pruh_TITL text logoC Fundraising pokračování Zuzka Prouzová Simona Škarabelová 1 pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text Fundraising z pohledu n nP-Propagace, komunikace n- komunikace s dárci _(minulá přednáška) n nP-Price – jako tvorba ceny, nastavení ceny pro klienta a donátora. n nZ pohledu managementu – pěstování, starání se a rozšiřování zdrojů n 2 pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text nKdo by se měl fundraisingu v organizaci věnovat? (správní rada?, ředitel?, fundraiser?, dobrovolníci?) nJaké vlastnosti a dovednosti by měl mít fundraiser? … nJaké aktivity jsou spojené s fundraisingem v organizaci? (plánování?, komunikace?, administrativa?) nCo vše můžeme vyfundraiserovat? (peníze?, partnerství? lidské zdroje?, služby? vybaveni? n n 3 pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text Zdroje nfinanční x nefinanční nInterní x externí nVlastní x veřejné x soukromé nPřímé x nepřímé nDomácí x zahraniční 4 pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text n„fundraising“ jede podle nSmlouvy o dar, nsmlouvy o reklamě „sponzorství“ nnebo na základě veřejné sbírky nNákupním vztahem nSmlouvě o partnerství nnebo po neformální linii n nVeřejná sbírka – zákon o veřejné sbírce n 5 pruh_TITL text logoC Fundraisingové metody a kampaně 6 pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text nDirect mail (případová studie v Bačuvčíkovi) nDirect dialoque – např pouliční fundraising nPísemná žádost o grant nTelefonní fundraising nFundrasing od dveří ke dveřím nOnline fundraising nTestament fundraising nOsobní návštěva n 7 pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text nInzerce nReklamní spoty nBulletiny nKampaně nBenefiční akce nCrowfundraising nPeer-to-peer fundraising n… 8 pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text Fundraisingové kampaně, videa nDoctors Without Borders nhttp://www.youtube.com/watch?v=Tm9D3MatgKw nHelp die Oma nhttp://vimeo.com/11330566 nCholera for Sale in New York! nhttp://www.youtube.com/watch?v=TtOQda0aKIc nALS – polévání ledovou vodou nhttp://magazin.aktualne.cz/dobre-zpravy/kbelikova-kampan-pomohla-ziskat-100-milionu-dolaru-na-boj- s/r~3266e84e2f8411e49b2b002590604f2e/ nA hair-raising message nhttps://www.youtube.com/watch?v=064ipuBiWDg&list=FL7MCJG8LNzikKJaA8UIsDaQ&index=10 n 9 pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text nApplying for the worst job in the world nhttp://www.youtube.com/watch?v=IvfYplE9Jao&feature=related nA čeho se vzdáte vy?: Kavárna nwww.youtube.com/watch?v=6oQCS05FHH4&list=FL7MCJG8LNzikKJaA8UIsDaQ&index=24 niHobo nhttp://www.youtube.com/watch?v=aK3umnWNW4Q&list=FL7MCJG8LNzi nDon 8r nhttp://www.youtube.com/watch?v=N8Db5n2ZN7AkKJaA8UIsDaQ&index=133 nDěkovná, uvítací nwww.youtube.com/watch?v=jI-d4tNEPUw&list=FL7MCJG8LNzikKJaA8UIsDaQ&index=91 10 pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text ndarujspravne.cz, klikniadaruj.cz nHithit.cz , Startovac.cz, Nakopni.me nSkutecnydarek.cz ndanovepriznanipomaha.cz n n n n 11 pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text Aktivity pro lepší fundraisingové prostředí nwww.youtube.com/watch?v=YZxJ55r_Hp4 n nwww.youtube.com/watch?v=Xr05XtijR6c&list=FL7MCJG8LNzikKJaA8UIsDaQ&index=125 nALS – polévání ledovou vodou nhttp://magazin.aktualne.cz/dobre-zpravy/kbelikova-kampan-pomohla-ziskat-100-milionu-dolaru-na-boj- s/r~3266e84e2f8411e49b2b002590604f2e/ n n 13 pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text weby s fundraisingovými kampaněmi nhttps://www.youtube.com/user/SKFundraising nhttp://www.cenaviabona.cz/vitezove/2015 nhttp://nationalfundraisingawards.org.uk/winners.php nhttp://www.fundraisingkongress.at/FundraisingAwards2014/Top3/tabid/739/language/de-DE/Default.aspx #plakat n 14 pruh_TITL text logoC Měření efektivnosti fundraisingových aktivit 15 pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz text Měření efektivnosti fundraisingu n nČistý příjem: Částka, kterou jste - po odečtení všech nákladů na fundraising - skutečně získali ☺ nNávratnost investic: Poměr mezi získaným příjmem a náklady na jeho získání ☺ nProcento odpovědí – návratnost: Procentuální podíl těch, kteří zareagují, z počtu lidí, které jste oslovili ☺ nPrůměrný příspěvek: Částka, kterou v průměru přispěje každý dárce ☺ nNáklady na získání dárce: Náklady vynaložené na získání nového dárce/průměrná celková hodnota dárce, tj. odhad celkové částky, kterou vám dárce daruje za celou dobu, kdy bude organizaci podporovat. 16 pruh_TITL text logoC Sponzoring - samostudium ve vlastním dokumentu včetně zadání plánu sponzorství. 17