Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 1 Sociální média Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 2 ̶ Adobe Systems Krize komunikace ̶ woman with laptop.jpg “The problem is not the [online] medium, the problem is the message, and the fact that it is not trusted, not wanted, and not needed” Eric Clemons “Informed” consumers are much less reliant on advertising for product information Out of 20 media company blogs are “least trusted” sources of information. Consumer product ratings/reviews are the second most trusted source. (Forrester, Q2-2008 FUTURELAB train chicago (c) adambooth.jpg The Core Issue People who live near train lines adjust to the noise. They do the same with advertising. FUTURELAB Boy with Megafone.jpg BRANDS HAVE TO STOP BEING NOISE Also in the digital space FUTURELAB woman embrace (c) Vasilyr.jpg Getting consumers to embrace the message FUTURELAB Imagine instead … Nadšeně přijmou či uvítají reklamní sdělení Relevance Engagement Reputation Relevance Engagement Reputation € FUTURELAB AN OPEN SOURCE MODEL relevantní – případný, zapojení, pověst Adobe Systems Jeden cíl. 5 způsobů jak ho dosáhnout ̶Listening and Analytics ̶Engaging Your Community ̶Publishing and Creating Content ̶Advertising ̶Measuring Social Success Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 10 ̶Najděte klíčové platformy komunikace. ̶Identifikujte silné influencery na každé ze sociálních sítí. ̶Všímejte si i nepřímých zmínek o vašem brandu. ̶Be customer-focused, not channel-focued. ̶Pozor na automatizaci analýz – zapojení lidského prvku. ̶Sentiment analysis – sarkasumus?!? Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 11 Klíčové platformy komunikace ? Listening Identifikujte silné influencery Zakladatel a hlavní postava projektu Trail Busters. Profesionální fotograf, tvůrce videí a autor reportáží zaměřující se na biky a outdoorová dobrodružství. Petr Slavík Adobe Systems ̶Zapojit aktéry v destinaci ̶Vkládat tlačítka s odkazem na strategické pozice. ̶Vhodný způsob komunikace (chytrý humor, behind the scenes). ̶Nepřehnat to s četností příspěvků. ̶Nevyhýbat se negativním postům. ̶Užitečnost příspěvků. Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 12 Adobe Systems Jak často ̶publikovat min. 1x denně ̶FB omezuje dosah příspěvků → OPAKOVAT min. 3x v kratším čas. intervalu ale NEPŘEHLTIT! Adobe Systems ̶Respektujte pravidla každého kanálu. ̶Mějte publikační strategii, ne strategii kanálu. ̶Make every social CTA (call to action) mobile friendly. ̶Publikujte také během večera (v noci) a víkendů. ̶Testujte nápady na nové marketingové kampaně. ̶Use tracking URLs. Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 14 Adobe Systems CO? Pravidlo 60/30/10 Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 15 Co a kdy publikovat? KDY? V závislosti na: ̶času ráno (+- 8:00) po obědě (12 - 13:00) odpoledne (+- 16:00) večer (20 - 21:00) ̶dnech v týdnu Ne, Po, Út, St = zajímavé články, novinky z regionu, fotky,... Čt, Pá, So = tipy na výlety a zajímavé události, ... ̶roční období ̶počasí ̶a dalších: blížící se víkendy, státní svátky, prázdniny ̶ 30 % Owned/ 60 % Curated/10 % Promotional Adobe Systems ̶Set your advertising goals first. ̶Get smarter about targeting ̶Facebook Custom Audiences, Google Customer Match, or Twitter Tailored Audiences ̶Test to improve targeting and performance ̶A/B testing to improve their results ̶Agree on the right KPIs and metrics (na jaké měřitelné cíle míříme) Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 16 Proč se mi zobrazuje tento příspěvek? U sponzorovaných příspěvků uživatel uvidí nejen, zda byl přidán pomocí svého e-mailu nebo