Milí studenti, dostává se Vám do rukou dotazník, který byl zpracován s cílem vyhodnotit Vaše zkušenosti se stážemi v českých a francouzských institucích. Na základě Vašich připomínek bychom rádi zlepšili organizaci a průběh stáží především v ČR. Dotazník je členěn do čtyř částí: I. příprava a organizace stáže, II. obsah a průběh stáže, III. srovnání české a francouzské stáže a IV. místo stáže. Poslední část se týká informací o institucích, ve kterých jste absolvovali stáž, včetně uvedení jmen tutorů. Vzhledem k tomu, že je dotazník anonymní, tato část nemusí být vyplněna. Věřím, že Vámi vyplněné dotazníky nám umožní získat objektivní poznatky relevantní pro další zlepšování organizace stáží Vašich mladších kolegů. Velmi děkuji za Váš čas a spolupráci! XY Koordinátor(ka) projektu Stáže studentů ESF MU v institucích české a francouzské veřejné správy Ekonomicko-správní fakulta MU tel: email: http: I. PŘÍPRAVA A ORGANIZACE ČESKÉ STÁŽE 1. Čím jste se především řídil/a při výběru institucí pro stáž (vyberte maximálně 2 možnosti): a/ svým odborným zájmem, včetně možnosti navázat na předchozí (bakalářské, magisterské) studium b/ doporučením od pracovníků ESF c/ tipem od spolužáka ze studijního oboru d/ očekávanou vysokou pravděpodobností k přijetí na stáž („známost“, předchozí spolupráce) e/ zájmem o očekávané nejschůdnější absolvování „povinnosti“ f/ dostupností z místa bydliště g/ zájmem o možnost pracovat na „budoucím“ pracovišti h/ jiným faktorem (uveďte prosím): Komentář: 2. Celkově jste oslovil/a kolik institucí: ………… Komentář: 3. Kolik oslovených institucí Vám v průběhu hledání stáže odpovědělo kladně? ………… Komentář : 4. Při kontaktování institucí jste adresoval/a svoji žádost na (můžete zvolit i více možností): a/ obecný kontakt na instituci b/ statutárního zástupce instituce (starosta, ředitel, ministr, jednatel firmy apod.) c/ personální oddělení instituce d/ konkrétního pracovníka z vybraného oddělení e/ sekretariát vybraného oddělení f/ vedoucího pracovníka vybraného oddělení g/ jinou cestu (uveďte prosím): Komentář: 5. Ovlivnil/a jste Vaše konkrétní zařazení v rámci organizační struktury úřadu – možnost výběru odboru či oddělení? a/ žádal/a jsem o zařazení do konkrétního útvaru a mojí žádosti bylo vyhověno b/ žádal/a jsem o zařazení do konkrétního útvaru, ale byl mi přidělen jiný c/ neměl/a jsem konkrétní představu o zařazení v rámci úřadu, rozhodnutí jsem ponechal/a na instituci Komentář: 6. Měla by ESF více pomáhat s výběrem a nabídkou institucí, s průběhem stáží? a/ ano (uveďte, prosím, důvody): b/ ne (uveďte, prosím, důvody): Komentář : 7. Pokud ano, jaký konkrétní způsob byste navrhovali (oznámkujte jako ve škole – 1 = velmi důležité, 5 = naprosto nepodstatné)? a/ …. připravit seznam institucí ochotných přijmout stážisty a poskytujících kvalitní stáž b/ …. domlouvat konkrétní stáže pro jednotlivé studenty c/ …. zajišťovat prvotní kontakt na instituci, kterou si student vybere d/ …. potvrdit ze strany ESF nástup studenta na stáž, obecně nastínit povahu, charakter a cíl stáže e/ …. aktivně vstupovat do dohody o obsahu stáže a pracovní náplni f/ …. během stáže kontaktovat mentora, informovat se o průběhu stáže g/ …. během stáže osobně navštívit instituci a informovat se o průběhu stáže h/ …. motivovat mentory k účasti na závěrečné obhajobě stáže i/ ….jiný způsob (uveďte prosím): Komentář: II. OBSAH A PRŮBĚH STÁŽE 8. Konzultoval/a jste s odpovědným zástupcem vybrané instituce obsah pracovní náplně před samotným nástupem na stáž? a/ ano, setkali jsme se osobně před nástupem na stáž b/ ano, dohodli jsme se telefonicky / emailem před nástupem na stáž c/ ne, ale dohodli jsme se ihned po nástupu na stáž d/ ne, vůbec jsme otázku pracovní náplně neřešili Komentář: 9. Pokud proběhla dohoda ohledně pracovní náplně: a/ pracovní náplň během stáže odpovídala dohodě b/ pracovní náplň odpovídala naší dohodě pouze částečně (uveďte, prosím, důvody): b/ pracovní náplň vůbec neodpovídala naší dohodě (uveďte, prosím, důvody): Komentář: 10. Jaká byla obecně Vaše role během stáže (rozdělte 100% času vyhrazeného stáži mezi následující možnosti)? a/ pozorovací (pasivní) ……% b/ praktická (aktivní) ……% c/ jiná možnost (uveďte, prosím, včetně procenta času): ……% Komentář: 11. Kolik času v rámci „pozorovací (pasivní) části“ stáže jste strávil/a jako (rozdělte 100% času): a/ pozorovatel na pracovišti Vašeho mentora ……% b/ pozorovatel - „kolečko“ po dalších pracovištích ……% c/ stínový pozorovatel Vašeho mentora ……% d/ stínový pozorovatel dalších osob ……% e/ jiná možnost (uveďte, prosím, včetně přiděleného času): ……% Komentář: 12. Kolik času v rámci „praktické (aktivní) části“ jste strávil/a jako (rozdělte 100% času): a/ pracovník „pro všechno“ na pracovišti mentora ……% b/ pracovník „pro všechno“ na dalších pracovištích ……% c/ stínový pracovník mentora ……% d/ stínový pracovník dalších osob ……% e/ samostatná práce ……% f/ pomocná síla pro jednoduché administrativní úkoly ……% g/ jiná možnost (uveďte, prosím, včetně přiděleného času): ……% Komentář: 13. Jakým způsobem jste se seznámil/a s postavením a fungováním instituce (rozdělte 100% času)? a/ proškolení mentorem či jiným zástupcem instituce ……% b/ na základě vlastních otázek ……% c/ informace jsem získával/a samostatně (dokumenty, web) ……% d/ jiný způsob (uveďte prosím): ……% Komentář : 14. Byl v instituci někdo, kdo měl Vaši stáž doopravdy „na starost“? a/ ano b/ ne Komentář : 15. Uvítal/a byste přítomnost Vašeho mentora na obhajobě zprávy ze stáže? a/ ano (uveďte, prosím, důvody): b/ ne (uveďte, prosím, důvody): Komentář: 16. Jak dlouho by na základě Vaší osobní zkušenost měla česká stáž trvat (1 měsíc = 20 pracovních dní)? a/ 1 měsíc (uveďte, prosím, důvody): b/ 2 měsíce (uveďte, prosím, důvody): c/ 3 měsíce (uveďte, prosím, důvody): d/ jiná délka stáže (jaká a uveďte, prosím, důvody): Komentář: 17. Co byste udělal/a jinak na základě vlastní zkušenosti a tím tedy doporučil/a mladším kolegům (oznámkujte jako ve škole – 1 = velmi důležité, 5 = naprosto nepodstatné)? a/ …. začal/a kontaktovat instituce s větším předstihem b/ …. kontaktoval/a na počátku více institucí c/ …. nebál/a se oslovovat instituce, o kterých nic nevím – výborná příležitost získat nové zkušenosti d/ …. věnoval/a větší pozornost úrovni počáteční komunikace s institucí (taktika psaní dopisů apod.) e/ …. důkladněji se předem seznámil/a s dostupnými materiály a informacemi o činnosti instituce f/ …. obětoval/a trochu více pohodlí (snadná dostupnost instituce, snadný zisk méně užitečné stáže) g/ …. snažil/a se lépe prodat své (skutečné) schopnosti h/ …. měl/a přesnější představu o tom, jaký přínos by mi stáž měla přinést i/ …. předem se domluvila s mentorem na pracovní náplni stáže j/ …. pokusil/a se nahlížet na stáž a priori bez negativních předsudků k/ …. nedělal/a si velká pozitivní očekávání od stáže, protože vše bylo jinak l/ …. jiné (uveďte prosím): Komentář: 18. Napište jednu větu, která nejvíce koresponduje s Vaší zkušeností z průběhu české stáže: ……………………………………………………………………………………… Komentář: 19. Byla pro Vás česká stáž přínosná? a/ určitě ano b/ spíše ano c/ neutrální postoj d/ spíše ne e/ určitě ne Komentář : 20. Doporučil/a byste svoji stáž Vašim mladším kolegům? a/ ano (uveďte, prosím, důvody): b/ ne (uveďte, prosím, důvody): Komentář: III. POROVNÁNÍ FRANCOUZSKÉ A ČESKÉ STÁŽE, ZÁVĚR 21. Jak byste konkrétně navrhoval/a zlepšit organizaci české stáže na základě Vašich osobních zkušeností s organizací francouzské stáže? 22. Jak by bylo možné konkrétně zlepšit odborný obsah a pracovní náplň české stáže, na základě Vašich osobních zkušeností s průběhem francouzské stáže? 23. Jakékoliv další připomínky k organizaci a průběhu francouzské stáže: 24. Co vám přišlo během stáže jako osobně nejnáročnější? česká stáž: francouzská stáž: 25. Podařilo se Vám odborně propojit českou a francouzskou stáž? a/ ano (uveďte, prosím, jak): b/ ne (uveďte, prosím, důvody): Komentář: 26. Využijete zkušenosti a informace získané v průběhu stáže při psaní Vaší diplomové práce? a/ ano (uveďte, prosím, jakým způsobem): b/ ano, ale pouze z české stáže (uveďte, prosím, jakým způsobem): c/ ano, ale pouze z francouzské stáže (uveďte, prosím, jakým způsobem): d/ ne (uveďte, prosím, důvody): Komentář: 27. Máte po absolvování stáže zájem pracovat ve veřejné správě? a/ ano (uveďte, prosím, důvody): b/ ne (uveďte, prosím, důvody): Komentář: 28. Je něco, na co se tento dotazník neptá a podle Vás by měl? Prostor pro další komentáře k celému dotazníku. 29. Uveďte, prosím, rok zahájení Vašeho studia Veřejné správy (MFTAP): ……. 30. Uveďte, prosím, jaký obor, případně obory, jste vystudoval/a před nástupem na Veřejnou správu (MFTAP): obor, fakulta, univerzita: IV. MÍSTO STÁŽE ( Vyplnění této části není povinné!) Česká stáž Instituce : Tutor : Francouzská stáž Instituce : Tutor :