www.JakNaExcel.cz Pavel Lasák +420 777 288 242 Pavel.Lasak@gmail.com www.JakNaExcel.cz GOAN www.JakNaExcel.cz Opakování / co dnes Víte proč a co chcete měřit. Víte cestu zákazníka Můžete se vrhnout do měření: 1) Založení účtu 2) Co znamenají hodnoty www.JakNaExcel.cz Začněte Jak se donutit?  Stanovte termín úkolu  Řekněte to veřejně  Navrhněte „trest“ za nesplnění  Odměnu za splnění www.JakNaExcel.cz Konzultace - zásady Spolehlivost Nezávislost Mlčenlivost Poctivost www.JakNaExcel.cz Tipy AKCE  http://pripoj.me/summer-jam/ VIDEA  https://www.youtube.com/watch?v=n HB-5W0PX4c www.JakNaExcel.cz analytics.google.com www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz Schválit www.JakNaExcel.cz Váš kód www.JakNaExcel.cz Údaje o vašem webu www.JakNaExcel.cz Přidání demo účtu  Nutno spustit link:  https://analytics.google.com/analytics/ web/demoAccount http://bit.ly/GGOOAANN www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz Přidá se Demo Account (Beta) www.JakNaExcel.cz Čeština / Angličtina www.JakNaExcel.cz Domovská stránka www.JakNaExcel.cz Reálný čas www.JakNaExcel.cz Struktura reportu ABC model Aquisition Behavior Conversions www.JakNaExcel.cz Akvizice  Veškerá návštěvnost  Odkud (weby, reklamní kampaně)  Podrobné reporty ze soc. sítí www.JakNaExcel.cz Chování – obsah webu  Základní metriky  Kolikrát byla stránka zobrazena  Kolik návštěv vidělo  Jak dlouho zůstávají  Kolik ukončilo  Cesty  ….  Dodatečné implementace www.JakNaExcel.cz Konverze www.JakNaExcel.cz Pojmy …  Metrika, dimenze, segmentace …  Počet návštěv  Míra okamžitého opuštění  Konverzní poměr  Čas strávený na stránce Znát metodiku a jak funguje www.JakNaExcel.cz Metrika, dimenze, segmentace  Akvizice >Veškerá návštěvnost >Zdroje/medium www.JakNaExcel.cz Metrika, dimenze, segmentace METRIKY www.JakNaExcel.cz Metrika  Co se dá sčítat, dělit, porovnávat, agregovat  Číslo  Finance / peníze  Procenta  čas… www.JakNaExcel.cz Metrika, dimenze, segmentace Dimenze www.JakNaExcel.cz Dimenze  Podle čeho se dělí „řeže“  Odkud přicházejí  Klíčová slova  … www.JakNaExcel.cz Segmentace  Jen určitá část návštěvnosti (filtr)  Pouze uživatele z tabletu  Pouze z placená návštěvnost www.JakNaExcel.cz Metrika, dimenze, segmentace www.JakNaExcel.cz Metrika, dimenze, segmentace www.JakNaExcel.cz Metriky …  Uživatelé  Návštěvy  Počet stránek  Hloubka návštěvy  Délka návštěvy  Míra okamžitého opuštění  Konverzní poměr www.JakNaExcel.cz Metriky  Publikum > Přehled www.JakNaExcel.cz Proč rozumět  Správně pochopit předkládaná čísla  Nedělat chybná rozhodnutí  Chybně neporovnávat čísla z různých nástrojů www.JakNaExcel.cz Počet stránek  Nejintuitivnější  Zobrazím stránku +1  Pozor: Obnovení stránky +1  Info do Analytics se předá při načtení stránky  Standartní implementace  Dále se již nic neděje a nesleduje, neměří  Hit  Lze posílat i další informace  Nutno naprogramovat ! www.JakNaExcel.cz Uživatelé  Představa  reálný počet skutečných lidí  otisk prstu ;)  NELZE  Skutečnost  10 PC – 1 člověk  10 lidí – 1 PC  IP adresy (1 člověk – celá škola)  Cookies – do prohlížeče > první návštěva  Počítají se prohlížeče! www.JakNaExcel.cz Návštěvy  Hranice mezi návštěvami?  Půlnoc  30 minut nečinnosti  lze změnit (musíte vědět proč!)  Jiný zdroj www.JakNaExcel.cz Návštěvy půlnoc Neděle Pondělí 0:00 www.JakNaExcel.cz Návštěvy 30 minut 0:25 0:150:35 0:25 0:05 www.JakNaExcel.cz Návštěvy - zdroje  Napřímo  Z cizí stránky www.JakNaExcel.cz Návštěvy  Hranice mezi návštěvami?  Půlnoc  30 minut nečinnosti  Jiný zdroj www.JakNaExcel.cz Počet stránek - návštěva  Hloubka návštěvy  Zobrazené stránky / počet návštěv  Průměr 3 www.JakNaExcel.cz Průměrná délka návštěvy  Ví jen okamžik vykreslení  Jak počítat čas?  Časový interval  První a poslední HIT  Chybí poslední návštěva! 0:25 0:15 ?:?? 0:40 www.JakNaExcel.cz Okamžité opuštění  Pouze jedná návštěva  HIT  Jednostránkové weby  Strávil víc jak 30 minut  BOUNCES v EN www.JakNaExcel.cz Míra okamžitého opuštění  Bounce rate  % návštěv okamžitě opustily stránky  Počet opuštění / celkový počet návštěv  Jaký je účel stránek  100% nemají ani jednostránkové weby  Znovunačtení stránky  Délka návštěvy? 0 sec  Devastující dopad na délku návštěvy  Lidé tráví na vašem webu více času www.JakNaExcel.cz Konverze  Cíl, který má smysl měřit  Odeslaný nákupní košík  Odeslaný kontaktní formulář  Registrační formulář  Shlédnutí videa  Zahlasování v anketě  Cíle nutno nastavit (implementovat)  Změna > běžný návštěvník > odběratel  Nebude odebírat newsleter 2x ;) > 1 konverze www.JakNaExcel.cz Konverzní poměr  % návštěv které zkonvertovaly  100 návštěv  5 objednalo  5% konverzní poměr www.JakNaExcel.cz Transakce a transakční poměr  Podobné jako předchozí  Neprovádí se normalizace na návštěvu  Odešle 3 košíky  1 konverze  3 Transakce  Lze více jak 100% www.JakNaExcel.cz Hledání práce  Zaměstnanec  Zaměstnavatel www.JakNaExcel.cz http://chcememartina.cz/ www.JakNaExcel.cz http://www.etnetera.cz/blog/jak- hledame-java-developery www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz http://www.budprazdroj.cz/ www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz www.JakNaExcel.cz LinkedIn  Neposílat žádosti, pokud není profil vyplněn www.JakNaExcel.cz Děkuji Specialista Excel +VBA +420 777 288 242 Pavel.Lasak@gmail.com www.JakNaExcel.cz Pavel Lasák