Management poradenské firmy Eva Švandová 06/10/2016_3. přednáška Obsah přednášky  Kontrola DÚ  Zadání projektu  3- přednáška – Management poradenské organizace  Hodnotový řetězec  Případová studie outsourcing  Business model  Případová studie Business model 1.10.2015 2 Hodnotový řetězec  Prodej předchází výkonu  Nabídka služeb namísto fyzického produktu  Chybí vstupní a výstupní logistika  R&D o znalostech nikoliv po fyzickém produktu  Recruitment nahrazuje nakupování 06/10/2016_3. přednáška Činnosti poradenské organizace Primární aktivity  Marketing  Prodej  Project design  Sběr dat  Analýza dat  Tvorba rad  Asistence s implementací  CRM Podpůrné procesy  Nábor  Knowledge management  Řízení lidských zdrojů  Leadership a ostatní podpůrné funkce 06/10/2016_3. přednáška Outsourcing  Outsourcing primárních činností - Ano či ne?  Případová studie EVALUESERVE https://www.evalueserve.com/  V čem je rozdíl pro management firmy při outsourcingu primárních činností vs. sekundárních?  Jaké jsou argumenty pro a proti outsourcingu primárních činností  Jaký dopad má outsourcing primárních činností na poradenství? 06/10/2016_3. přednáška Konkurenční strategie poradenské organizace Strategie  Brain consultancy  Software-based consultancy  Procedure consultancy  Grey hair consultancy Hodnota pro klienta (Client value proposition)  Inovativní řešení (product leadership)  Nízké náklady řešení (operational excellence)  Úzký vztah mezi klientem a poradcem 06/10/2016_3. přednáška Business model poradenské organizace  A business model describes the rationale of how an organization creates, delivers, and captures value, in economic, social, cultural or other contexts (Business Model Generation, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, and 470 practitioners from 45 countries, self published, 2010  Business Model as the blueprint of how a company does business (Osterwalder et al., 2005) 06/10/2016_3. přednáška Business model poradenské organizace  Základní prvky business modelu  Jakou pozici bude mít poradenská firma na trhu  Cíloví zákazníci, cíloví zaměstnanci  Jakou hodnotu nabízet zákazníkům, typem poradenství, role poradce  Jaké kompetence je třeba rozvíjet a využívat s ohledem na hodnotu pro zákazníka  Jaké činnosti (value-adding) budou vykonávány za účelem tvorby hodnoty pro zákazníka  Jaké kompetence jsou nutné pro uvedené aktivity  Jaká organizace může rozvíjet a zajistit požadované kompetence  Jak působit na pracovním trhu (jak se umístit)  Na jaké zaměstnance se zacílit s ohledem na potřebné kompetence  Jaké hodnoty nabídnout těmto zaměstnancům 06/10/2016_3. přednáška 06/10/2016_3. přednáška Organizační struktura  Divizionalizace  Zodpovědnost za výsledky - sdílená (one-firm model) vs. oddělené (warlord model) 06/10/2016_3. přednáška Ekonomika poradenské organizace  Pevná cena  Cena na základě nákladů – pevná částka (prémie ) plus náklady  Cena na základě výkonu – honoráře podmíněné výsledky tzv. kontingenční honorář 06/10/2016_3. přednáška Ceny  Pohybují se od 500 Kč za hodinu konzultace  Personální audit cca 30.000, http://www.alium.cz/images/PDF/new2standa rt.pdf  http://www.mr-consult.cz/cenik/  http://vtconsult.webnode.cz/cenik/ 06/10/2016_3. přednáška Poradenská smlouva  výstupem fáze vstupu, následuje po schválení nabídky  vhodné vyhledat právního poradce  formy uzavírání smluv:  ústní dohoda  písemný souhlas s dohodou  písemná smlouva  smlouva s pevnou cenou; s cenou stanovenou na základě nákladů; na základě výkonu; motivační smlouva 06/10/2016_3. přednáška Písemná smlouva  smlouva o dílo  inominátní smlouvy - umožňuje účastníkům smluvního vztahu uzavřít i takovou smlouvu, která není upravena jako typ smlouvy  čtyři podstatné náležitosti smlouvy:  strany  předmět  lhůta, termín nebo jinak vymezený čas plnění smlouvy  cena 06/10/2016_3. přednáška DĚKUJI ZA POZORNOST 1.10.2015 15