Zadání seminárních prací – MPF_BAN2
Pro všechny seminární práce platí následující:
Studující vždy na první přednášce každé části (předmět je rozdělen na dvě částí – Specializované bankovnictví – Ing. Dalibor Pánek, Ph.D. a Firemní bankovnictví – Ing. Jan Krajíček, Ph.D.) se přihlásí u vyučujícího k tématu a termínu jeho prezentace. Na každém semináři se předpokládají 3 - 4 prezentace. Před vlastní prezentaci musí být prezenatce vložena do odevzdávány předmětu.
Zadání seminárních prací – specializované bankovnictví
- Úrokové sazby ČNB, mezibankovní sazby PRIBOR, PRIBID, úrokové exportní sazby CIRR (Konsensus OECD), vývoj a tvorba sazeb a struktura bankovního sektoru ČR
- Systém regulace a dohledu finančního trhu v EU, instituce, organizace, charakteristika
- Společenství BRICS, členové, důvody a cíle vzniku, aktuální cíle a summity (2013 a 2014)
- Bankovní systém a systém dohledu ve vybrané zemi EU
- Bankovní systém a systém dohledu ve vybrané zemi mimo EU
- Politika měnového uvolňování FED v USA
- ČNB - monitoring vybraných centrálních bank, přehled, komentář (www.cnb.cz)
- ČNB - intervence centrální banky na domácí měnu Kč, důvody, dopady, názory, diskuse
- BASEL III, základmí změny pravidel činnosti bank, důvody, postup zavedení
- Problematika financování obcí a měst, specifika, zadluženost obcí a měst v ČR, popř.praktický příklad
- Významné nadnárodní finanční světové a evropské instituce
- Téma dle vlastního výběru
Zadání seminárních prací – korpotátní (firemní) bankovnictví
Vždy jsou porovnávány produkty bank určené pro firemní bankovnictví (pro každou prezentaci si studenti vyberou pro vzájemné porovnání nejméně dvě banky).
1) Specifické postavení firemního bankovnictví
Základy klientské segmentace v bankách
- Klientská segmentace u banky orientované na korporátní klientelu
- Specifika klientské segmentace
- Orientace banky na korporátní klientelu
(Vždy na základě analýzy nejméně dvou vybraných bank)
2) Firemní bankovnictví a jeho trh
Přístup bank k firemní klientele
- Analýza přístupu vybraných českých bank ke korporátní klientele
- Analýza přístupu vybrané slovenských bank ke korporátní klientele
- Analýza vybraných bank ke korporátní klientele (dle domovské příslušnosti posluchače)
(Porovnání přímých přístupů a akvizic prostřednictvím třetích osob na příkladu nejméně dvou vybraných bank)
3) Produkty firemního bankovnictví a jejich strategie
Analýza nejpoužívanějších produktů v korporátním bankovnictví
- Nejpoužívanější produkty českých bank pro korporátní klientelu
- Nejpoužívanější produkty slovenských bank pro korporátní klientelu
- Nejpoužívanější produkty vybraných bank pro korporátní klientelu (dle domovské příslušnosti posluchače)
(Analyzovat produkty nejméně dvou vybraných bank)
4) Strategie korporátních bank (firemní bankovnictví)
Analýza strategického přístupu k firemní klientele
- Strategický přístup vybraných českých bank ke korporátní klientele – analýza
- Strategický přístup vybraných slovenských bank ke korporátní klientele – analýza
- Strategický přístup vybraných bank ke korporátní klientele (dle domovské příslušnosti posluchače) – analýza
(Vzájemně analyzovat jaký je přístup nejméně dvou bank a tvorba jejich strategických záměrů)
5) Produkty korporátního bankovnictví a jeho strategie
Prezentace vybraných produktů pro korporátní klientelu a jejich porovnání
- Produkty určené pro korporátní klientelu – analýza rozdílného přístupu u vybraných českých bank
- Produkty určené pro korporátní klientelu – analýza rozdílného přístupu u vybraných slovenských bank
- Produkty určené pro korporátní klientelu – analýza rozdílného přístupu u vybraných bank (dle domovské příslušnosti posluchače)
(Vybrat libovolné produkty, jejich popis, uplatnění a výhody pro klienty)
6) Očekávaný vývoj ve firemním bankovnictví
Predikce předpokládaného vývoje korporátního bankovnictví
- Predikce předpokládaného vývoje korporátního bankovnictví nejméně u dvou českých bank
- Predikce předpokládaného vývoje korporátního bankovnictví nejméně u dvou slovenských bank
- Predikce předpokládaného vývoje korporátního bankovnictví nejméně u dvou bank (dle domovské příslušnosti posluchače)
7) Téma dle vlastní úvahy