doc. PhDr. Božena Šmajsová Buchtová, CSc. http://www.ipfinance.cz/wp-content/uploads/2011/01/vzdeelavani.png TÉMA DIPLOMOVÉ PRÁCE • •Oficiální zadání diplomové práce: •"Analýza vzdělávacího systému v podniku" • ZVOLENÝ PODNIK PRO PRAKTICKOU ČÁST DP • •Motorola Solutions CZ s.r.o. • •Sídlo: Brno, Kolejní 1, PSČ 612 00 •Identifikační číslo: 267 80 259 •Datum zápisu: 7. května 2003 •Předmět podnikání: -pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor bez poskytování jiných než základních služeb zajišťujících řádný provoz nemovitostí, bytů a nebytových prostor -výroba, instalace, opravy elektrických strojů a přístrojů, elektronických a telekomunikačních zařízení •Základní kapitál: 200 000,- Kč CÍLOVÉ ODDĚLENÍ V RÁMCI SPOLEČNOSTI • •Customer Interaction Centre (CIC) - oddělení zákaznické podpory, poskytující netechnickou podporu zákazníkům. • •Netechnická podpora spočívá v telefonické a emailové komunikaci týkající se dotazů spojených s funkcí opravárenského centra, platbami za opravy, záručními opravami, logistikou a správou internetového portálu na zpracování elektronických objednávek oprav. PŘEDMĚT ZKOUMÁNÍ • •Předmětem zkoumání v rámci diplomové práce je tříměsíční trénink určeny pro nové zaměstnance oddělení zákaznické podpory, jehož účelem je poskytnout zaměstnancům základní informace potřebné pro výkon práce, seznámit s podnikovými procesy a naučit je pracovat s podnikovými systémy. VÝZKUMNÝ PROBLÉM A CÍLE DP • •Na základě rozhovoru s vedoucí oddělení zákaznické podpory, vedoucími jednotlivých týmů a pomoci studování výkonnostních interních auditů vyplynulo, že prováděný trénink v jednotlivých oblastech je neefektivní a neodpovídá požadavkům kladeným na zaměstnanci v jejích prací. • Cílem diplomové práce je analyzovat a zhodnotit efektivnost a relevantnost vzdělávacího programu nových zaměstnanců. • •Výstupem práce bude odhalení silných a slabých stránek ve vzdělávacím programu a zpracování návrhu intervencí pro optimalizaci vzdělávacího systému. • PROBLÉMOVÉ BODY VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU • •Hypotézy: •Zbytečné teoretizování – zahlcení informacemi •Špatná provázanost teorie s praxí •Nízká interaktivita školení •Struktura školeni – nelogická návaznost jednotlivých témat •Absence studijních materiálu KOMPETENČNÍ MODEL PRACOVNÍKŮ ZÁKAZNICKÉ PODPORY •Požadavky na kompetenci nových zaměstnanců po absolvování školení: •Pochopení podstaty práce zaměstnanců zákaznické podpory •Porozumění podnikovým procesům •Znalost aplikaci a podnikových systému (Tesseract, SAP, Merx, Outlook, Compass, Dokumentační portál) •Schopnost vyhledávání potřebné informace pomoci interních a externích zdrojů a její efektivní využití VÝZKUMNÉ METODY • •Kvantitativní výzkumné metody •Reprezentativní dotazníkové šetření • •Cilová skupina: zaměstnance oddělení zákaznické podpory vykonávající danou funkci miň než 12 měsíců. •Forma: uzavřené, otevřené a škálové otázky; písemně s využitím internetu. • •Doplňující kvalitativní výzkumné metody •Face to face rozhovory s vedoucími jednotlivých týmů •Desk research - analýza výkonnostních interních auditu STRUKTURA DIPLOMOVÉ PRÁCE •Teoretická část: •Studium odborné literatury a souvisejících výzkumů - úroveň současného vědeckého poznáni v dané oblasti •Praktická část: •Deskripce - představení podniku, definice zkoumaného problému, stanovení podmínek a omezeni •Empirický výzkum - příprava, sběr dát, interpretace •Analýza efektivnosti a relevantnosti vzdělávacího systému na základě získaných teoretických poznatků •Syntéza – zpracování návrhu intervencí pro optimalizaci vzdělávacího systému dle modelu „učící se organizace“ •Ekonomické zhodnocení zpracovaného návrhu v porovnání s dosavadním systémem vzdělávání •Zhodnocení výsledků dle kompetenčního modelu pracovníků •Zhodnocení výzkumného problému, potvrzení nebo vyvrácení hypotéz • • LITERÁRNÍ ZDROJE - 1 1. 1.ARMSTRONG, MICHAEL STUART. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Vyd. 10. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3. 2.ARNOLD, J. – kol. Psychologie práce: pro manažery a personalisty. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1518-3. 3.BUCKLEY, ROGER – CAPLE, JIM. Trénink a školení. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0358-7. 4.COLLISON, CHRIS – PARCELL, GEOFF. Knowledge management: praktický management znalostí z prostředí předních světových učících se organizací. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0760-4. 5.FOOT, MARGARET - HOOK, CAROLINE. Personalistika. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-515-6. 6. • 1. LITERÁRNÍ ZDROJE - 2 6. 6.GEORGE T., MILKOVICH –JOHN W., BOUDREAU. Human resource management. Vyd. 8. Chicago: Irwin, 1997. ISBN 0-256-19354-1. 7.HRONIK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8. 8.KOUBEK, JOSEF. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Vyd. 3. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-033-3. 9.LLOYD L., BYARS - LESLIE W., RUE. Human resource management. Vyd. 2. Homewood: Irwin, 1987. ISBN 0-256-03630-6. 10.STÝBLO, JIŘÍ - URBAN, JAN - VYSOKAJOVÁ, MARGERITA. Personalistika. Praha: ASPI, 2005. ISBN 80-7357-148-X. 11. 11. LITERÁRNÍ ZDROJE - 3 11. 11.SUSAN E., JACKSON - RANDALL S., SCHULER. Managing human resources: a partnership perspective. Vyd. 7. Cincinnati: South-Western, 1999. ISBN 0-324-00415-X. 12.WERTHER B., WILLIAM – KEITH, DAVIS. Lidský faktor a personální management. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1992. ISBN 80-85605-04-X.