Metodika tvorby kolektivní seminární práce z FAAP (presenční studium) Tato metodika představuje pouze rámcové doporučení, s možností individuálních modifikací (samozřejmě při zachování klíčových výstupů, specielně viz krok 1, 7, 8 a krok 9). Max velikost týmu : 2 studenti/studentky (případně jiné kombinace) v jednom týmu. 1. krok Apriorní hodnocení postavení podniku (bez využití potenciálu FA) a) všeobecné hodnocení (pokud je třeba) b) slabé stránky c) silné stránky d) možnosti změn e) očekávané efekty změn (pokud možno kvantifikované) 2. krok Práce s absolutními ukazateli Včetně horizontální a vertikální analýzy. 3. krok Využití poměrových ukazatelů Včetně horizontální a vertikální analýzy. 4. krok Pyramidový rozklad rentability DuPont 5. krok Nasazení b/b modelů 6. krok Možné speciální podrobnější rozbory S využitím doplňkového metodického aparátu dle volby studentů, případně i s využitím podnikových metodik (ty musí být dokumentovány!). 7. krok Plánová komponenta seminární práce S využitím dostupných podkladů a informací formulujte (na minimální množině ukazatelů) představu o budoucnosti podniku na úrovni jednoroční prognózy. Tato jednoroční prognóza/plán bude vytvořena s využitím metod: a) procentního podílu na tržbách b) intuitivní prvního člena týmu c) intuitivní druhého člena týmu d) regresní (s využitím SW podpory – EXCEL). 8. krok Vliv strategické posice Strategická posice může umocnit ale bohužel i redukovat finanční potenciál analyzovaného podniku. To může vést k modifikacím až dosud získaných výsledků. 9. krok Formulace konečných závěrů o postavení podniku a plánu na budoucí rok a) všeobecné úvodní hodnocení (pokud je třeba) b) slabé stránky c) silné stránky se specielním důrazem na informační přínos nasazení FA d) možnosti změn v analyzovaném podniku e) skutečné efekty předpokládaných změn (pokud možno kvantifikované) se zaměřením na finanční přínos nasazení FA (pokud je to možné). 15. 9. 2016 © Ing. František Kalouda, CSc., M.B.A., 2016