Komentáře k projektům EKRP: Purity, a.s. – v zadání je chybně uveden název společnosti Harmony, namísto Purity. Označení : Privátní značky jako tržního segmentu je přinejmenším nestandardní. Odbytová funkce úplně chybí nemám co hodnotit. Keramo, a.s. – využívá i zakázkovou výrobu, kdy je třeba oddělní zpracovávající návrh designu výrobků. Odbytová funkce velmi pěkně zpracovaná, jediné co chybí je zařazení veletrhů, o kterých se zmiňují ve výrobní funkci a v rámci výzkumu a vývoje ( otázkou je zda budou z veletrhů a výstav pouze čerpat informace, nebo se jich i aktivně účastnit). Pozor na tvrzení v rámci distribuce: „výrobce – velkoobchod – zákazník – zacílení na obchodní řetězce s odběrem ve velkém množství, které následně ve svých prodejnách prodá konečnému spotřebiteli“ – obchodní řetězec není velkoobchod!!!!, využití velkoobchodu k distribuci do obchodních řetězců ztrácí smysl!!! Velkoobchod to prodává dál někomu, kdo to např. dál namaluje , přidá nějaké logo a pak to prodá zákazníkovi, ale určitě to není obchodní řetězec!!!U distribuce by také bylo vhodné o jaký typ exkluzivní, intenzivní či selektivní distribuci se bude jednat. Chybí také provázanost na obalovou politiku výrobku, balení je u těchto produktů velice důležité, kvůli křehkosti. V distribuci pouze uvádí, že je zajišťována externí firmou, ale není uvedeno nic bližšího. S ohledem na specifičnost produktu, by bylo vhodné lépe specifikovat o jakou firmu se bude jednat, jak často budou dodávky probíhat atd. Milk Team CZ, s.r.o. – Odbytová funkce je zpracována pouze z pohledu marketingu, úplně chybí provázanost na výrobu, či zásobování. U jednotlivých oddílů nejsou vůbec vymezeny kompetence, odpovědnosti, ani toky informací. Jednotlivé kapitoly odbytové funkce společnosti uvádí pouze velmi obecná a plytká tvrzení bez jakékoliv návaznosti na ostatní činnosti a útvary podniku. Jednotlivé nástroje marketingového mixu nejsou vůbec dopracované, není uvedeno jak budou opatřeny, kým, budou opatřeny s kým budou konzultovány. V současném stavu je odbytová funkce NEPOUŽITELNÁ!!! QCA Product – v práci chybí zadání! Stěžejní součást odbytové funkce není zpracována vůbec a to co je popsáno je NEPOUŽITELNÉ! Odbytová funkce v podniku je popsána velmi stroze, jednotlivé kapitoly jsou velice povrchní, a zůstávají pouze na úrovni marketingu, propojení na ostatní funkce podniku je nedostačující, stejně jako vymezení odpovědností, kompetencí, informačních toků. procesy jsou v kapitole úplně pominuty. Autor píše populární článek a ne odborný text, bylo by vhodné zdržet se hovorových výrazů a na místo obecných obchodních populárních tvrzení sezaměřit spíše na jádro věci a řádný popis procesů. Tabletka,a .s. – Odbytová funkce řeší pouze marketing návaznost na další funkce podniku chybí. Jednotlivé kapitoly zpracovány velice povrchně. Nejsou jasně uvedeny procesy, v rámci nástrojů odbytové politiky nejsou jasně uvedené nejsou jasně vymezeny kompetence, toky informací, odpovědnosti. Jednotlivá tvrzení jsou velice povrchní. Funkce je NEPOUŽITELNÁ!!!