www.JakNaExcel.cz GOAN Pavel Lasák +420 777 288 242 Pavel. Lasak @ gmail. com www.JakNaExcel.cz I Z minula ► Základ google.analytic.com ► www.JakNaExcel.cz se? ► Máte data od Google ► Co jste zkoušely? ► Jaký je web? ► www.JakNaExcel.cz Pii Co dnes ► Značkování (utm) ► Ecommerce ► Atribuce - Multichanel ► Event tracking ► www.JakNaExcel.cz PL Odkazy ► Sledovat odkazy na webech ► www.JakNaExcel.cz PĽ Zdroje návsi ► Zdroj ► Google ► Seznam ► ... ► Medium ► CPC ► Referral ► ... Všechny údaje o webu t Prch edávárí pŕeh ecu a rapovi ^ DOMOVSKÁ STRÁNKA ■ PŘIZPŮSOBENI Přehledy 0 V REÁLNÉM ČASE ► w\AW.JakNaExcel.cz PUBLIKUM AKVIZICE ▼ Veškerá návštěvnost Kanály Stromové mapy Zdroj / médium Odkazy ► ftdWords ► Sea-ch Console. ► Sociální síte ► Kampaně CHOVÁNÍ O OBJEVUJTE ft SPRÁVCE Nsvš^ě^y T vs. vybra: meříku Návštěvy «20- 10 Primárni d ime-ze: Zdroj i médium Zdroj Médium Klíčové slovo Dalším Typrszeni: prafü Sekundární dimenze ▼ Výchozí t Zdroj / médium Akvizice Návštěvy 4- % □ □ □ □ □ □ □ 1. (direct)./ (none) 2. google/ organic 3. I .face boo kxo rn /' refe rral 4. facebook.com ,' referral 5. bing / o'gari: 6. m.'acsbock.ccm / rersrra 7. pokus / JakNaExcel.cz 3. seznán / o'garic 34 Podíl z celku v %: 1C0.QC %{34> 15(44,12%) 9 (26,47 %) 4(11,76%) 2 (5,BB%) 1 (2,94 %) 1 (2,94 %) 1 (2,94%) 1 (2,94%) I Analytics.google - rozeznají ► (direct) / (none) ► Facebook/ referral ► Firmy / referral ► Seznam / organic ► Google / organic ► Bing / organic ► www.JakNaExcel.cz I Značkování - utm ► JakNaExcel.cz?utm_medium=cpc &utm_source=seznam ► JakNaExcel.cz?utm_medium=cpc &utm_source=seznam &utm_cam pai ng=znac ka &utm_content=pavel-lasak ► www.JakNaExcel.cz PL Značkování příklady □ X © Email -------~J —■ ■ ^^^^ i https://www,ongage.com/email-m ui r - Ostatní záložky ungage Blog Contact Us Free Trial Login Features Our Technology Resources Pricing About Resellers Q Subscribe to Ongage's news Subscribe 3et our email tips in your inbox ^ Hottest industry updates ^ Best practices ^ Insider tips you need to succeed Subscribe Značkování příklady ► https://www.ongage.com/email-marketing-best-practices-to-improve-roi/ ?utm_content=40008735&utm_med i u m=s ocial&utm source=linkedin ► www.JakNaExcel.cz pl: Praktické příklady ► Brandová kampaň ?utm_medium=social&utm_source=linkedin& &utm_campaing=znacka&utm_content=pavel-lasak ► Banerová kampaň ?utm_medium=baner&utm_source=newsletter& &utm_campaing=2016-10&utm_content=dolni-baner ► www.JakNaExcel.cz Značkování - označkováno Zdroj medium Návštěvy 4* Tržby Transakce Průměrná hodnota Konverzní poměr elektronického obchodu Hodnota na návštěvu 54 277 Podii z celku v %: 81,73 % (66 372) 1 701 452,84 Kč Podíl z celku v %: 76.36 % (2 22S 162,83 Kč) 953 Podii z cefcj v %: 80,83 % (1 179} 1 785,36 Kč Proměř webu: 1 889,88 KČ (-5,53 %) 2 068.78 Kč 1 624.38 Kč 1,76 % Průměr webu' 1,78% (-1,16%) 1.47 % 1.97 % 31,35 Kč Průměr webu: 33,57 Kč (-6,62%) 30.35 Kč 32.07 K£ 1. ad words / cpe 2. google / organic 11 520 10 638 349 623.40 Kč 341 120 16 Kč 169 21C 3. (direct) / (none) 6945 372 791 30 Kč 202 1 846,50 Kč 2 26 % 41.68 Kč 4 sklik i cpe S 658 143 528 93 Kč 83 1 729 26 Kč 1 25 % 21 56 Kč 5. seznam / organic G 428 148 260.11 KČ 96 1 544 38 Kč 1 49 % 23 06 Kč 6 1 1 4 185 121 734,88 Kč 72 1 690.76 Kč 1.72% 29 09 Kč 7. zbozi cz / product 1 578 127 976.37 Kč 62 2 064.14 KČ 3,93% 81.10 Kč 8 facebook com / referral 737 19 573 22 Kč 14 1 398 09 Kč 1 90% 26 56 Kč 9 ]/ product 207 329.73 Kč 1 329.73 Kč 