www.JakNaExcel.cz Pavel Lasák MVP +420 777 288 242 Pavel.Lasak@gmail.com www.JakNaExcel.cz GOAN www.JakNaExcel.cz PROČ? www.JakNaExcel.cz PROČ? Cíl? Co? Jak? www.JakNaExcel.cz PROČ? Roste procento uživatelů on-line:  2012 …… 73 %  2014 …… 80 %  2016 …… 83 %  Platí pro ČR www.JakNaExcel.cz Mobil - tablet Mobil s internetem:  2012 …… 15 %  2014 …… 42 %  2016 …… 60 %  Platí pro ČR www.JakNaExcel.cz Firmy s webovou stránkou  19 % … nemá  55 % … má, neměří  26 % … má, měří Rok 2015 www.JakNaExcel.cz Zařízení  PC / notebook - prohlížeče  Tablet  Mobil  Hodinky  Atd. (lednička, IoT) www.JakNaExcel.cz Cíl  Prodat? (výrobky, služby, sebe, firmu…)  Počet konverzí  Informovat?  Pobavit? (Ingress, Pokemon Go, náramky)  Návštěvy  Budovat „brand“? (Coca Cola)  Potřebujete opravdu web? www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz Cíl - SMART  Máte správně nastavený cíl?  S Specific – konkrétní  M Measurable – měřitelný  A Achievable – dosažitelný  R Realistic – realistický  T Time-bound – ohraničený v čase www.JakNaExcel.cz Chybujte! www.JakNaExcel.cz Kde testovat? www.JakNaExcel.cz Pro koho?  Kdo je vaše cílovka?  VŠICHNI = NIKDO!  PERSONY  segmentace trhu  vcítit se do zákazníků www.JakNaExcel.cz Persony  Jméno  Pohlaví  Obrázek  Příjem  Co dělá  Stav  Děti  Lokalita  Věk  Volný čas - trávení  Jak komunikuje www.JakNaExcel.cz Persona  Petra - žena 35 let zajímající se o zdravý životní styl, která má rodinu, sportují a chce svým dětem dopřát kvalitní potraviny.  Na PC hledá informace  Je schopna objednat a zaplatit kartou. Žije v malém městě. www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz Tone of voice  Jak budete mluvit na publikum www.JakNaExcel.cz Vizuál www.JakNaExcel.cz Vizuál www.JakNaExcel.cz Jste on-line? On-line aktivita:  Sociální sítě  Blog  Web  Fóra  …. www.JakNaExcel.cz Máte webovou stránku?  Osobní  Vlastní web (blog)  Vizitka  Sociální sítě  Firemní  Prodej zboží  Prodej služeb  Prodej informací  Bavit  Affil www.JakNaExcel.cz Cíl?  Sociální sítě  Email  Direct  Reklama  Hledání  Organic  Placené Vidět on-line Vidět off-line www.JakNaExcel.cz Sociální sítě  LinkedIn  Facebook  Google +  Twitter  Instagram www.JakNaExcel.cz LinkedIn  Jméno  Foto  Moto  Souhrn  Dovednosti  Doporučení  Propojování > budování sítě  Placena reklama moc nefunguje www.JakNaExcel.cz LinkedIn www.JakNaExcel.cz LinkedIn www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz LinkedIn www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz LinkedIn www.JakNaExcel.cz LinkedIn - originalita  Fotka …  Excelentní den ;)  Holka pro všechno (GŘ)  Skladník (top specialista na budovaní datových skladů) www.JakNaExcel.cz Facebook  Osobní stránky  Firemní stránky  Soutěže  Kvizy  Reklamy www.JakNaExcel.cz Twitter www.JakNaExcel.cz Instagram  Vizuál www.JakNaExcel.cz Email  Email marketing  Sbírání e-mailových adres  SPAM www.JakNaExcel.cz „Infopodnikání“ Dělej co miluješ Peníze přijdou www.JakNaExcel.cz „Infopodnikání“ Dělej co miluješ Peníze přijdou Musí být zájem Musí být ochota platit www.JakNaExcel.cz Direct - Odkud?  Přímý přístup na web  Spolupráce (výměna odkazů, autorita)  Články jinde (PR, …)  Sociální sítě …  Fóra, diskuze  …  Off-line (vizitky, letáky, QR ….) www.JakNaExcel.cz Reklama  Placená on-line  PPC  Banery  …  Placená off-line  Vizitky  Konference  Neplacená on-line  SEO  Obsah  …  Neplacená off-line  Konference  Networking  Telefon www.JakNaExcel.cz Hledání  Kde lze hledat?  Vyhledávače (google, seznam)  Srovnávače (heuréka)  Firmy – katalog (firmy)  Fóra, diskuze  Vylepšení  SEO www.JakNaExcel.cz Hledání Neplacené SEO Titulky Staří domény Budování obsahu Sociální sítě Mapy Placené AdWords Sklik Facebook Ads PPC - reklama ve vyhledávání PPC - bannerová reklama www.JakNaExcel.cz SEO Onpage Úpravy v rámci textu, zdrojového kódu či přesměrováním (vše co můžu ihned ovlivnit) Offpage Úpravy mimo stránku, primárně se jedná o odkazy, které na váš web odkazují (není možné mít 100% pod kontrolou) www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz SEO Vliv na onpage faktory: ○ Stáří a historie domény ○ Klíčové slovo v doméně ○ Klíčové slovo v důležitých částech stránky ○ Problémy s duplicitami ○ Problémy s neexistujícími stránkami ○ Problémy s přesměrováním ○ “Čerstvost” obsahu ○ …. www.JakNaExcel.cz Off -line  QR kódy  Loga  Vizitky  Trika  „Networking“  Charita … www.JakNaExcel.cz Webovky … www.JakNaExcel.cz Nákupní fáze www.JakNaExcel.cz Úkol  Založit si účet na platformě google. www.JakNaExcel.cz Děkuji a dotazy MVP - Excel +VBA +420 777 288 242 Pavel.Lasak@gmail.com www.JakNaExcel.cz Pavel Lasák