Vážení přátelé. Dovolte mi, abych vám touto formou poděkoval za vyplnění předmětové ankety z Mikroekonomie 1. Především děkuji těm z vás, kteří si dali tu práci a vyplnili detailní slovní hodnocení. Velice si vážím času, který jste mi touto formou věnovali. Chtěl bych, abyste věděli, že anketu beru velmi vážně a každý rok podle jejích výsledků provádím potřebné změny jak ve své výuce, tak v administrativních podmínkách předmětu. Zároveň bych vám chtěl poděkovat za velmi vstřícné hodnocení předmětu. Ve všech kategoriích jste Mikroekonomii 1 hodnotili nad fakultním průměrem a i ve slovních odpovědích jste chválili můj způsob výuky, výukové materiály i pravidla hry. Soudě podle histogramu bodových odpovědí, ve většině kategorií nebyl nikdo opravdu nespokojený. Vaší chvály si opravdu vážím a budu se i nadále snažit odvádět co nejlepší výkon. Z celé ankety vyplývá, že v předmětu Mikroekonomie 1 vidíte pouze několik vážnějších nedostatků, které chci dále komentovat: 1. chybějící zpětnou vazbu na průběžné písemky, 2. nedostatek a náplň tutoriálů a 3. náhodu ve zkouškovém testu. Co se týče zpětné vazby na písemky, je to problém o kterém vím a který se snažím vyřešit. IS bohužel neumožňuje přidat k testovým otázkám zpětnou vazbu, kterou byste dostali automaticky. Hledáme tedy nějaké náhradní řešení. Vzhledem k tomu, že se testy generují ze zadaných (poměrně chytrých) matric strojově, nedokážeme vám poskytnout řešení, ve kterém by byl vysvětlen postup. Snad ale časem najdeme alternativu, jak vám potřebný feedback poskytnout. Počet tutoriálů nezáleží na mně. Chápu, že byste jich mohli chtít více – o to byste však museli požádat vedení fakulty. Chápu také, že byste mohli chtít, aby se na tutoriálu jen řešily příklady (teorie je plně pokrytá v učebnici a vždy máte také k dispozici nahrávky prezenčních přednášek z daného roku i z loňska). V budoucnu bych touto cestou opravdu rád šel. Nejsem si však jistý, zda si to mohu dovolit. Nezdá se mi totiž, že všichni studenti kteří přicházejí na tutoriály, už opravdu učebnici četli a prezenční přednášku viděli. Pokud by však většina studentů měla o takovou změnu zájem, velice rád ji provedu. Jeden z vás se domnívá, že zkouškový test zahrnuje velký prvek náhody. Zde nesouhlasím. Jistý prvek náhody zde je, není však zdaleka tak velký, jak se domnívá. Test se vždy sestavuje tak, aby byla pokrytá každá probíraná kapitola v učebnici, a to vždy několika otázkami. Počet otázek z každé kapitoly mají všichni studenti stejný. Podobně mají také výběr ze stejně těžkých otázek. Navíc test složený z 50 otázek je ze statistického pohledu už poměrně stabilní. Mám tedy skutečně za to, že výsledek zkoušky ovlivňuje náhoda jen minimálně. Rozhodně nestačí, aby se student pročetl 6 kapitol z 21, jak se onen student domnívá. Ještě jednou vám děkuji za vyplnění ankety. Vaše odpovědi přikládám. Mějte se dobře, Michal Kvasnička, 19. 2. 2016