%0 NAZEMI hojíme "důstojné PRAeOVNh PODMÍNKY VE SVĚTIL / Jsme nevládní nezisková organizace NaZemi. Jsme přesvědčeno tom, že každý člověk na Zemi má právo žít a pracovat v důstojných podmínkách. Zaměřujeme se na propojenost našeho spotřebního chování s problémy v tzv. rozvojových zemích a motivujeme jednotlivce, firmy i státy přijmout za tyto problémy odpovědnoStr- Prosazujeme globální rozvojové vzdělávání do škol, zasazujeme "š^e o odpovědnost firem v oblasti jejich dodavatelského řetězce a propagujeme fair trade jako účinnou podporu chudým pěstitelům a řemeslníkům ze zemí globálního Jihu. \ \ / VYROCNI ZPRAVA 2012 ^CaKÍtešX!S[B^IID3 celorepublikoMýjhapp.eninq ^vašemimestei V rámci oslav Světového dne pro fair trade veřejně posnídalo 1800 lidí v 57 městech iwww.forovasnidano. < /}. NaZemi na organizaci snídaně spolupracovalo s desítkami organizací i jednotlivců. 0 happeningu informovalo 215 článků v regionálních 1 celorepublikových médiích. Začali jsme nabízet vlastní T^jmgjäbvou kávu Fair Café Fair Café (www.fajrcafe.cz) je směs kvalitní arabiky z Guatemaly a jižního Mexika a robusty z Tanzánie, vyznačuje se plnou a vyváženou chutí se střední kyselostí. ■ Kávu nabízíme v obchodě NaZemi, jednotlivcům i firmám a příjmy z prodeje využíváme k financování naší další činnosti. Uspořádali jsme netradiční happening - Běh za Fairtrade ■ Společně s dalšími fanoušky fair trade jsme ve spodním prádle z fairtradové bavlny symbolicky běželi po pražském Václavském náměstí, abychom dali najevo, že máme rádi fair trade a že fairtradové mohou být i jiné výrobky než potraviny. ■ Běh vzbudil zájem nejsledovanějších médií (iDNES.cz, novinky.cz, Metro). Celkem bylo publikováno 24 příspěvků. Podporujeme česká města v jejich snaze propagovat Smakupovat fairtradové výrobky Jsme jedním z koordinátorů kampaně Fairtradová města iwww.fairtiadovamosta.í/} a díky našemu úsilí přibyly v roce 2012 další 2 města a 3 školy z celé republiky. Server lidovky.cz například informoval:„Školy sází na fair trade." Celkově bylo k tomuto tématu uveřejněno 62 příspěvků. návštevní rád dodržujetef Schváleno v RMC Brno- Bystrc dne 75 É na organizaci mezinárodní výměny mládeže Supermarket Šapitó ■ Mladí lidé z ČR, Slovenska a Polska se na ní učili využívat umělecké prostředky v osvětových kampaních. Získané zkušenosti zúročili před publikem festivalu Šramlfest, kterému předvedli formou divadelního happeningu, jak funguje mezinárodní obchod. Zjišťujeme, kdo a jakým způsobem vyrábí naše zboží Mapovali jsme, kde vyrábí„české" outdoorové firmy - značná část z nich si nechává vyrábět své zboží v Asii a tamější pracovní podmínky si nehlídají. Navzdory svým oficiálním proklamacím výrobu zpět do ČR nepřesouvají. Společně s Clean Clothes Campaign jsme spustili facebookový apel na Adidas, aby vyplatil indonéským dělníkům odstupné, na které mají nárok. Stránku Adidasu zaplavily komentáře a dotazy aktivistů; v prvním týdnu jich bylo víc než 5000. Uspořádali isme mezinárodní konferenci o odpovědnraulfirem v jejich dodavatelských řetězcích ■ Konference vytvořila prostor pro vzájemnou komunikaci představitelů byznysu, spotřebitelů, neziskového sektoru a zástupců zaměstnanců pracujících na plantážích. Debatovalo na ní více než 100 účastníků z celého světa. ■ Mezi vystupujícími byl například Sylvain Cuperlier z Dole Food Company, Renwick Rose z fairtradového družstva WINFA z Návětrných ostrovů, ředitelka svazu latinskoamerických odborů COLSIBA Iris Munguia a dalších šest hostů z Latinské Ameriky a Afriky. Podařilo se nám vyvolat veřejnou diskusi o dětské práci ■ V první fázi kampaně nazvané„Práce pro děti" jsme prostřednictvím inzerátů fiktivně nabízeli rodičům pracovní místa pro jejich děti a sledovali jejich reakce na sociálních sítích a internetových fórech. Ve druhé fázi jsme odhalili, kdo za kampaní stojí a jaké jsou její cíle. ■ Kampaň byla nominována do soutěže o nejlepší sociální reklamu Žihadlo 2012. Dostala se mezi pět nejlepších ve dvou kategoriích, přičemž porota vybírala ze 74 přihlášených kampaní. Kampaň vyvolala rovněž velký ohlas v médiích. Zprávy o ní se objevily v televizích, rádiích, tisku a na nejsledovanějších zpravodajských serverech. ■ Na kampani jsme spolupracovali s reklamní agenturou Saatchi & Saatchi. VE 95 )rLacuieme sídopTloa/loI n i k-v^ ■ Více jak 70 dobrovolníků zajišťovalo každodenní provoz specializovaných fairtradových obchodů NaZemi v Praze a Brně. Dobrovolníci se zapojovali do vzdělávací činnosti či pomáhali s rozesíláním zboží objednaného přes e-shop iotx hod.na/omi.