Adobe Systems Komunikační aktivity I. Adobe Systems Komunikační mix ̶je nejvýznamnější složkou marketingového mixu ̶účelem propagace (resp. komunikačního mixu) je modifikovat spotřební chování zákazníka ̶tzn., že cílem propagačního mixu je informovat, přesvědčovat a připomínat Adobe Systems Prvky komunikačního mixu ̶ ̶Reklama ̶Osobní prodej ̶Podpora prodeje ̶Interní reklama ̶Public relation (PR) Adobe Systems ̶ Adobe Systems ̶ http://www.nutshellcreative.co.uk/wp-content/uploads/2014/11/OfflineVSonline.png Adobe Systems ̶ https://petovera.com/wp-content/uploads/2015/06/FIM-B2B-B2C.png Adobe Systems Reklama ̶je vhodná pro vytváření image destinace ̶využíváme je v období poskytování informací ̶úkolem reklamy je popsat destinaci takovým způsobem, který přiláká do destinace cílový segment trhu ̶komunikační sdělení by mělo být formulováno řečí návštěvníka (cílového segmentu) Adobe Systems Postup při přípravě reklamní kampaně 1.Stanovení cíle (zvýšení návštěvnosti, zvýšení povědomí o destinaci, korekce image) 2.Stanovení rozpočtu 3.Stanovení cílové skupiny, na kterou chceme kampaň zaměřit 4.Stanovení požadavků na kampaň a jejich formulace pro reklamní agenturu 5.Formulace komunikovaného poselství 6.Výběr médií 7.Kontrola výsledků účinnosti kampaně 8. Adobe Systems Cíle reklamní kampaně ̶Zvýšit návštěvnost webových stránek na xy tis. unikátních návštěvníků ̶Zvýšit počet rezervací ubytování na serveru xy ̶ ̶Zvýšit míru preferovanosti destinace před konkurencí ̶ ̶Zvýšení spontánní znalosti destinace z 55 % na 70 % Adobe Systems Adobe Systems ̶ Adobe Systems Online aktivity Co všechno můžeme zvažovat: •Internetová prezentace, webdesign – koncepce, kreativita, tvorba, správa •Flash prezentace, microsite – kreativní řešení webu pro kampaně, soutěže •Tvorba aplikací – např. on-line rezervace, redakční systém, …. •Soutěže a hry – ankety, dotazníky, hry pro zábavu •E-mail marketing – jednorázová i pravidelná komunikace •Reklamní kampaně – bannery, ….. •Reklama ve vyhledávačích – SEM (search engines marketing, SEO (search engines optimisation) •Data mining •Působení na sociálních sítích (youtube.com, facebook.com, ….) •Publicita na jiných webových stránkách •Analýza webu – web assessment studie, příprava koncepcí a řešení Adobe Systems ̶ Autor: Michal Krutiš google.jpg cards videos blogs pictures communities ads news UGC Traveller‘s View on Destinations SignetP_ANTO_eg_RGB.jpg C:\Users\sauer\SkyDrive\Výuka\Marketing\Přednášky\PPT prezentace\Nové\2013\obrázky_emarketing\wiki_MVS.jpg Wiky Online PR C:\Users\sauer\SkyDrive\Výuka\Marketing\Přednášky\PPT prezentace\Nové\2013\obrázky_emarketing\blog_sylt.jpg Blog Rezervace [USEMAP] Region Hochkönig TO Mikulovsko C:\Users\sauer\SkyDrive\Výuka\Marketing\Přednášky\PPT prezentace\Nové\2013\obrázky_emarketing\mapy.cz_FOS.jpg Mapové portály Zápatí prezentace 21 coke_google.jpg Zápatí prezentace 22 coke_google2.jpg http://www.slideshare.net/adunne/designing-for-a-web-of-data http://www.slideshare.net/adunne/designing-for-a-web-of-data persons involved site structure & definition of „action“ websearch (search engine optimization / marketing) eMarketing / online yield management social web / web 2.0 (online but offsite) attracts user‘s attention through „google‘s page 1“ Online Brand Management „content is king!“ … how to operate touristic brands in the world wide web? SignetP_ANTO_eg_RGB.jpg Online Brand Management Pyramide – Aktivitäten die zur Führung einer toiuristischen Marke nötig sind. Adobe Systems Web How cards are taking over Web design Adobe Systems Webové stránky ̶Musí být atraktivní, aktuální a musí mít zajímavý obsah, aby přilákaly návštěvníka Při jejich tvorbě řešíme následující otázky: ̶Za jakým účelem se chce management destinace prezentovat na internetu? ̶Bude management destinace prostřednictvím webových stránek poskytovat informace o destinaci, prodávat nebo umožňovat rezervaci? ̶Proč by chtěl navštívit webové stránky právě této destinace? ̶Proč by chtěl někdo na stránkách destinace inzerovat? ̶ Adobe Systems Webová stránka určená veřejnosti by měla