0,48% 1,59 Kč 10 centrum cz f organic 161 289 20 Kč 1 289 20 Kč 0G2% 1 80 Kč ► www.JakNaExcel.cz Značkování - oznáčkováno Primárni dimenze Zdroj / médium Zdroj Médium Klíčové e-Iovo Kampaň Sekundami dimenze » Typ rážení: Výchozí » □ □ □ □ □ Kampaň 1. [rot set] 2 AW - Dynamic Search Ade Whole Sita 3. Data Share Promo 4. teat-liyuhz 5. AW - Electronics Akvizice Hál Chování Po 1D[ U ► www.JakNaExo Přehled Tok chování - Obsah webu Všechny stránky Struktura obsahu Vstupní atránky Výstupní atránky t Rychlost webu Přehled Časovaní stránek Návrhy na zvýšení... Časovaní uživatelů * Výhled áván í na webu ' Události Přehled Najčastejší události Stránky Tok událostí Citu v-, š. e. io. Primárni dimenze: 5tr=--íe \Éze-' sxánky Seskupení obsahu: Product Calegones (Skupina aJrealni) r Další T Sekundarr dimenze Typ razení: Výchozí □ □ □ □ □ □ □ □ Product Categories (Skupina obsahu] Zobrazení stránek Unikimí zobrazení 2 (Product Categories) Prüm, doba na stránce (not set) Apparel Baga 4. [Ele 5. Oŕfic B'aids 363 631 Poefizcelkuvít: 1D0j0O1t(3ů3 631) 189 421 (52,1)9%) 60 705 (16,69 %) 28 191 (7,75%) 21 363 (6.01 %) 19 122 (5,26%) 17 376 71 477 Podiizcelku vít: 100,00 %, (71477) C (DJ00H) 20 528 (29,28 <*) 9 364 Í13.BÍVI 8 960 (12.541s) 8 147 (11,4011) 10 164 (1422%) DinkwarE 12 333 (3,41%) 7Z50 (10,14 U) 00:00:42 Prüm, pra výbérdet D0:D0:42 (D,00 \) DC:0D:43 DC:0D:47 D0:0D:33 DC:0D:40 DC:0D:42 DC:0D:51 03 CC::7 I Media ► Mít k dispozici seznam ► Pokud nemáte > máte problém ► cpe - PPC kampaně ► email - newslettry ► sociál - sociální sítě ► link - placené odkazy ► ... ► www.JakNaExcel.cz pl: I Značkovaní automatizace ► URL builder ► AdWords - vlastní zapnout a nastavit ► Sklik - vlastní - zapnout a nastavit ► Sociální sítě - Buffer ► Mailing ► Mailchimp - má vlastní ► www.JakNaExcel.cz pl: I Které? ► https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/ ► https://raventools.com/marketing-reports/google-analytics/url-builder/ Zkracovače https://bitly.com/ ► www.JakNaExcel.cz f Ecommerce ► Nutno doplnit kód ► Programátoři ► Propojit s obchodem ► ID pro produkt na Esho i sklad ► Propojení tabulek ► Co a jak vkládat? ► Nesmí být ID zákazníka ;) ► Cas? .... ► www.JakNaExcel.cz pľ Ecommerce ga( create', 'UA-XXXXX-Y'); ga(1 require', 'ec'); ga('ec:addProduct', { id1: 1P123451, name': 'Android Warhol T-Shirt', category': 'Apparel', brand1 : HGoogle', variant1: 1 black1, price' : '29.20', quantity': 1 ga('ecisetAction', 'purchase', { 'id': 'T12345', 'affiliation1: 'Google Store - Online1, 1 revenue' : 37.39', 'tax': '2.85', ' shipping' : '5.34', 'coupon' : 'SUMMER2013' // User added a coupon at checkout Komplikace - zkreslení ► Kód -> doprogramovat ► Cookies ► Více zařízení ► Storno / reklamace / nezaplacení / EET ► Opakované konverze ► Atribuce .... ► Multichanel (více zdrojů) ► www.JakNaExcel.cz pl: Kolik maximálně do reklamy? ► Jak spočítat částku do reklamy? ► Co musíme vědět ► Marže ► Náklady ► ... ► www.JakNaExcel.cz Tržby výpočty Ad Word s 000 Kč 00 kliků + agentura + moje cena + kanci, energie + • • • • Návštěv .... ? 5% konverze Objednávek -*......? Tržba á 10.000 0% Bounce ► www.JakNaExcel.cz PL Tržby výpočty Ad Word s 000 Kč 00 kliků + agentura + moje cena + kanci, energie • • • • Návštěv 100 5% konverze Objednávek Tržby á 10.000 Tj. 50.000 0 % Bp_u_ n c e_ www.JakNaExcel.cz Tržby výpočty Tržby ... 50.000 Maržel0% Adwords Moje práce ► www.JakNaExcel.cz PĽ Tržby výpočty Tržby ... 50.000 Marže 10% ... 