pruh_TITL text N:\work\projekty\šablony\sablony\logoC.wmf Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování Alois Eigner, Ing. Tento studijní materiál vznikl jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/15.0280 1 OPVK_MU.emf Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU u budoucích zaměstnavatelů text pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz Funkce a význam bankovních poradců nDistribuční kanály banky = prodej produktů banky n -pobočky banky , pobočková síť banky -vlastní obchodní sítě -makléřské společnosti, finanční poradci -franšízy -internet - n 2 Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU u budoucích zaměstnavatelů text pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz Pobočky a pobočková síť banky - prodej produktů banky - pokrytí regionu - organizace poboček a činností - kompetence obchodníků a manažerů - marketing - informační systémy - bezpečnost Zápatí prezentace 3 text pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz Klient banky - typ klienta ( objem finančních prostředků, typ obchodu atd., právnická x fyzická osoba) - stávající klienti ( udržení ) - noví klienti ( získání ) - bonita klienta - komunikace s klienty Zápatí prezentace 4 text pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz Zaměstnanci banky - obchodní a komunikační dovednosti - vzdělání - výběrová řízení - praxe - odměňování - zařazení - speciální pozice a znalosti (IT apod.) Zápatí prezentace 5 text pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz Vlastní obchodní sítě banky - obchodníci zpravidla nejsou zaměstnanci ( práce tzn. na IČO), zpravidla smlouva o obchodní spolupráci - forma exkluzivní spolupráce - jedno až dvoustupňová struktura - regionální uspořádání - křížový prodej . kmen klientů Zápatí prezentace 6 text pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz Makléřské a finanční společnosti - firmy ( resp. právnické osoby) zprostředkovávající prodej bankovních a pojišťovacích produktů - různá vnitřní organizační struktura ( např. multilevel atd. ) - zpravidla prodej produktů více bank a pojišťoven Zápatí prezentace 7 text pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz Hodnocení a ocenění obchodního personálu – zaměstnanci banky Smluvní vztah : - standardní zaměstnanecký poměr ( zaměstnanecká nebo manažerská smlouva, při nástupu uzavírána na dobu určitou ) Odměňování : - základní plat + bonifikace za dosažený výkon – objemově zpravidla převládá prémiová složka mzdy ( rozlišení front a back office) Marketing banky 8 Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU u budoucích zaměstnavatelů text pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz Hodnocení a ocenění obchodníků ve vlastních obchodních sítích Smluvní vztah : - smlouva o obchodním zastoupení , ŽL, registrace atd. Odměňování : - provizní řád - bonifikace ( objemové, pásmové atd. ) - vždy za zaplacený obchod - vracení provizí - získatelské x následné provize - Q a roční bonifikace Marketing banky Zápatí prezentace 9 text pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz Hodnocení a ocenění obchodníků v makléřských a finančních společnostech - obchodní smlouva - provizní řád a objemové bonifikace - vlastní odměňování obchodníků makléřskou společností - smluvní vztahy - vedení a správa kmene klientů - marketing společnosti Zápatí prezentace 10 text pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz Franšíza - franšízor x franšízant - poskytnutí značky a know- how - franšízová smlouva a její specifika - franšízové poplatky – vstupní, marketingové, měsíční poplatky (minimální poplatek), - franšízový manuál - časové omezení - sankce Zápatí prezentace 11 text pruh_normal pruh_normal www.econ.muni.cz OPVK_MU.emf 12 Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU u budoucích zaměstnavatelů Tento studijní materiál vznikl jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/15.0280