Adobe Systems Positioning destinace Image destinace ̶ [USEMAP] ̶ ̶ ̶ https://lh3.googleusercontent.com/-rWLt_NnnVkk/Vdt6P2bxXKI/AAAAAAABy6o/Fi8VTKvRIGs/s912-Ic42/295-gr uzie-alu.jpg https://lh3.googleusercontent.com/-AE02BbBtY-Q/Vdt58-bNKDI/AAAAAAABy4Q/cpVEqk7sqqw/s912-Ic42/169-gr uzie-alu.jpg Adobe Systems Branding Positioning Image Adobe Systems ̶ Adobe Systems ̶ Adobe Systems Umisťování destinace na trhu ̶Cílem umisťování produktu je obsazení specifického místa v mysli a vnímání návštěvníků destinace ̶Umisťování je založeno na specificích nabízeného produktu, zvoleném způsobu komunikace a vytváření celkového image vůči konkurenčním produktům. Adobe Systems Umisťování destinace na trhu ̶Cílem umisťování produktu je obsazení specifického místa v mysli a vnímání návštěvníků destinace ̶Umisťování je založeno na specificích nabízeného produktu, zvoleném způsobu komunikace a vytváření celkového image vůči konkurenčním produktům. Adobe Systems 4 přístupy k umisťování: ̶Umisťování vzhledem k cílovému trhu (senioři, rodiny s dětmi…..) ̶Umisťování vzhledem k ceně a kvalitě ̶Umisťování vzhledem ke třídě produktu (dovolená u moře, poznávací dovolená….) ̶Umisťování vzhledem ke konkurenci ̶ Adobe Systems Proč se zabývat umisťováním destinace? ̶Lidské vnímání selektuje informace – nutnost jasných, stručných, přesných a jednoduchých sdělení ̶Rostoucí konkurence mezi destinacemi – nutnost hledat odchylky a unikáty ̶Velký objem prostředků na reklamu – nevhodná forma reklamy může způsobit, že si nezíská pozornost potenciálního návštěvníka. Adobe Systems Image destinace ̶Jde často o stereotypní, selektivní představu místa, charakterizovanou očekáváním něčeho nového a dosud nepoznaného ̶Image destinace úzce souvisí s umisťováním, segmentací a brandingem ̶Image destinace je ovlivněno řadou faktorů: hodnotovým pozadím jedince, zkušeností, prostředím, informacemi … Determinanty image Image destinace Kognitivní složka (info a skutečnosti, které jsou pravdivé) atributy mající fyzickou povahu znalosti o destinaci Holistická složka (psychologická, citová) založena na subjektivních pocitech Výsledek obrázku pro jižní morava OD IMAGE K BRANDU Adobe Systems Proces budování značky ̶ Adobe Systems Proces budování značky ̶Brand destinace je postaven na USP (audit nabídky a analýza konkurence) ̶Brand je vytvářen s ohledem na cílové trhy (znalost asociací a vnímání destinace) ̶Značka destinace zastřešuje marketingové aktivity destinace (propojuje a vytváří hodnotové východisko) ̶Do procesu tvorby musí být zapojení místní aktéři ̶Samotná značka je založena atributech definovaných např. Brand Pyramid či Brand Wheel ̶Základní hodnoty značky (kognitivní vs. afektivní) ̶ ̶ ̶ Adobe Systems ̶ Klidný Nedotčená divočina Městský Odvážný, divoký Adobe Systems Branding ̶ Adobe Systems Branding ̶ Adobe Systems Co není značkou ̶Logo ̶Slogan ̶Grafický design destinace ̶ ̶… dílčí prvky brandingu, podstatné jsou hodnoty a postoje, které za značkou stojí a jak jsou konzistentní s marketingovými aktivitami destinace. ̶ Adobe Systems ̶ Adobe Systems ̶ Adobe Systems Pětistupňová pyramida značky Jádro značky Racionální vlastnosti Pozice na trhu Charakter značky Pocitové přínosy Analýza konkurenceschopnosti Průzkum návštěvnosti SWOT Analýza Adobe Systems Pyramida značky - Namibie Jádro značky Racionální vlastnosti Pozice na trhu Charakter značky Pocitové přínosy Adobe Systems ̶ Area Positioning Rational Benefit Emotional benefits Personality Britain Traditional