Nabídka stáže pro studenty ESF MU PPG je globálním dodavatelem nátěrových hmot, chemikálií, optických produktů, speciálních materiálů, skla a skleněných vláken, se sídlem v Pittsburghu. Společnost má více než 140 výrobních závodů a vlastněných poboček a operuje ve více než 60 státech. V roce 2008 byl obrat společnosti 15,8 miliard USD. V České republice je hlavní zaměření na divizi Architectural Coatings, specializované na dekorativní nátěrové hmoty, která je známá především značkami Primalex, Balakryl, maloobchodní sítí Dům Barev nebo velkoobchodem Triga Color. V Brně PPG provozuje centrum sdílených finančních služeb (Shared Financial Service Center) a v rámci skupiny PPG poskytuje služby v oblasti účetnictví pro přibližně 30 dalších společností v řadě evropských zemí (Německo, Francie, Itálie, Španělsko, Velká Británie atd.). PPG nabízí studentům příležitost pracovat na projektech z oblasti lidských zdrojů. Projekty jsou vhodné pro studenty s výrazným zájmem o budoucí směřování do oblasti lidských zdrojů nebo oblasti tréninku a rozvoje zaměstnanců. Úspěšné absolvování stáže je podmíněno splněním následujících kritérií: 1. Závazné přihlášení k tématu 2. Zaslání přípravných otázek pro setkání v třetím týdnu, účast na setkání 3. Reportování postupu v projektu ve čtvrtém a sedmém týdnu 4. Účast na setkání v osmém týdnu 5. Odeslání práce (rozsah 15 normostran) v 10. týdnu 6. Prezentace výsledků (15 – 20 minut) v 12. týdnu Předběžný harmonogram stáže: Stáž probíhá v podzimním semestru 2011. Je očekávána samostatná práce studentského týmu na vybraném problému. V průběhu semestru bude možné na společných konzultacích odpovědět na dotazy zástupcem podniku, případně požádat o informace mailem. · Výběr tématu studenty: 26.9.- 3.10. · Příprava otázek, orientace v tématu: 3.10.-17.10. · První společné setkání se zástupcem podniku: cca 19.10. · Samostatná práce týmu: 24.10.-7.11. · Druhé společné setkání se zástupcem podniku: cca 9.11. · Samostatná práce týmu: 14.11.-30.11. · Písemné zaslání hotového řešení: 1.12. · Prezentace řešení zástupcům podniku: cca 12.12. Každé z témat může být vybráno pouze jednou, v závorce je pak uvedený povolený počet studentů v projektovém týmu. Témata: 1. Navržení plánu následovnictví (succession planning) pro maloobchodní síť Dům barev (2 – 3 studenti) a. Cílem je navržení systému plánu následovnictví v takové podobě, aby byl připravený k implementaci. Tzn. jak bude systém využíván? A k čemu? Co všechno bude zahrnovat? Podle čeho do plánu následovnictví vyberu pracovníky? Co všechno musím zvažovat? Jaké jsou možné přístupy v jeho vytvoření? Jak budu systém vyhodnocovat? A jak často? Jaké budou náklady? 2. Nákladová analýza benefitů se zaměřením na benefity týkající se využívání pracovní doby (sick leaves, flexibilní pracovní doba, atd.) (2 – 3 studenti) a. Cílem je analýza nákladů benefitů se vztahem k pracovní době spolu s konkrétním návrhem nastavení systému dle finanční výhodnosti. Tzn. které benefity se mi vyplatí více a které méně? Do kterých bych měl investovat a jak to poznám? Máme nabízet flexibilní pracovní dobu? Částečné úvazky? Job sharing? Sick-leaves? Týden dovolené navíc? Nebo dva? A Proč? Nebo se zaměřit na jiné benefity? 3. Návratnost investic různých typů zapojení a podpory rodičů na mateřských dovolených do pracovního života. (2 – 3 studenti) a. Cílem je analyzovat návratnost investic podpory rodičů na rodičovské dovolené podle různých typů. Tzn. jaká je z finančního hlediska nejvýhodnější forma podpory? Má společnost přispívat na školku? Nebo ji přímo provozovat? Nabízet zkrácené úvazky? Za jakých podmínek? Kdy? Podporovat práci z domu? U kterých zaměstnanců? Kolik mě to bude stát a co za to dostanu? 4. Různé přístupy k externímu porovnávání (benchmarking) systémů tréninku a rozvoje (2 - 3 studenti) a. Cílem je navrhnout různé metodiky, podle kterých by bylo možné srovnávat nabídku vzdělávání a rozvoje v jednotlivých společnostech. Tzn. podle čeho je možné porovnávat v této oblasti společnosti? Co všechno zahrnout a co vynechat? Jaké údaje k tomu potřebuji? 5. Navržení metodiky návratnosti investic pro vzdělávání zaměstnanců (1 – 2 studenti) a. Cílem je navrhnout systém pro hodnocení návratnosti investic pro různé formy vzdělávání zaměstnanců. Tzn. co budeme sledovat? Jak, kdy a proč? Je to různé podle typu tréninku a podle pozice zaměstnance? Jaká čísla potřebuji, abych mohl říct, že bylo vzdělávání úspěšné? Jak to měřit? A co přesnost dat? 6. Navržení hodnotícího systému pro vzdělávání zaměstnanců ( 1 – 2 studenti) a. Cílem je navržení hodnotícího systému vzdělávání. Tzn. kdy, co, jak, proč? Jak často? Co nás zajímá a co naopak nepotřebujeme? Jaká jsou omezení? Jak navrhnout systém s co možná největší objektivitou? Jaký vztah to má k investicím do vzdělání? A co s výsledky? 7. Měření účinnosti networkingu (2 – 3 studenti) a. Cílem je navrhnout systém pro měření účinnosti networkingu. Networking je schopnost zaměstnance být zapojený v organizaci, vytvářet silné pracovní vztahy a vytvářet důvěru a respekt. Často jde o předpoklad pro budoucí postup v kariéře. Je možné toto sociální začlenění nějak měřit nebo sledovat? Jak? Co sledovat a co naopak ne? Jakým způsobem? 8. Měření účinnosti on-line vzdělávání (2 – 3 studenti) a. Cílem je navržení systému hodnocení účinnosti on-line vzdělávání. On-line vzdělávání má svá specifika. Znamená to, že musí být specifický také systém jeho hodnocení? V čem? A na čem je to závislé? Co potřebujeme, abych mohli mít účinné on-line vzdělávání? A co blended learning? Jak měřit jeho účinnost? 9. Systém určování kritérií pro výběr vhodné metody interního vzdělávání (2 – 3 studenti) a. Cílem je navrhnout systém kritérií pro výběr vhodné metody interního vzdělávání. Forem interního vzdělávání je velký výběr. Jak poznám, co je pro daného pracovníka nejvhodnější? Podle čeho vyberu pracovníka a typ vzdělávání? Kolik nás to bude stát? A proč zrovna volit interní formu a jakou? Co za data potřebuji, abych se mohl dobře rozhodnout? 10. Analýza interního vs. externího přístupu k jazykovému vzdělávání (1 – 2 studenti) a. Cílem je porovnat externí a interní možnost jazykového vzdělávání. Tzn. podle čeho vyberu, jakou cestou, zda externí nebo interní se mám vydat? Jaké jsou náklady? Jaké výhody a nevýhody? Jaká jsou rizika? Kdy seto vyplatí a kdy ne? Kontakt: Ondřej Ženka e-mail: ondrej.zenka@ppg.com tel. 725 825 558 Viktor Kulhavý e-mail: kulhavy@econ.muni.cz tel. 549 49 79 39