poskytovat: ̶Základní informace o destinaci ̶Nabídka produktů – někde až do podoby balíčků (paušálů) ̶Informační a rezervační systém ̶Mapové služby ̶Plánovač cest ̶Aktuální informace o plánovaných akcích ̶Katalogy a brožury vydané destinací ̶Videa, Blogy ̶ Adobe Systems WEBOVÉ STRÁNKY JSOU JAKO LEDOVEC Adobe Systems ̶ [USEMAP] Evolution of ANTO‘s Website … Adobe Systems Použitelnost znamená, jak snadno se váš web používá internetovým uživatelům Chyby ̶Nevyužívání uživatelských testování ̶Absence vnějšího pohledu na web ̶Najmutí a využívání grafika nevhodného pro web ̶Kompletní redesigny webu bez pečlivé úvahy ̶Zlepšování použitelnosti bez jasných priorit Použitelnost Adobe Systems Copywriting ̶Text na webu (návštěvník/vyhledávače) ̶Přehlížení zákazníka ̶Absence důležitých klíčových slov a frází ̶Přeceňování významu SEO při zadávání a přípravě textů ̶Opomenutí testování textů ̶Přebírání textů z tištěných materiálů ̶Nejasná formulace konkurenčních výhod svému copywriterovi ̶Nedomyšlené hlavní sdělení a cíl textů ̶Absence jasné výzvy k akci ̶ What to improve! Ihr Beitrag zum Reiseführer •Bereitstellung qualitativ hochwertigen Contents •Best-Of Angebote entwickeln •Aktive Teilnahme an den Rechercheläufen Relaunch www.austria.info - Nutzen Emotion Information Action 3 Functions - „AIDA“-Concept Customer Orientation „explore“ Online Brand Management & „Best of“-Austria „plan“ Official Travel Guide to Support Holiday Planning „search & book“ As close to booking as possible 3 phases of travel planning process Aggregation of 'relevant‘ Content Best-Of Offers External Links Contextual Placements Pictures / Videos p.o.i. Content Mash-up‘s Adobe Systems Webová stránka určená veřejnosti by měla poskytovat: ̶Základní informace o destinaci ̶Nabídka produktů – někde až do podoby balíčků (paušálů) ̶Informační a rezervační systém ̶Mapové služby ̶Plánovač cest ̶Aktuální informace o plánovaných akcích ̶Katalogy a brožury vydané destinací ̶Videa, Blogy ̶ Adobe Systems ̶ [USEMAP] I. Card based desing > Adobe Systems Responsivní web ̶ How cards are taking over Web design I. Card based desing Adobe Systems ̶ [USEMAP] I. Card based desing Adobe Systems ̶ [USEMAP] II. Hero-Images und HTML5 Video-Header Adobe Systems ̶ [USEMAP] III. Virtuální 360°-Tour Adobe Systems [USEMAP] [USEMAP] IV. Storytelling meets Webdesign Adobe Systems ̶ [USEMAP] V. Vertikální scrolling Adobe Systems ̶ [USEMAP] VI. Typografie a ilustrace Adobe Systems Proces tvorby webu ̶Research ̶Návrh designu ̶Tvorba obsahu ̶Schválení designu klientem ̶Developing webu ̶Kódování ̶Demoverze ̶Optimalizace ̶Spuštění webu ̶Jazykové mutace Adobe Systems Research ̶Výzkum trhu a konkurence ̶Keyword – důležité pro následnou optimalizaci ̶Statistiky chování návštěvníků ve starém webu ̶Návrh struktury webu a user flow – očekávání jak se bude návštěvník na webu pohybovat. Adobe Systems Návrh designu ̶Designér na základě průzkumu začíná pracovat na uživatelském rozhraní (UI) webu. ̶Layout webu + celkový koncept ̶Design musí vycházet z brandové strategie (brandbooku, brand manuálu, …) ̶Design je obvykle podstatná část projektu (může být i polovina). Adobe Systems Tvorba obsahu ̶Obsah je king – na obsah nutno myslet již od začátku vývoje. ̶Obsah vychází z účelu webu a marketingové strategie destinace, má silnou vazbu na produktový mix destinace. ̶Závisí i od schopnosti DMO obsah řídit, aktualizovat či inovovat. ̶Nutno zabudovat i obsah třetích stran (rezervační funkce, mapové funkce, projekty partnerů, …). Adobe Systems Schválení designu klientem ̶Ukázky klíčových částí webu ̶Nutně nemusí jít pouze o náhledy, ale také prototypování webu moneus-invision.png Adobe Systems Od designu k webu ̶Předání designu vývojáři ̶Kodování ̶Informace, které musí vývojář znát: ̶veškeré interaktivní prvky webu, responzivita, ale i to, které části budou statické a kde si chce klient obsah upravovat v administraci. ̶Kódování můžeme rozdělit na dvě části. Nejdříve se dělá verze pro PC, potom následuje responzivní část pro mobilní zařízení ̶Testování a optimalizace ̶Spuštění webu a hosting