heritage and the uncon-ventional Heritage, landscape, arts and culture, people I feel stimulated by the enriching, often paradoxical experience of Britain. At ease among the open friendly culture Great/solid yet accessible. Cold in appearance yet friendly. Traditional yet innovative London Pageantry and pop Diverse culture, arts, glamour pageantry, nightlife, music, cosmopolitan, fashion I feel liberated by the vibrancy of London. Stimulated by the wealth of heritage and culture Open-minded. Casual, Unorthodox. Vibrant. Creative Scotland Fire and Stone Rugged, unspoilt, wilderness, dramatic scenery, romantic history, heritage/folklore, warm & feisty people I feel in awe of the elements in Scotland. Embraced and rejuvenated by the warmth of the people Independent. Warm. Mysterious. Rugged. Feisty Wales Nature and legend Natural, dramatic beauty, poetry and song, legend and mystery I feel inspired by the lyrical beauty of Wales. Uplifted by the spirituality of the environment Honest. Welcoming. Romantic. Down to Earth. Passion England Lush, green discovery Afternoon teas, quaint pubs, cathedrals, rivers, canals, lakes I feel fulfilled by experiencing the quaint culture. Relaxed by the harmonious countryside. Soothed by the outdoors Conservative. Pleasant. Refined. Hearty. Humorous. Approachable BRAND ARCHITECTURE: BRITAIN (BTA, 1997) ̶ Adobe Systems ̶ Příklady značek a hesel různých destinací Česká republika Land of stories Kanada Keep exploring Malajsie Malaysia, Truly Asia inside-top5 Švýcarsko Get natural Maďarsko Hello Hungary czechtourism.com Výsledek obrázku pro hungary tourism logo Adobe Systems Vývoj loga a designu MU ̶ https://wiki.ics.muni.cz/_media/poskytovatel_identit/idpold.png?w=500&tok=2e2f81 https://wiki.ics.muni.cz/_media/poskytovatel_identit/idpnew.png?w=500&tok=a5e240 Adobe Systems ̶ Adobe Systems ̶ Warm welcome – smiling, positive body poses Diversity – beach +, different segments Amazing Thailand, Incredible India PREVAILING DESTINATION IMAGE THEMES http://www.welovethailand.com/Page%20Disign%20Welove/Amazing-Thailand.jpg http://www.holidayiq.com/images/incredibleindia-campaign.jpg.pagespeed.ce.QQt5bZ4Tux.jpg Unspoilt– pristine natural and/or socio- cultural aspects eg PREVAILING DESTINATION IMAGE THEMES http://envirohistorynz.files.wordpress.com/2010/03/100-pure-nz.jpg ESCAPE, SIMPLICITY – often combined eg Ireland – “live a different life”; or focused on self-pampering – “happiness” eg Dubai PREVAILING DESTINATION IMAGE THEMES Old & New, Traditional & Modern – variety Culture – Malaysia: Truly Asia PREVAILING DESTINATION IMAGE THEMES http://4.bp.blogspot.com/-RQaoRpbKPpo/Tns-kxFYVKI/AAAAAAAAAS4/xKjUyZkYDeE/s1600/malaysia+truly+asia 2.jpg http://www.creativeroots.org/wp-content/uploads/2009/06/f_04m_18ce685.jpg Architektura značek Branded House Master Brand Sub Brands Endorsed Brands House of Brands Stupeň separace Nejnižší Nejvyšší Samsung Elektrotechnika Těžké strojírenství Chemický průmysl Volkswagen Passat Golf Beetle Nestlé – KitKat Polo by Ralph Lauren Sony PlayStation Unilever Knorr Hellmanns Magnum Dove Praha Kultura a historie MICE Jižní Morava Moravský kras Pálava LVA Jižní Čechy Šumava Lipno Třeboňsko Severní Čechy Jizerské hory Krkonoše Výsledek obrázku pro bayern-kinderland Výsledek obrázku pro gesundes-bayern FamilienUrlaub Steiermark Výsledek obrázku pro moravské vinařské stezky http://www.thepioneer.ch/fileadmin/images/logos/winter.png Davos Klosters www.bestofthealps.com