Zadání seminárních prací
Zadání seminárních prací – MPF_BAN2
Pro všechny seminární práce platí následující:
Studující vždy na první přednášce každé části (předmět je rozdělen na dvě částí – Specializované bankovnictví – Ing. Dalibor Pánek a Firemní bankovnictví – Ing. Jan Krajíček) se přihlásí u vyučujícího k tématu a termínu jeho prezentace. Na každém semináři se předpokládají 3 - 4 prezentace. Před vlastní prezentaci musí být prezenatce vložena do odevzdávány předmětu.
Zadání seminárních prací – specializované bankovnictví
- Úrokové sazby ČNB, mezibankovní PRIBOR, sazby CCIR
- Finanční konglomeráty, zákon
- Trendy dohledu finančních institucí v EU
- Stanoviska ČNB k dohledu v EU
- Stanoviska ČNB k zavedení Euro v ČR
- Problematika zadlužení vybraných zemí EU
- Politika měnového uvolňování USA
- Trendy v platebním styku ČR a EU
- Poplatky obchodních bank, trendy, diskuse, srovnání v ČR a EU
- Aktuální stav a problematika stavebního spoření v ČR
- Příčiny úpadku vybrané banky
- Bankovní systém vybrané země v EU a dohled
- Bankovní systém vybrané země mimo EU a dohled
- Bankovnictví muslimských zemí
- Významné nadnárodní finanční instituce
- Sekuritizace
- BASEL III
- Problematika financování obcí a měst
- Bankovní sektor v ČR, vývoj, složení
- Téma dle vlastního výběru
Zadání seminárních prací – firemní bankovnictví
Vždy jsou porovnávány produkty bank určené pro firemní bankovnictví (pro každou prezentaci si studenti vyberou pro vzájemné porovnání nejméně dvě banky).
1) Specifické postavení firemního bankovnictví
Analýza základní klientské segmentace v bankách
(analyzovat nejméně dvě vybrané banky)
2) Firemní bankovnictví a jeho trh
Analýza přístupu bank k firemní klientele
(porovnání přímých přístupů a akvizic prostřednictvím třetích osob na příkladu nejméně dvou vybraných bank)
3) Produkty firemního bankovnictví a jejich strategie
Analýza nejpoužívanějších produktů ve firemním bankovnictví
(analyzovat produkty nejméně dvou vybraných bank)
4) Strategie korporátních bank (firemní bankovnictví)
Analýza strategického přístupu k firemní klientele
(vzájemně analyzovat jaký je přístup bank a tvorba jejich strategických záměrů)
5) Produkty firemního bankovnictví a jeho strategie
Prezentace vybraných produktů pro firemní klientelu a jejich porovnání
(je možno si vybrat libovolné produkty, jejich popis, uplatnění a výhody pro klienty)
6) Očekávaný vývoj ve firemním bankovnictví
Co lze očekávat ve firemním bankovnictví
(vlastní volné úvahy v rozsahu cca 1 strany – všichni studenti)
Doporučené banky:
Komerční banka, ČSOB, ČSAS, Raiffeisenbank, Citibank, Royal Bank of Scotland, Unicredit, GE Money Bank. Pro studující ze zahraničí je doporučeno aby pro prezentaci využili banky ze svého domovského státu.