Manažerské poradenství

Cíle a obsah předmětu

Manažerské poradenství
Předmět je zaměřen na kvalifikované zvládnutí poradenského procesu, a to nejen po stránce technické, ale i po stránce vztahu s klientem. Vzhledem k tom, že předmět není primárně zaměřen na seznamování studenta se základními pojmy a vztahy v jednotlivých funkčních oblastech ekonomicko-organizačního poradenství (strategické řízení, řízení lidských zdrojů, finanční řízení apod.), ale na samotný poradenský proces, předpokládají se ve výuce základní znalosti těchto funkčních oblastí vycházející z předmětů Nauka o podniku I, Marketing I, Řízení lidských zdrojů, Firemní finance, apod. Předmět není určen pouze pro studenty, kteří sami chtějí nabízet poradenské služby, ale i pro studenty, kteří mohou stát na straně poptávky po poradenských službách (například ve vedoucí pozici v podniku jim bude náležet kompetence výběru poradce popřípadě spolupráce s ním).

Hlavní cíle kurzu jsou:
  • vymezit manažerské poradenství a seznámit s odvětvím
  • navést studenty, co je třeba pro řízení poradenské firmy,
  • aplikovat metody či nástroje analýzy a řešení problémů, které se student naučil v jiných předmětech zaměřených na řízení podniku v různých oblastech
  • navrhnout možná řešení pro jednotlivé problémy;
  • systematicky aplikovat základní postupy projektového managementu, a to převážně v oblasti plánování projektu; 
  • prezentovat práci poradce v souladu s etickými zásadami paradenské činnosti.


Základní oblasti:

1. Vymezení manažerského poradenství a vhled do odvětví
2. Řízení poradenské firmy
3. Poradenský proces - projekt - strukturovaný přístup