Interkulturální komunikace

12. ARABSKÉ ZEMĚ

Cíl kapitoly

Kapitola vás seznámí s kulturními specifiky arabských zemí, které mohou mít dopad na obchodní jednání. Získáte znalosti, díky kterým budete schopni navázat, budovat a udržet vztah s arabským obchodním partnerem a vyhnout se faux pas plynoucím z odlišných tradic, hodnot či základních předpokladů.

 

Časová zátěž

8 hodin

 

Významní zástupci regionu

  • Saúdská Arábie
  • Egypt

 

Na co se zaměřit

  • Islám a jeho vliv na kulturu a obchod
  • Saúdská Arábie jako příklad arabského státu
  • Pojetí času v arabských zemích
  • Kultura vyjednávání
  • Kulturní faux pas
  • Vztah k euroamerické kultuře
  • Postavení ženy ve společnosti

 

Povinná literatura

Moran, R. T. (2011) – strany 253 - 291

 

Doporučená literatura

Český export (E15) březen 2015, Spojené arabské emiráty

Český export (E15) březen 2016, Egypt

Export a podnikání 04/2019, Afrika

 

Podívejte se na ilustraci základních pravidel obchodní etikety v Saudské Arábii.

Odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=LKIlpMSUNLE

 

Otázky k zopakování

1.    Co jsou pilíře Islámu a jaký mohou mít dopad na obchodní jednání?

2.    Na co by si měla dát pozor žena, která se účastní obchodního jednání?

3.    K čemu můžeme a nemůžeme používat levou ruku?