USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál1 USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál2 Jak se (ne)učit?! Michal Krčál USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál3 VARK typologie ̶ V = Visual/Vizuální -> učí se nejlépe pomocí toho, co vidí; vhodné jsou pomůcky jako diagramy, schémata, obrázky a symboly, díky kterým dojde k porozumění novým konceptům ̶ A = Auditory/Zvukový -> učí se nejlépe pomocí toho, co slyší; vhodné způsoby získávání informací jsou přednášky, skupinové diskuze ̶ R = Read and write/Textový -> učí se nejlépe prostřednictvím čtení a psaní; vhodné jsou knihy, zápisky z výuky ̶ K = Kinesthetic/Pohybový -> učí se nejlépe pomocí aplikace nebo přímo fyzické manipulace; ideální je praktické aplikování toho, o čem by se měl učit; preferuje zapojovat co nejvíce smyslů USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál4 USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál5 USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál6 Visual Auditory Kinesthetic USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál7 Zadání aktivity ̶ Na základě popisů typů učení se umístěte do trojúhelníku ̶ Diskutujte svoje umístění (tj. jak se učíte a proč) s kolegy a případě se prohoďte (můžete opakovat) ̶ Máte na to zhruba 12 minut Další zdroje ̶ http://vark-learn.com/ ̶ http://vark-learn.com/the-vark-questionnaire/ ̶ http://www.educationplanner.org/students/self- assessments/learning-styles-quiz.shtml USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál8 USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál9 Je důležitější se naučit nebo si pamatovat? USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál10 USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál11 Jaká slovesa byste použili pro charakteristiku činnosti místa pro absolventa VŠ? USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál12 USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál13 USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál14 Jak by se mělo na VŠ učit? USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál15 USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál16 Jaká je role VŠ pedagoga a jaká je role VŠ studenta? USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál17 Role Source Source USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál18 Role a zodpovědnost ̶ průvodce problematikou ̶ poskytovatel zpětné vazby ̶ facilitátor aktivit a výukového procesu ̶ hodnocení ̶ materiály ̶ zpětná vazba ̶ vyžádaná pomoc v rámci mezí ̶ chodit na výuku ̶ aktivně pracovat ve výuce i mimo ni ̶ motivovat se k výuce ̶ připravit se na výuku ̶ co se naučíte je vaše zodpovědnost, ne naše USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál19 I když… USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál20 Independent learning ̶ V životě i zaměstnání vás nikdo trpělivě učit nebude ̶ Budete se setkávat s problémy, na které se nelze připravit předem Source USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál21 Collaborative learning USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál22 Peer learning USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál23 Reflective learning USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál24 Assessment of learning X assessment for learning? USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál25 Hodnocení ̶ Assessment for learning ̶ Assessment of learning USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál26 Volné psaní ̶ V následující aktivitě se zamyslíte nad tím, jakým chcete být studentem během POINu a jaké to bude POIN studovat. ̶ Už o programu něco víte, takže můžete zachytit svoje první představy USPI – Jak se (ne)učit | Michal Krčál27 Volné psaní – pravidla ̶ Zadání: Během studia POIN chci být studentem, který … ̶ Pravidla ̶ Po pokynu budete kontinuální 7 minut psát (když mě nic nenapadá, píši třeba „nic mě nenapadá“) – účelem je psát myšlenky, jak vás napadají ̶ Tj. tužka se stále pohybuje!!! ̶ Nevracejte se k již napsanému textu ̶ Neřešte pravopis, strukturu, nikde váš text nebude vystavený, je totiž jen váš ̶ Nejde o závod, respektujte svoje vlastní tempo ̶ Až dopíšete, podtrháte si zajímavé nebo důležité věty, části vět ̶ Co budete CHTÍT, budete poté sdílet s kolegou/kolegyní (dobrovolné) ̶ Co budete CHTÍT, můžete následně sdílet s ostatními (dobrovolné) ̶ Schovejte a použijte třeba na závěrečnou reflexi