Osnova kolektivní seminární práce z FAAP Pouze rámcové doporučení, s možností individuálních modifikací. 1. kapitola Volba podniku a jeho apriorní hodnocení (bez využití potenciálu FA) a) všeobecné hodnocení (pokud je třeba) b) slabé stránky c) silné stránky d) možnosti změn v budoucnu e) očekávané efekty budoucích změn (pokud možno kvantifikované) 2. kapitola Metodické poznámky 2.1 Podmínky aplikování b/b metod Například: a) nedostupnost hodnoty ukazatele „závazky po lhůtě splatnosti“ u IN95 b) volba hodnoty ukazatele U4 u Altmana a.s. (převzetím z Altman s.r.o.) c) vhodnost/nevhodnost použití Beermanovy diskriminační funkce atd. 2.2 Dostupnost / volba ukazatele „cena cizího kapitálu“ (WACC, EVA) a) z nákladových úroků a objemu bankovních úvěrů b) z komentářů účetní uzávěrky (všeho druhu, vč. zprávy ředitele/generálního ředitele) atd. 2.3 Dostupnost / volba ukazatele „cena vlastního kapitálu“ (WACC, EVA) a) z hodnoty vyplacených podílů na zisku b) z komentářů účetní uzávěrky (všeho druhu, vč. zprávy ředitele/generálního ředitele) c) výpočtem z hodnoty ROA (s využitím konceptu WACC) atd. 3. kapitola Vliv strategické posice podniku na jeho výkonnost Specielně v těch případech, kdy běžné metody tvorby plánových ukazatelů, na příklad v podobě - procentního podílu na tržbách a nebo - regresní metody, nedávají uspokojivé (ve smyslu realistické) výsledky. Pak uvážení strategického postavení podniku může pomoci vysvětlit jednotlivé expertní soudy. Volba modelů využitých v definici strategického postavení analyzovaného podniku je ponechána na rozhodnutí členů týmu. V seminární práci budou tyto modely prezentovány fakultativně. 4. krok Presentace výsledků analýzy 4.1 primárně s využitím tabulky (viz Matrice presentace ukazatelů plánu) 4.2 S využitím grafů - fakultativně, v případě potřeby ilustrovat názor týmu. 5. kapitola Formulace konečných závěrů o postavení podniku V zásadě se využívá forma diskuse s apriorním hodnocením. S výhodou lze využít následujících bodů: a) všeobecné hodnocení (pokud je třeba) b) slabé stránky c) silné stránky se specielním důrazem na informační přínos nasazení FA d) možnosti změn ve struktuře i) příležitosti a ii) hrozby (tím se „kompletuje“ SWOT). e) skutečné efekty změn (pokud možno kvantifikované) se zaměřením na finanční přínos nasazení FA (pokud je to možné). 14. 9. 2016 © Ing. František Kalouda, CSc., M.B.A., 2015