POT č. 1 I. Nápad a) „Mám nápad“  vytvořte „Elevator pitch“ Vašeho nápadu o identifikujte zákaznickou potřebu, kterou budete produktem/službou uspokojovat o identifikujte odlišnost od konkurence o popište „typického zákazníka“ o popište proces zpeněžení nápadu (za co bude zákazník platit) o kdybyste text prezentovali, stihnete to do tří minut  stručně, jasně, promyšleně, konkrétně b) „Nemám nápad“  zpracujte představení fungujícího podniku, který je něčím inovativní a/nebo zajímavý o představte produkt o stručně shrňte genezi a historii podniku o vysvětlete, v čem spočívá konkurenční výhoda podniku o odhadněte možná úskalí a oblasti potenciální inovace podniku c) „Rozbor krachu“  zpracujte představení podniku, který zkrachoval o představte produkt a podnik o stručně shrňte genezi a historii podniku o vysvětlete, v čem spočívala hlavní chyba, které se podnikatelé dopustili o pokuste se navrhnout, jak takové situaci mohl podnik předejít II. Začátek podnikání a) Myšlenková mapa projektu  důkladně si promyslete projekt z úkolu I nebo si vyberte jiný  projděte si odkazy na zpracovávání myšlenkových map a jeden z nástrojů si vyberte  zpracujte myšlenkovou mapu svého projektu  stručně mapu popište b) Myšlenková mapa studia  důkladně si promyslete povinnosti spojené s ukončením svého studia a další související aspekty  projděte si odkazy na zpracovávání myšlenkových map v prezentaci a jeden z nástrojů si vyberte  zpracujte myšlenkovou mapu svého studia  stručně mapu popište c) Franchisa  vyhledejte nabídku franchisingových projektů  vyberte si takový, který Vás oslovuje a popište jej  zpracujte myšlenkovou mapu projektu  stručně mapu popište, pokuste se odhalit úskalí a výhody III. Podnikatelský plán a) Kritika podnikatelského plánu  vyhledejte cizí už zpracovaný podnikatelský plán a prostudujte ho  do úkolového listu vložte odkaz na plný text nebo web  kriticky zhodnoťte (ne)kvalitu dokumentu  uveďte, zda byste do projektu investoval(a) finance, a proč b) Osobní cíle  prostudujte si propozice svého studijního oboru  promyslete si své osobní plány na nejbližších 3-5 let  zvažte všechny aspekty a životní situace, kterým budete pravděpodobně čelit  formulujte podle metodiky SMART alespoň 5 cílů na uvedené období c) Lean Canvas  nastudujte si metodiku Lean Canvas do detailu (např. na www.leancanvas.cz)  promyslete si do hloubky svůj podnik / nápad z úkolu č. 1  zpracujte jej do podoby Lean Canvas  v případě nejasností doplňte stručným komentářem  úkol je možné zpracovat i na nový podnik/nápad, je však třeba doplnit stručnou charakteristiku podniku a jeho produktu IV. Analýza makroprostředí a) Megatrend  vyberte si jeden megatrend typický pro aktuální situaci na trhu  krátce (např. na dva odstavce) jej představte – zdroj, intenzita, teritorium  uveďte tři typy společností, pro které představuje vybraný megatrend pozitivum, zdůvodněte  uveďte tři typy společností, pro které představuje vybraný megatrend negativum, zdůvodněte b) PEST  zvolte si dvě skupiny faktorů PEST analýzy  z každé skupiny vyberte jeden faktor (vyjma příkladů v prezentaci)  oba stručně analyzujte ve vztahu k podniku / nápadu popsanému v úkolu č. I  pro tentýž podnik uveďte tři faktory makroprostředí s pozitivním a tři s negativním vlivem z libovolné skupiny, ale uveďte vždy skupiny faktorů, kam spadají V. Analýza mikroprostředí a) Mikrookolí nápadu  vyberte si jeden faktor z Porterovy analýzy  zpracujte jeho dílčí analýzu ve vztahu k podniku / nápadu z úkolu č. I  vyhodnoťte dopad analyzovaného faktoru na intenzitu konkurence na daném trhu  zdůvodněte vyhodnocení b) Mikrookolí podniku  vyberte si jeden faktor z Porterovy analýzy  zpracujte jeho dílčí analýzu ve vztahu k podniku, který považujete za zajímavý  vyhodnoťte dopad analyzovaného faktoru na intenzitu konkurence na daném trhu  zdůvodněte vyhodnocení c) SWOT analýza  vyhledejte alespoň tři zdroje, které se zabývají SWOT analýzou (1)  porovnejte přístupy a sepište stručné srovnání (2)  vyhledejte hlavní argumenty pro (3) a proti (3) použití SWOT analýzy (3)  každý z nich ocitujte a kriticky zhodnoťte (4) VI. Marketing a marketingová strategie a) Segmentace osobnosti  vyhledejte jeden obecně uznávaný segmentační model (např. Young&Rubicam nebo Minerva model  prostudujte jej a sepište stručné představení  zařaďte sebe sama do jednoho ze segmentů a zařazení zdůvodněte  vyberte (klidně zcela anonymně) ze svého okolí další dvě osoby, stručně je charakterizujte a zařaďte do segmentů b) STP podniku/nápadu  pro nápad nebo podnik z úkolu č. I, dílčího úkolu I vyberte relevantní charakteristiky pro vytvoření segmentace trhu  vyberte cílový segment a svou volbu zdůvodněte  vyberte klíčovou charakteristiku, která bude pro cílový segment atraktivní a volbu zdůvodněte  vyberte obecnou marketingovou strategii podle Ansoffa nebo Portera (dohledejte si, o co jde)  úkol je možné zpracovat i na nový podnik/nápad, je však třeba doplnit stručnou charakteristiku podniku a jeho produktu