5.000 Adwords ... 1.000 Moje práce Kanceláře Zisk ► www.JakNaExcel.cz Tržby - výpočty • Komplikované • Drahé • Neprůkazné • Máte započteno vše • Aktuálni (EUR ....) • Jiný postup? ► www.JakNaExcel.cz I PNO ROAS ► Americký způsob ► Pozitivnější 1 ROAS = PNO ► Return On Advertising Spend ► míra návratnosti investice do reklamy ► www.JakNaExcel.cz Plí Kolik investovat do reklamy ► Z 1 Kč vydělám 2 Kč. ► Co (ne)přinese? ► Koho PNO zajímá? ►... ► www.JakNaExcel.cz K zamyšlení ► Méně relevantní návštěvnost ► Zdražují se „prokliky" ► Klesá cena objednávky ► Zvětšuje se míra opuštění stránek ► ... ► www.JakNaExcel.cz pl: I PPC kampaně ► PNO zajímá reklamní agentury ► Pozor na reporty ! ► Hledání ► Generické - „Jak na Excel" ► Brand - „Pavel Lasák" ► www.JakNaExcel.cz l.p.p.c...................... ► Generické ► Pračka Bosh 123 ► Potřebuji zákazníka získat? ► Asi ví co chce ► „dražší" ... 10% ... PNO ► Bude se vracet ... ► www.JakNaExcel.cz 11,1,1..................... ► Brand - „Pavel Lasák" ► Czc.cz, alza.cz ► Znají mojí značku ► „levné" ► PNO ... 1% ... ► Vstup na web ► vmw.JakNaExcel.cz Pii PNO ► Cíl reklamní agentury 5% PNO ► Co udělá? ► Nutná pravidla ► www.JakNaExcel.cz Atribuce a multichannel ► Komu připsat zásluhy? w+WAŕl v III I3&M w ill 13ÄM w LSrTLLI w w ► www.JakNaExcel.cz Multichannel ► Příchody z různých zdrojů ► Metodika měření ► Analytics ► Připisuje se poslednímu nepřímému zdroji ► www.JakNaExcel.cz pl: I Multichannel ► Poslední nepřímý zdroj ► Az 6 mesicu ► www.JakNaExcel.cz Atribuce a multichannel Ad Word s Ski i k Facebook Můj web Můj web Můj web Objednávka 1000 Kč Pl> ► www.JakNaExcel.cz Atribuce a multichannel Ad Word s Ski i k Facebook Náklad - 400 Kč - 600 Kč - 500 Kč Můj web Můj web Můj web Objednávka 1000 Kč ► www.JakNaExcel.cz Atribuce a multichannel Ad Word s Ski i k Facebook - 400 Kč + 600 Kč - 600 Kč + 400 Kč - 500 Kč + 500 Kč Můj web Můj web Můj web Objednávka 1000 Kč ► www.JakNaExcel.cz Výsledek ► Ad Word s: ► Výdělek 600 Kč ► Ski i k ► Výdělek 400 Kč ► Facebook ► Výdělek 500 Kč ► Celkem výdělek 1500 Kč ... Náklad 1500 Kč ► Objednávka 1000 Kč ► Chyba? Kde? ► www.JakNaExcel.cz P Ľ Komu? ► Kdo získá provizi: ► Ad Word s ► Ski i k ► Facebook PUBLIKUM AKVIZICE CHOVÁNÍ KONVERZE ► Cíle ..I Poslední interakce t Výchozí modely Poslední interakce Poslední nepřímý pnoklik Click to hide options ► Elektron;-; :::-c; Ctrl+Click to pickup Swap colors Shift+ Click to pickup frame color ► Vícekanálové es sty t Atribuce Nástroj pro porovnávání modelů ► www.JakNaExcel.cz O OBJEVUJTE £t SPRÁVCE oslední pnoklik v AdWor. IPrvní interakce ■ ■ ■ ■ Lineární ■ ■■■■ S nárůstem v čase ..■■I Založeno na pozici Vlastní modely Vytvořit nový 'Aastnímadei importovat viastnímodel z galerie 0 0 I Event tracking ► Reakce na události ► Jen při odeslání stránky ► Vkládat do požadavku ► programátor ► www.JakNaExcel.cz Event tracking ► Kliknutí na tlačítko ► ga ('send', 'event', Button', 'Click', 'Home'); ► Video ga ('send', 'event', 'Video', 'Play', 'Film'); ga ('send', 'event', 'Video', 'Play', 'Film', '120'); ► www.JakNaExcel.cz I Event tracking ► Externí odkaz ► ga ('send', event', Link', this.href, {'noninteraction':!}); ► Chybové hlášky ► ga ('send', event', Error', '404', document.referrer, {'noninteraction':!}); ► www.JakNaExcel.cz I Fristetest ► www.JakNaExcel.cz pl: Dotazy ► www.JakNaExcel.cz P Ľ www.JakNaExcel.cz Děkuji Pavel Lasák Specialista Excel +VBA +420 777 288 242 Pavel. Lasak@ gmail. com www.JakNaExcel.cz