telefonního čísla do daného custom audience, ale nově také, kdy se tomu tak stalo a zda jeho data nahrála daná firma nebo jiný marketingový partner či agentura. Adobe Systems ̶ Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 17 Adobe Systems ̶ Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 18 Adobe Systems ̶ Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 19 Adobe Systems Virální marketing ̶Příklady ̶http://www.youtube.com/watch?v=glBSWLLKUcI ̶http://www.youtube.com/watch?v=2lXh2n0aPyw ̶http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=C7q7WFMuxsg ̶Výzkumníci došli k závěru, že video, aby bylo úspěšné, musí naplňovat dvě skupiny znaků. ̶musí v uživatelích vyvolávat silnou emocionální reakci (radost, pohrdání, překvapení, vztek). ̶poskytnutí motivace video sdílet. Motivací v tomto smyslu může být třeba vášeň sdílená s přáteli, možnost sebevyjádření či snaha o vyprovokování reakcí od ostatních. ̶Pokud jde o vyvolání emoce, stačí vyvolat emoci jedinou, ale zato dostatečně silnou (zpravidla velmi silnou). V případě motivace je video tím úspěšnější, čím více pohnutek ke sdílení dokáže u uživatelů oslovit. ̶Pár dalších postřehů: ̶ta nejúspěšnější videa sázela na vřelost, štěstí, úžas a hrdost ̶obsahovala motivaci v podobě silné emoce, kterou uživatel chce zprostředkovat i přátelům, nebo v podobě narážky na aktuální dění ̶pokud chcete být se svým virálem úspěšní, měl by být buď velmi, velmi vtipný, nebo by neměl stavět primárně na humoru Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 21 Destinační marketing Shrnutí Adobe Systems Charakteristika Češi si organizují cestu sami, tráví svoji dovolenou s rodinou nebo s přáteli a hlavní motivací k letnímu pobytu v Rakousku je aktivní pobyt (kolo a turistika). Touží po dobrodružství, hledají výzvy. Spoléhají se na vlastní vybavení. Velmi důležitá je možnost volby – kombinace různých aktivit. Rádi vyzkouší trendy sporty. Rakousko je vnímáno a oceňováno díky kvalitní infrastruktuře a dobré dostupnosti. Proto je oblíbeným cílem krátkodobých dovolených - spontánních výletů do měst či prodloužených víkendů v Alpách. Inspiraci hledají jak v offlinových mediích, tak i onlinu. Trh Česká republika Komunikační mix (Austria Werbung) Adobe Systems ̶cross-marketing – digitální média, content cooperation, ̶SMART mailing, ̶kampaně v sociálních médiích, ̶print (tematicky orientovaná), ̶B2C aktivit a přítomnost na největším veletrhu cyklistiky na trhu, Pružně rezervovatelné doplňky Cinema, Radio, TV reportáže a kampaň Out-of-Home umožňují individuálně posílit zacílení na předmětné cílové skupiny. Trh Česká republika Komunikační mix (Austria Werbung) Adobe Systems Cílová skupina: "Liberal Upper Class", 25-50 let, aktivní a sportovní páry bez dětí, rodiny s děti, vysokoškolské vzdělání, vyšší příjem domácností, zkušení cestovatelé. Oblast použití: v celé České republice se zaměřením na velká města Trh Česká republika Komunikační mix (Austria Werbung) Adobe Systems Trh Česká republika Komunikační mix (Austria Werbung) Adobe Systems Základ Detailní prezentace na austria.info/cz: úvodní článek a případně 5 tipů, další odkazy, události, nabídka ubytování, recept a video ̶ÖW-B2C Newsletter: 1 teaser v bulletinu B2C ̶Integrace sociálních médií ÖW: Integrace na Facebooku: 3 příspěvky editované ÖW s využitím obsahu partnerů (asi 50 000 fanoušků Facebooku) Trh Česká republika Komunikační mix (Austria Werbung) Adobe Systems Aktivní léto ̶Online content spolupráce s Czech News Center (více než 7 mil. čtenářů). ̶Inteaktivní animace „Sommer in Österreich“ (displejová reklama) ̶1 teaser na partnera k jeho vlastnímu PR článku (zpracování redakcí ÖW) ̶iDvertorial (online advertorial) ̶Print: mediální spolupráce v podobě jednostránkové inzerce na jednoho partnera v dané cílové skupině "Ona Dnes" (463 000 čtenářů) "Forbes„ (122 000 čtenářů) nebo "Žena a život" (317 000 čtenářů) ̶SMART email: 1 teaser na partnera (foto, text a odkazy v HTML), cílení na rodiny se zájmem o cestování (na 300 000 kvalifikovaných adres třetích stran) ̶ Trh Česká republika Komunikační mix (Austria Werbung) Teaser – Upoutávka – odkaz na PR článek Adobe Systems Aktivní léto ̶Aplikace CPC na cílený obsah na austria.info/cz - Facebook Ads, Native Ads a Google Ads a Seznam.cz (S-klik) – SEA ̶minimálně 5 000 kliknutí ̶Integrace do ÖW-Press-Newsletter: Tisková zpráva ve formě článku, tiskové zprávy a fotografie na press.austria.info/cz ke stažení ̶Event marketing – zaměřeno na cyklistiku, kombinace online a offline inspirace. Vytvoření Bike station na cyklostezce podél Vltavy v Praze 4. Dřevěné odpočívadlo se zdrojem pitné vody a přístupem k internetu. Představení virtuální knihy návštěv + tiskové materiály. ̶ ̶ Trh Česká republika Komunikační mix (Austria Werbung) Adobe Systems Add-ons ̶Rádio: klasická spotová kampaň po dobu 7 pracovních dnů, soukromá rozhlasová síť (Praha, Brno, Jižní Čechy, dle domluvy) ̶Out-of-Home Cinema: 20 sekundové spoty po dobu 2 týdnů na 21 plazmových televizních obrazovkách ve 14 vybraných kinech řetězce Cinema City ve velkých městech Praha, Brno, Plzeň, Liberec, Ústí nad Labem, Pardubice a Ostravě, (pohyblivý obraz nebo statický) garantovaný rozsah: 125 000 diváků ̶Metro: kampaň v pražském metru po dobu 4 týdnů (integrace ÖW loga), digitální panely (32palcové) v hlavním tunelu, Stanice Národní třída - 1 ze 6 pozic v nekonečné smyčce (10 sek. video nebo statický obrázek) ̶ Trh Česká republika Komunikační mix (Austria Werbung) Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 30 Seminární práce Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 31 Projekt ̶První konzultace příští týden ve středu/event. i v pondělí (dobrovolné) ̶Následně budou probíhat v pondělí a ve středu, každý tým jednou za týden (povinně), účastní se celý tým. ̶Přihlašuje se v Isu na konkrétní čas (1/2 konzultační okno) ̶Třeba plnit průběžně dohodnuté úkoly Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 32 Projekt ̶Obecná část ̶Identifikace nejvýznamnějších trendů, na které reaguje navržený produktový mix (přehled v odrážkách a uvedení v jakém směru na produkty působí) ̶Cílové skupiny Analýza poptávky – data ČSÚ (za JMK – snaha očistit o vlivy jiných oblastí kraje) Analýza poptávky – demografické charakteristiky a důvody a aktivity Analýza poptávky – psychografické profily ̶Produktový mix – marketingová témata/event. majákové produkty; indentifikovat USP každého produktu ̶Matice Adobe Systems Cílová skupina 1 Cílová skupina 2 Cílová skupina 3 Problémy Nejistota a starosti Přetížení a oslabení organismu Ztráta smyslu života a nuda Hlavní potřeby Stálost, jistota a pravost (tradice) Zastavit se a zhluboka se nadechnout Štěstí, zážitky, mít význam Zájmy _ Příroda _ Kultura _ Regionalita _ Gastronomie _ Tradice _ Zvyky, tradice, obyčeje _ Nabít baterky _ Regenerace _ Spiritualita _ Změna životního stylu _ Pohyb _ Zpomalení _ Rozšířit si obzory _ Výjimečné, neobvyklé zážitky _ Dosažení výkonu/cíle _ Vzrušení Produkty _ Podzim vína _ Zahradní léto _ Míle požitku v Wienerwaldu _ Hostina ve Weinviertelu _ Zůstaňte zdraví v Dolním Rakousku _ Bezčasí ve Waldviertelu _ Léto na horách _ Ochutnávka sjezdového lyžování v Dolním Rakousku _ Na cestě do vídeňských Alp _ Dunajská cyklostezka _ Wild Wonder Card Mostviertel Cílové skupiny Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 34 ̶