\\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png Droplets-HD-Title-R1d.png EKONOMIKA ORGANIZACÍ ORGANIZOVÁNÍ A KONTROLA V ORGANIZACI \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png Droplets-HD-Content-R1d.png ZÁKLADNÍ POJMY CVIČENÍ •PLÁNOVÁNÍ •ROZHODOVÁNÍ •KOORDINACE •MOTIVACE (STIMULACE) •ORGANIZOVÁNÍ • \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png Droplets-HD-Content-R1d.png ORGANIZOVANOST \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png Droplets-HD-Content-R1d.png PŘÍKLAD 1 \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png Droplets-HD-Content-R1d.png ORGANIZOVÁNÍ / SPECIALIZACE •PROCESNÍ STRUKTURA X ÚTVAROVÁ STRUKTURA •FUNKČNÍ X PŘEDMĚTNÁ \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png Droplets-HD-Content-R1d.png PŘÍKLAD 2 •SESKUPTE ČINNOSTI V NÍŽE UVEDENÉM SCHÉMATU DLE FUNKČNÍ A PŘEDMĚTNÉ SPECIALIZACE A NAZNAČTE MOŽNOU ORGANIZAČNÍ STRUKTURU \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png Droplets-HD-Content-R1d.png ŘÍZENÍ V ORGANIZACI • \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png Droplets-HD-Content-R1d.png PŘÍKLAD 3 •SESTAVTE ORGANIZAČNÍ STRUKTURU PODNIKU, POKUD MÁTE ZAŘADIT NÁSLEDUJÍCÍ ORGANIZAČNÍ SLOŽKY: •A) CONTROLLING •B) EKONOMIKA •C) GENERÁLNÍ ŘEDITEL •D) MARKETING •E) NÁKUP •F) OBCHOD •G) ODBYT •H) OVOCNÉ NÁPOJE •I) OVOCNÉ ZAVAŘENINY APOD. •J) PERSONALISTIKA •K) PRÁVNÍ ZÁLEŽITOSTI •L) PŘÍPRAVNÁ VÝROBA •M) ŘÍZENÍ KVALITY •N) SEKRETARIÁT GENERÁLNÍHO ŘEDITELE •O) SKLADY •P) SPRÁVA DHM •Q) SPRÁVA IT •R) TECHNIKA •S) ÚČETNICTVÍ •T) VÝROBA •U) ZÁSOBOVÁNÍ \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png Droplets-HD-Content-R1d.png KONTROLA •KONTROLA •REVIZE •AUDIT •DOHLED • \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png Droplets-HD-Content-R1d.png PŘÍKLAD 4 •PODNIK „HOTEL, A.S.“ KTERÝ POSKYTUJE PŘEDEVŠÍM UBYTOVACÍ A STRAVOVACÍ SLUŽBY, JE STRUKTURALIZOVÁN JEDNOLINIOVÝM SYSTÉMEM. •VEDOUCÍ ODBYTU JÍDEL A NÁPOJŮ VE SVÉ OBLASTI ZJISTIL, ŽE PODÍL NA TRHU ZÍSKÁVÁ KONKURENT S OBDOBNOU NABÍDKOU A SORTIMENTEM. PROTOŽE NABÍDKA SE LIŠÍ NEJEN CENOU, ALE I KVALITOU ZPRACOVÁNÍ, USUZUJE Z TOHO NA ŠPATNOU PRÁCI MARKETINGOVÉHO ODDĚLENÍ, KONKRÉTNĚ ÚSEKU PROPAGACE. • •OTÁZKA 1: POPIŠTE „SLUŽEBNÍ POSTUP“, JAK INFORMACE O ZTRÁTĚ TRHU DOJDOU NA ÚSEK PROPAGACE. JAKÉ PROBLÉMY Z TOHO VYPLÝVAJÍ? •OTÁZKA 2: JAKÉ PŘEDNOSTI A NEDOSTATKY JSOU SPOJENY S JEDNOLINIOVÝM SYSTÉMEM? • \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png Droplets-HD-Content-R1d.png •DĚKUJI ZA POZORNOST