www.JakNaExcel.cz Pavel Lasák +420 777 288 242 Pavel.Lasak@gmail.com www.JakNaExcel.cz GOAP www.JakNaExcel.cz Požadavky  Docházka  Testy  Zápočet – víc jak 50% (50 bodů) www.JakNaExcel.cz Co dnes  „Zopakování“  Aktuální dotazy  Fáze nákupního cyklu  Webová analytika  Úkol napříště www.JakNaExcel.cz Opakování • Co nabídnete • Komu nabídnete • Jak to popíšete • Jak uspořádáte • Jak budete propagovat  „Nudné“ ale potřebné www.JakNaExcel.cz Aktuální dotazy  Z emailu, osobního setkání  Nesděluji kdo  Převedu na jiný obor  Klidně můžeme se podívat na váš projekt/nápad www.JakNaExcel.cz Aktuální dotazy  Podnikání www.JakNaExcel.cz Inspirace  www.poradci.cz  Od nejdražších ;)  Sociální sítě  Weby  Googlit jejch jméno  ….  Proč  konzultace www.JakNaExcel.cz Kdo má „nefér“ výhodu?  Průměrně zkušený hodně kontaktů  Samostatný velice zkušený odborník www.JakNaExcel.cz Kam „investovat“  Do vzdělání > škola potenciál  Práce „zdarma“  za informace kontakty  zkušenosti Otestovat nápad:  Naucmese.cz > kurzy za kafe  Stovkomat.cz www.JakNaExcel.cz V souladu Co říkámCo říkají Skutečnost www.JakNaExcel.cz Nákupní fáze pro Prodávat školení Prodávat fotoaparáty www.JakNaExcel.cz Nákupní fáze Široké zacílení Přemýšlejí o koupi Připraveni nakoupit Jednou nakoupili www.JakNaExcel.cz Pro školení Excel Lidé kteří (ne)mají rádi data Přemýšlejí jak se této povinnosti zbavit Hledají kdo je to nauči … školení, konzultace …. Byly na školení a chtějí více, … šablony, zpracování dat, … www.JakNaExcel.cz Prodej fotoaparátu Lidé kteří rádi dokumentují pomocí fotek a mají peníze Přemýšlejí jak své fotky vytvořit Rádi dokumentují a hledají techniku, foťák, příslušenství Už nakoupili www.JakNaExcel.cz Brašnářství Tlustý www.JakNaExcel.cz Bonami  Moderní bydlení www.JakNaExcel.cz Zoot  Moderní bydlení www.JakNaExcel.cz Heureka www.JakNaExcel.cz …  Liftago  AirBnB  Zonky www.JakNaExcel.cz Firmy www.JakNaExcel.cz ČD  Lístek na vlak  Zdarma místenka www.JakNaExcel.cz Pojišťovny  Objednávka pojíštění www.JakNaExcel.cz CZC www.JakNaExcel.cz Pojišťovny www.JakNaExcel.cz Banky www.JakNaExcel.cz IKEA www.JakNaExcel.cz Cíle co měřit  % nových návštěv  Budování značky  CRT  Počet stránek  Doba na stránce  Newsleter  Opuštění košíku  Konverze  Revenue  Zisk  ROI  Opakované nákupy  Pravděpodo bnost doručení  Dlouhodobá hodnota zákazníka www.JakNaExcel.cz Webová analytika  Potkávají se předchozí činnosti:  Marketingový plán  Tvorba webu  Provoz webu  Propagace  Monetizace  Nelze odtrhnout od zbytku světa  Čísla musí mít souvislost  Cíl! www.JakNaExcel.cz Webová analytika – pro koho  Tvůrce webu  Vylepší web  Marketér  Optimalizuje kampaně  Přicházejí správní návštěvnici  Obchodík  Info o klientech  Manažer  Celkový přehled www.JakNaExcel.cz Používané nástroje k měření 1. Návštěvnická analytika (Analytics) 2. Reklamní systémy (Sklik,AdWords,…) 3. Session