Konkurenční síla Faktor Hodnocení Hodnocení síly Stávající konkurence Charakter konkurence a její postoj k business etice 2 2.75 Počet konkurentů a jejich konkurenceschopnost 2 Růst odvětví 3 Intenzita strategického úsilí 4 Vstup nových konkurentů Loajalita zákazníků existujících konkurentů 1 2.50 Schopnost existujících konkurentů snižovat náklady a zlepšovat služby 2 Kapitálová a legislativní náročnost vstupu do odvětví 4 "Přístup k surovinám, energiím a pracovní síle" 3 Vyjednávací síla dodavatelů Počet a význam dodavatelů 2 2.50 Význam odběratelů pro dodavatele 2 Hrozba vstupu dodavatelů do analyzovaného odvětví 3 Existence substitutů a jejich hrozba pro dodavatele 3 Vyjednávací síla odběratelů Počet významných zákazníků 1 3.00 Náklady přechodu zákazníka ke konkurenci 5 Význam výrobku nebo služby pro zákazníka 3 Ziskovost zákazníka 3 Substituční produkty a služby Množství existujících substitutů na trhu 1 1.00 Vývoj cen substitutů 1 Hrozba substitutů v budoucnosti 1 Konkurence v odvětví substitutů 1