Příklad MS Dynamics NAV - Rezervace Vytvořil : Jaromír Skorkovský, KPH Datum : 24.9.2020 Důvod : školení, interní materiál Databáze : MS Dynamics NAV 2018¨ Určeno pro . BPH_PIS2 Další možnost : Domácí studium PWP prezentace : Zatím není k dispozici (tento příklad stačí) 1. Vytvoření nového zboží REZ001 . Cena pořízení 10 Kč, Jednotková prodejní cena 20 Kč , Metoda ocenění =FIFO, Průběžná doba =0, Systém doplnění =Nákup, Způsob přiobjednání Dávka-pro dávku, Číslo dodavatele =10000 (záložka Doplnění), Období kumulace dávky =1T, Účetní skupiny Obchod, DPH25 a PRODEJ. 2. Nákup Zboží REZ001 s pomocí deníku zboží (Sklad->Zásoby->Deníky zboží ), a to k aktuálnímu pracovnímu datu (např. 1.1.2020), které záleží na individuálním nastavení databáze MS Dynamics NAV 2018. Dva řádky 10 ks do lokace Modrý a 8 ks do lokace Červený. Cena pořízení např. 10 Kč. Zaúčtujte s pomocí klávesy F9. Položky zboží REZ001 po zaúčtování budou vypadat takto: 3. Vytvořte Prodejní objednávku s tím, že posunete pracovní datum na 5.1.2020. Jde v podstatě o vytvoření požadavku na zboží REZ_001. Zákazník požaduje celkem 25 ks. Takže 10 ks se pokraje ze skaldových zásob a zbylých l15 ks se musí nakoupit. 4. Na obou lokacích Modrý a Červený nastavte doby vyskladnění a zaskladnění. U Modré lokace to bude 2D a 1D u Červené lokace to bude 1D a 3D. Je možné, že Vaše data na PC v učebně se budou lišit. Navíc do výpočtu plánovaných dat odeslání a data odeslání vstupuje i doba na cestě, která je daná u zákazníka 10000 přiřazeným externím poskytovatelem DHL, kde se transferuje zboží přes noc, tedy 1D. Hlavička prodejní objednávky a první část prodejního řádku Druhá část prodejního řádku (zobrazeno kvůli datům dodávek a odeslání). Rozdíl jednoho dne mezi odesláním a dodávkou je právě dán dobou na cestě, která je 1 den. Vzhledem k tomu, že nemáme na skladě dosti zboží REZ001, které by pokrylo požadavek, tak bude potřeba vytvořit nákupní objednávku s pomocí Sešitu požadavků a Přijetí hlášené akce a Provedení hlášené akce. Takže do příkladu zapojíme algoritmus MRP. 5. Vytvořený řádek nákupní objednávky ze Sešitu požadavků (Provedení hlášené akce) a jeho pokračování, kde rozdíl mezi 2.1. a 5.1. je třid dny, protože je potřeba napřed zboží při nákupu naskladnit (1 den) a pak vyskladnit (3 dny), abychom dostali požadované datum odeslání , což je 5.1. 6. V Prodejní objednávce proveďte rezervaci (Řádek-> Funkce->Rezervovat) Z tohoto formuláře je vidět, že můžeme rezervovat jak ze skladu, tak i z nákupní objednávky. Kurzor je na příklad na Nákupním řádku, takže budeme Rezervovat z aktuálního řádku (ikona). Výsledek má tuto formu: Prodejní a nákupní řádky pak budou vypadat po potvrzení této volby tento: Tuto rezervaci můžeme zrušit pomocí ikony Zrušit rezervaci z aktuálního řádku a provést tak zvanou Auto rezervaci, po které to bude vypadat takto: Podíváme se na Položky rezervace např. z prodejního řádku tak, že rozkliknete číslo v poli Rezervované množství, což je kalkulované pole.