Vážení kolegové, Ježíšek už u vás snad byl, protože já dárky rozdávat nebudu. Opravil jsem i třetí test z DATP a bohužel musím napsat, že tento se moc nepovedl. Pokud bych to měl srovnat s minulými roky, průměrně jste každý ztratili asi 3 body. Nějaké důvody mi byly již naznačeny, ale to teď nechme stranou. Většina z vás má ohodnocené 3 testy a na základě výsledků tušíte, jaká známka vám bude navržena. Finální hodnocení předmětu ale udělám až 5.1. tak, jak je uvedeno v harmonogramu předmětu. Pokud jste nepsali některý test a máte v ISu omluvenku na daný termín, můžete si test napsat v opravném termínu, který je 4.1. v 8,30 v učebně P10. Pokud chcete psát 1. nebo 3. test, bude stačit, pokud dojdete na 9,00. V případě, že se náhradního termínu chcete zúčastnit, pošlete mi prosím do 3.1. mail, kde v předmětu zprávy bude uvedeno: „NÁHRADNÍ TERMÍN TESTU DATP. TEST Č. 1 (NEBO 2 NEBO 3)“ a já vám tento test na 4.1. připravím. A na závěr vám chci ještě nabídnout možnost získat dodatečně až 3 body do výsledného hodnocení. Pokud máte zájem, připravte mi prosím 3 multiple choice otázky do příštích testů, s vyznačením správné odpovědi. Mělo by se jednat o otázky, které v testech nebyly a podle Vás by tam měly/mohly být. Samozřejmostí je, že otázky budou jednoznačně definované tak, aby jednotlivé možné odpovědi (předpokládám 4 možné odpovědi na otázku) nevzbudily žádné pochybnosti. Zkrátka tak, jak to sami máte rádi :-). Otázky jsem si pracovně nazval (1) JEDNODUCHÁ, (2) TĚŽKÁ a (3) ZAJÍMAVÁ. Níže následuje jejich popis. Chci ještě upozornit, že nárok na 3 body nevzniká okamžikem zaslání tří otázek. Budu otázky procházet a subjektivně posuzovat, jestli body udělím. Mail s otázkami mi prosím pošlete do 4.1., kde v předmětu zprávy bude uvedeno: „MULTIPLE CHOICE OTÁZKY DATP“. JEDNODUCHÁ OTÁZKA Otázka by měla být relativně jednoduchá, aby ji naučený student mohl vždy správně odpovědět. Abyste mi všichni nepsali o progresivitě daní, přidělil jsem vám každému téma, pro které by otázka měla být připravena. Klíčem k tématu je poslední číslo vašeho UČA: 1-->přednáška prvního týdne (úvod do problému) 2-->přednáška třetího týdne 3-->přednáška čtvrtého týdne 4-->první půlka přednášky pátého týdne (zdanění a inflace) 5-->druhá půlka přednášky pátého týdne (optimální zdanění) 6-->přednáška šestého týdne 7-->první půlka přednášky osmého týdne (úvod do daňové politiky) 8-->druhá půlka přednášky osmého týdne (reforma českého daňového systému) 9-->přednáška devátého týdne (pouze k DPPO) 0-->přednáška jedenáctého týdne TĚŽKÁ OTÁZKA Otázka by měla být docela těžká a může být použito odpovědí, které mají nedostatečně připraveného studenta zmást. Studenti, jejichž UČO končí na liché číslo, připraví otázku z okruhu daňové teorie a studenti, jejichž UČO končí na sudé číslo, připraví otázku z okruhu daňové politiky. ZAJÍMAVÁ OTÁZKA ALIAS "CHYTRÁ HORÁKYNĚ" Otázka by neměla být úplně triviální, ani nemusí být extrémně těžká. Ideální otázka je schopna spojit daňovou teorii s prakticky uplatňovanou daňovou politikou, případně je schopna spojit probíranou látku předmětu DATP se znalostmi z ostatních předmětů, případně je schopna zohlednit aktuální dění (horizont 5 let) daňové politiky. Není proto nutné, aby student byl schopen na tuto otázku odpovědět pouze na základě studia tohoto předmětu. No, přeji vám hodně štěstí při vymýšlení otázek. Z prázdninově prázdné školy zdraví Robert Jahoda Robert Jahoda 16912@mail.muni.cz MPV_DATP Daňová teorie a politika