tracking 4. A / B testování 5. Zákaznická analytika (je zákazník) 6. Personalizace 7. Uživatelský výzkum 8. Další nástroje – propojování (BI) www.JakNaExcel.cz Principy měření návštěv  Analýza serverových logů  Měřící kód ve stránce www.JakNaExcel.cz Analýza serverových logů Web -Váš server - Log www.JakNaExcel.cz Měřící kód ve stránce Web Váš Goggle www.JakNaExcel.cz Analýza serverových logů  AvStats  + Přesnější (zaeviduje každou stránku)  + měří i stahování  + lze neustále přepočítávat  - měří i roboty  - komplikované nasazení www.JakNaExcel.cz Měřící kód ve stránce  TopList  Navrcholu  Google analytics  … www.JakNaExcel.cz Měřící kód ve stránce  + Snadné nasazení (část kódu)  + „malý prográmek“  + odolné proti robotům  - neměří vše (bez obrázku, java skript)  - komplikovaně měří stahování  - nemáte úplně pod kontrolu (data u Google)  musí být v každé stránce webu  pouze 1x ! www.JakNaExcel.cz Umístění  Redakční systémy  WordPress  Drupal  Joomla  Blogy  Většinou nepovolí  Váš web www.JakNaExcel.cz Umístění  Statický web  před koncovou značku  Dynamický Vložit pomocí include www.JakNaExcel.cz Měřící kód - ukázka www.JakNaExcel.cz Právní problémy  Potřeba:  Java skript  Cookies  EU – požadavek upozorňovat! www.JakNaExcel.cz Návštěvnická analytika  Google – Analytics  Nejdůležitější – zabývá se zákazníky  Zdarma  Google účet www.JakNaExcel.cz 5 pohledů na web www.JakNaExcel.cz Reklamní systémy (Sklik, AdWords)  Data sbírají uvnitř reklamních systému  Dříve než uživatel přijde na váš web  IMPRESE - zobrazeno  POČET PROKLIKŮ – kliknuto (prokliky)  MÍRA PROKLIKU (CTR) prokliky / zobrazení  CENA ZA PROOKLIK (CPC)  CENA ZA 1000 ZOBRAZENÍ (CPT) www.JakNaExcel.cz Session tracking  Chování uživatele na webu  Co dělají  Na co klikají  Pohyb myši  Teplotní mapy  Programy  Clicktale  Hotjat  Yandex Metrica  MyX www.JakNaExcel.cz A / B testování  Vylepšovat web  Varianty spuštěné současně  Umět naprogramovat  Dostatek přístupu  Zajímavé závěr  SW  Optimizely  Adobe Test&Target www.JakNaExcel.cz Zákaznická analytika  Pro E-shopy  Zákaznici co už nakoupili  Opakované nákupy  Neztrácet  Přivádět zpět  Segmenty  Cenové srovnávače (Napřímo, Během vánoc)  Co nakoupil (myčka, přípravky do myčky)  CLV (zákaznická hodnota)  Kolik mohu investovat do zákazníka www.JakNaExcel.cz Další nástroje – propojování (BI)  Propojení a vyhodnocení různých přehledů  Google Analytics  CRM systém  Callcentrum  Sociální sítě  Emailing  Reklamní systémy  Automatické zpracování  Keboola & GoodData  Poptávka po lidech co umí www.JakNaExcel.cz Příště  Úkol:  Založit si emailový účet u Google (gmail)  Založíme účet – měření v reálném čase  Důležité pojmy analytiky  (metriky, dimenze, segmentace)  … www.JakNaExcel.cz Dotazy www.JakNaExcel.cz Děkuji Specialista Excel +VBA +420 777 288 242 Pavel.Lasak@gmail.com www.JakNaExcel.cz Pavel Lasák