Teze diplomové práce

Harmonogram výuky

Výuka i její harmonogram je postaven na systému, který používám pro vedení svých studentů, a je k dispozici na tomto odkazu. Uvedené podmínky jsou závazné pro studenty, které vedu já, Váš vedoucí práce může mít vlastní systém vedení, anebo využít ten můj. Vždy je vše na domluvě mezi studentem a vedoucím jeho práce. Přednášky předmětu jsou každý čtvrtek v 16:20 v místnosti P101. Přednášky se budou nahrávat a budou přístupné offline.


Kontaktní výuka probíhá pouze v prezenční formě v jarním semestru. V podzimním semestru anebo kombinované formě studia jsou k dispozici nahraná videa z přednášek.
  

Harmonogram výuky
Týden Téma Vyučující Popis
1 (22. 2.) Úvod a výzkumný záměr MK Úvodní přednáška; obsah předmětu; povaha výzkumu; povaha a požadavky na DP; postup zpracování DP. Smysl záměru; obsah a struktura; návrh výzkumu (research design); postup vypracování záměru; příklady.
2 (1. 3.) Kritická rešerše 1 MK Účel rešerše; kvalita rešerše; kritické (akademické) psaní; postup vypracování; vyhledávání zdrojů; příklady, aktivity.
3 (8. 3.) Kritická rešerše 2 MK Evaluace kvality literárních zdrojů; elektronická podpora práce na rešerši; aktivity; demonstrace.
4 (15. 3.) Návrh výzkumu MK Věda jako systematické zkoumání reality; research onion; výzkumná paradigmata a jejich souvislosti; kvalitativní a kvantitativní výzkum; cíl výzkumu a výzkumné otázky.
5 (22. 3.) Zpětná vazba na rešerše MK Prakticky laděný seminář, na kterém bude poskytnuta zpětná vazba na prvotní rešerše, budou diskutovány nejčastější chyby a poskytnuty náměty na zlepšení.
6 (29. 3.) Výzkumné strategie MK Survey research, experiment, archival research, case study, action research, design research, grounded theory, narrative inquiry, ethnography.
7 (5. 4.) Kvalitativní sběr dat MK Ohniskové skupiny (focus group), rozhovory (expert interviews), pozorování, terénní deník.
8 (12. 4.) Kvantitativní sběr dat IM Tvorba dotazníků, jejich distribuce, nástroje.
9 (19. 4.) Kvantitativní analýza dat Statistické hypotézy a typy proměnných v souvislosti s jejich následnou analýzou.
10 (26. 4.) Kvalitativní analýza dat MK Typy kódování a jejich podstata; ukázka QDA softwaru; příklady a aktivity.
11 (3. 5.) Zpětná vazba na záměry MK Prakticky laděný seminář, na kterém bude poskytnuta zpětná vazba na draft výzkumného záměru, budou diskutovány nejčastější chyby a poskytnuty náměty na zlepšení.
12 (10. 5.) Praktická ukázka MK Ve výuce proběhne praktický nácvik několika technik sběru dat (focus group, pozorování).
13 (17. 5.) Konzultace MK Na základě předchozího přihlášení bude probíhat konzultace v užší skupině studentů.

Na výuce se podílí následující vyučující:
  • Ondřej Částek
  • Michal Krčál
  • Irma Macháčová