STAGE (využití stakeholderského přístupu ve strategickém řízení podniku) * Systémová analýza * Určení vstupů podniku a jejich nositelů (stakeholderů). * Určení výstupů podniku a jejich nositelů (stakeholderů). * Vymezení důležitosti stakeholderů na základě důležitosti čerpaných vstupů a poskytovaných výstupů (těch, bez nichž nemůže podnik v dosavadní podobě existovat). Tržní analýza * Určení trhů, na kterých působí pro podnik důležití stakeholdeři (identifikovaní v předchozím kroku). * Určení směrodatných faktorů, které na těchto trzích aktuálně působí a odhad dalšího vývoje. * Určení dalších subjektů, kteří na daném trhu působí a jsou pro vývoj podniku relevantní z hlediska vztahů kooperativních, indiferentních a kompetitivních. * Vymezení nahraditelnosti stakeholderů v kontextu příslušných trhů a jejich podmínek. Analýza vztahů * Kvantifikace současné úrovně užitku, spokojenosti, loajality, důležitosti a nahraditelnosti ve vztahu mezi podnikem a stakeholdery (statické pojetí). * Určení vlivu zvažovaných opatření podniku (hledisko podniku) pro navýšení úrovně jednotlivých faktorů a změny podmínek (hledisko trhu) na kvantifikovanou úroveň užitku, spokojenosti, loajality, důležitosti a nahraditelnosti (dynamické pojetí). * Výběr nejpříznivější varianty vlivu pro další zpracování v rámci tvorby strategií (kooperativní pojetí). Generování strategií * Implementace kooperativních aktů při kreativní tvorbě variant strategie na základě získaných poznatků z předchozích fází analýzy. * Vypracování matice konfliktů při různých variantách strategie s posouzením dopadů na zájmy podniku a stakeholderů v podobě efektů komplementárních, indiferentních a konkurenčních. * Výběr těch variant strategie, které maximalizují hodnotu vztahu mezi podnikem a stakeholdery. * Zohlednění interakce s konkurenty na definovaných trzích v kvantifikaci dopadů strategických variant na zranitelnost konkurenta, úroveň provokace k odvetě a účinnosti odvety (kompetitivní pojetí). * Zpracování rozhodovacího stromu v rámci strategických variant s aplikací teorie her pro řešení rozhodovacích uzlů v navazujících sekvencích. * Volba strategie s nejvyšší dosaženou výplatní funkcí a její implementace do praxe dle vazby strategických opatření dané větve rozhodovacího stromu. Evaluace * Kontrola realizace strategie v komparaci stavu reálně dosaženého vůči požadovanému. * Systematické posouzení kvality a hodnoty strategie pro podnik. * Zhodnocení výsledků jako výstup a zároveň vstup pro navazující strategickou analýzu.